w ,

Czym powinna się charakteryzować dobra agencja social media?

mobile marketing
mobile marketing

Wiele mówi się o tym, jak duże znaczenie dla niejednego biznesu ma obecność w social media. Oczywiście nie chodzi tylko o to, by w tych mediach się pojawić, ale przede wszystkim, by umiejętnie prowadzić konta i zwiększać zaangażowanie odbiorców. Nie każdy przedsiębiorca ma na to jednak czas i ochotę. Nie oznacza to jednak, że musi wtedy zrezygnować z obecności w social media. W takim wypadku może skorzystać z zewnętrznej pomocy. Pytanie tylko, czym powinna charakteryzować się dobra agencja social media, by współpraca rzeczywiście przyniosła zyski, a nie tylko pochłonęła fundusze?

Dobra agencja social media to agencja zaangażowana

Podstawową kwestią jest zaangażowanie agencji, a więc to, czy rzeczywiście zależy jej na kliencie i jego sukcesie, a nie jedynie na zysku. Tutaj znaczenie będzie miało więc kilka kwestii. Po pierwsze warto dowiedzieć się, ilu klientów taka agencja obsługuje. Niestety nie brak firm, które idą na ilość, nie jakość. Czasem nawet oferują bardzo atrakcyjne ceny, ponieważ obsługując wielu klientów nie muszą cenić się aż tak wysoko. W efekcie jednak potencjał działań marketingowych nie zostaje w pełni wykorzystany – agencja nie ma bowiem czasu, by przyjrzeć się możliwościom i celom każdego klienta z dużą dokładnością. Zamiast dopracować indywidualną strategię, korzysta z gotowych schematów.

Dużą uwagę należy także zwrócić na to, w jaki sposób agencja podchodzi do wykonywanej pracy. Dobra agencja social media nie będzie jedynie chwalić się swoimi sukcesami. Zależy jej na opracowaniu strategii dla konkretnego klienta. Zamiast więc mówić tylko o sobie, przy pierwszej rozmowie zapyta już o wyznaczone cele i postara się zaproponować konkretne rozwiązania.

Co równie ważne, zaangażowana agencja będzie dostosowywać swoje działania do zmieniającej się sytuacji. Miarą dobrego planu wcale nie jest to, że można stosować go przez cały czas trwania kampanii. Wręcz przeciwnie – niemal zawsze jest coś, co warto zmienić, by osiągnąć jeszcze lepszy efekt. Właśnie dlatego warto dowiedzieć się, czy agencja zamierza monitorować swoje efekty i wprowadzać modyfikacje w trakcie realizacji projektu.

Konieczne sprecyzowanie celów

W każdym biznesie należy kierować się prostą zasadą. Przed podjęciem jakichkolwiek działań należy zadać pytanie „skąd będziemy wiedzieć, że cel został osiągnięty?”. Dobra agencja marketingowa też o tym wie, dlatego powinna przedstawić konkretne wskaźniki pozwalające na mierzenie efektów. To może być chociażby ilość nowych obserwujących, reakcji w mediach społecznościowych czy procentowy wzrost ruchu w witrynie. Dzięki temu agencja w pełni skupi się na głównym celu, a nie na kwestiach mniej istotnych. Łatwiej też będzie ocenić, czy jej praca rzeczywiście przyniosła zamierzone rezultaty.

O skuteczności agencji świadczy też liczba zadowolonych klientów

Warto też dowiedzieć się, czy dana agencja wcześniej prowadziła już obsługę mediów społecznościowych dla firmy działającej w podobnym obszarze. Jeśli tak – jest to niewątpliwie dodatkowa zaleta. Oczywiście jeśli odpowiedź brzmi „nie”, to jeszcze nie oznacza, że taką agencję należy automatycznie odrzucić. Dzięki wiedzy i wielu latach funkcjonowania na rynku prawdopodobnie i tak będzie mogła intuicyjnie zaplanować odpowiednie działania. Nie ma jednak co ukrywać, że jeśli w przeszłości opracowała już podobną strategię, kampania marketingowa będzie jeszcze bardziej skuteczna. Zatrudnienie agencji marketingowej z konkretnym doświadczeniem ma jeszcze jedną zaletę – przedsiębiorca może wówczas zapoznać się z poprzednią realizacją i zobaczyć, czy sposób prowadzenia kampanii i osiągnięte efekty odpowiadają jego oczekiwaniom.

Obojętnie, czy agencja posiada doświadczenia w obsłudze firmy z danej branży, czy też nie, warto też sprawdzić, co mówią o niej inni klienci. Można więc poczytać opinie w sieci, a nawet skontaktować się z konkretnymi osobami i zapytać ich o szczegóły współpracy. W końcu zdecydowanie lepiej jest uczyć się na czyichś błędach niż na własnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

prezent dla kontrahenta

Jaki prezent dla kontrahenta i pracownika?

nota obciązeniowa

System zarządzania dokumentami – co warto o nim wiedzieć?