Reklama w Google Ads jest od wielu lat bardzo skutecznym sposobem dotarcia do klientów. Kampania Google Ads jest dobrą formą reklamy za równo dla długo działających firm, jak też dla tych, które dopiero zaczynają swoją działalność. Główną zaletą reklamy w Google Ads jest krótki czas od startu reklamy – do osiągnięcia realnych efektów. Jednak aby te efekty uzyskać, musimy odpowiednio podejść do tworzenia kampanii Google Ads. W tym artykule znajdziesz kilka ważnych porad – jak zacząć reklamowanie w Google Ads.
Spis treści:
Określ cele reklamowe
Na początek zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki reklamom Google Ads. Czy chcesz zwiększyć sprzedaż, zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie internetowej czy zwiększyć rozpoznawalność marki? Każda firma może mieć inny cel marketingowy i w wielu sytuacjach Google Ads może pomóc ale system Google Ads najczęściej jest wykorzystywany aby szybko dostarczyć lub zwiększyć sprzedaż.
Zastanów się jak będziesz mierzyć skuteczność kampanii
Jedną z zalet Google Ads jest możliwość dokładnego pomiaru efektów działań. Aby to funkcjonowało potrzebujesz odpowiednio skonfigurowanej analityki w postaci Google Analytics 4 oraz pomiaru docelowych działań, które chcesz aby klient wykonał na stronie (są one nazywane konwersjami). Zanim zaczniesz wyświetlać reklamy, określ co powinno być finalną akcją na Twojej stronie internetowej i skonfiguruj ją jako konwersję. W przypadku sklepu internetowego to będzie z pewnością dokonanie zakupu. W przypadku podstrony usługowej to może być wysłanie formularza kontaktowego lub kliknięcie numeru telefonu. Będzie to miało później przełożenie na wiele aspektów funkcjonowania kampanii.
Zacznij bottom of the funnel
Gdy masz nakreślone cele reklamowe, warto przeanalizować od czego warto zacząć i na co przeznaczyć najwięcej budżetu. Z reguły dobrą strategią jest rozpoczęcie działań od dołu lejka sprzedażowego, tak aby jak najszybciej zdobyć klientów i sfinansować dalsze działania. Myśląc o tym w ten sposób najczęściej powinniśmy zacząć promować naszą firmę, reklamując ją w wynikach wyszukiwania. Jest to z reguły najskuteczniejszy typ kampanii reklamowych w Google. Wyjątkiem są sklepy internetowe, w przypadku których najlepiej zacząć od kampanii Performance Max lub Google Shopping.
Wybierz odpowiednie słowa kluczowe
Kampanie w sieci wyszukiwania działają w oparciu o słowa kluczowe. A dobrze dobrane słowa kluczowe są niezbędne dla sukcesu reklam Google Ads. Użyj Plannera Słów Kluczowych, swojej wiedzy oraz intuicji aby wybrać hasła, które są związane z Twoją ofertą i które będą przyciągać odpowiednią grupę odbiorców mających intencję zakupu Twojego produktu. Tutaj również istnieje zasada aby rozpoczynać od dołu lejka sprzedażowego i zaczynać od haseł z mocną intencją zakupu. Warto też zwracać uwagę na potencjalny koszt kliknięć jakie ma dana fraza – to pomoże Ci w kolejnym kroku dobrać budżet na reklamy.
Ustal budżet reklamowy
Określ, ile jesteś gotów wydać na reklamy Google Ads. W Google Ads możesz ustawić dzienny limit budżetu, aby kontrolować wydatki na przestrzeni miesiąca. System nie zawsze trzyma się dziennych wydatków ale w skali miesiąca, będzie starał się aby średnie wydatki się zgadzały. Chociaż praktycznie nie ma dolnego ograniczenia w wydatkach reklamowych, to aby reklama przynosiła widoczne efekty, dobrze jest aby budżet reklamowy pozwalał na minimum kilka-kilkanaście kliknięć dziennie. Przy czym najlepiej jeśli budżet dzienny będzie dostarczał minimum jedną konwersję dziennie aby zaawansowane algorytmu Google mogły skutecznie się uczyć.
Stwórz skuteczne reklamy
Napisz przekonujące reklamy, które przyciągną uwagę użytkowników i zachęcą ich do kliknięcia. Wykorzystaj unikalne cechy Twojej oferty i korzyści, aby przekonać odbiorców. Pamiętaj przy tym, że będziesz wyświetlać reklamy obok konkurencji więc warto dodać tam coś, co będzie nas wyróżniać.
Monitoruj i optymalizuj
Regularnie monitoruj wyniki reklam i dokonuj optymalizacji. Sprawdź, które słowa kluczowe i reklamy działają najlepiej, a które można poprawić. Bardzo ważne, szczególnie na początku, jest również regularne przeglądanie haseł na które pojawia się reklama i wykluczanie niepasujących.
Testuj różne strategie
Nie bój się eksperymentować z różnymi strategiami reklamowymi. Testuj różne słowa kluczowe, grupy reklam czy strategie stawek, aby znaleźć optymalne rozwiązanie dla Twojej kampanii. Rób to tak abyś wiedział co zostało zmienione i czy to przyniosło efekt.
Korzystaj z pomocy Sztucznej Inteligencji od Google
Google posiada inteligentne strategie stawek oparte o systemu uczące (Machine Learning). Pozwalają one optymalizować stawki w oparciu o wiele sygnałów, do których zwykli użytkownicy nie mają dostępu. W przypadku sklepów internetowych warto też korzystać z nowej kampanii typu Performance Max. Pozwala ona zautomatyzować wiele aspektów kampanii i robi to dość skutecznie. Warto korzystać z udogodnień i automatyzacji oferowanych przez Google ponieważ większość z nich jest pomocna i skuteczna. Co też nie oznacza, że wszystkie automatyzacje od Google są dobre. Trzeba mądrze wybierać wykorzystywane narzędzia i testować efekty.
Podsumowanie
Pamiętaj, że reklamy Google Ads wymagają pewnego doświadczenia i wiedzy. Samodzielny start jest w wielu przypadkach podyktowany chęcią oszczędności. Przy mniejszym budżecie może to być dobry pomysł – przynajmniej na jakiś czas. Jednak gdy nasz budżet na to pozwala, to warto skonsultować się ze specjalistą, który pomoże nam optymalnie wykorzystać budżet reklamowy i ustawić reklamy jak należy. System Google Ads jest bardzo rozbudowanym narzędziem i może pomóc w dotarciu do klientów jak również może bardzo łatwo „przepalić” pieniądze na reklamy bez żadnych efektów.
Grzegorz Czajkowski – Specjalista Google Ads Grzegorz Czajkowski to specjalista Google Ads z ponad 10-letnim doświadczeniem w reklamie w Google. |