Prosta konstrukcja, niewielki ciężar i równie małe gabaryty – to charakterystyczne cechy lodówki typu open-front „do samodzielnego montażu” o nazwie Unicooler.
Opracowaliśmy konstrukcję, która pozwala na łatwy branding, dobrze eksponuje zawartość, a jednocześnie jest wyjątkowo wygodna w transporcie, dopasowana do możliwości dystrybucji samochodami przedstawicieli handlowych. Od wielu lat obserwowaliśmy rynek i wiemy, że brakowało rozwiązania umożliwiającego dostosowanie reklamy na lodówkach do sezonowych promocji – wyjaśnia Grzegorz Wielopolski, właściciel firmy Art Progres, inicjator projektu Unicooler.
Aktualnie pracujemy nad wersją wyposażoną w tzw. inteligentną półkę, która przesyła do bazy informacje o wadze wyłożonych produktów, a tym samym pozwala na precyzyjne zatowarowanie. Przy tym projekcie współpracujemy z Politechniką Rzeszowską – mówi Grzegorz Wielopolski.
Jak się robi taką innowację?
To klienci zmuszają nas do innowacyjności .Mamy na swoim koncie już kilkanaście patentów. Ale nie jest łatwo robić innowacje w małej firmie; w zasadzie musimy liczyć na siebie, nie dostaniemy żadnego instytucjonalnego wsparcia finansowego. Nasze prace nad projektem Unicoolera trwały 2 lata. W tym czasie finansowaliśmy się wyłącznie z zysku. Dlatego tak ważne jest utrzymanie płynności finansowej, co w naszym przypadku gwarantuje faktoring– opowiada Grzegorz Wielopolski.
Z badania Bibby MSP Index wynika, że aż 63 proc. polskich MŚP w ogóle nie wprowadza u siebie innowacji. To zagrożenie zwłaszcza w okresie nadciągającego spowolnienia gospodarczego. Z satysfakcją obserwuję, że coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się do faktoringu jako motoru napędowego rozwoju firmy– mówi Jerzy Dąbrowski, prezes Bibby Financial Services.
Bibby to dosyć znana firma udzielająca faktoringu, te ich badania kojarzę, merytorycznie wartościowe.