Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Unicooler – przełom w ekspozycji produktów spożywczych

Prosta konstrukcja, niewielki ciężar i równie małe gabaryty – to charakterystyczne cechy lodówki typu open-front „do samodzielnego montażu” o nazwie Unicooler.

Opracowaliśmy konstrukcję, która pozwala na łatwy branding, dobrze eksponuje zawartość, a jednocześnie jest wyjątkowo wygodna w transporcie, dopasowana do możliwości dystrybucji samochodami przedstawicieli handlowych. Od wielu lat obserwowaliśmy rynek i wiemy, że brakowało rozwiązania umożliwiającego dostosowanie reklamy na lodówkach do sezonowych promocji – wyjaśnia Grzegorz Wielopolski, właściciel firmy Art Progres, inicjator projektu Unicooler.

Tradycyjne lodówki – wykorzystywane np. przez producentów i dystrybutorów napojów – są duże i ciężkie, a przez to trudne w transporcie. Tymczasem Unicooler po rozmontowaniu zmieści się do samochodu osobowego, bo paczki mają wymiary zaledwie 50×50 cm.
Unicooler nadaje się do przechowywania i napojów, i produktów żywnościowych, takich jak nabiał czy wędliny. Z transportem poradzi sobie samodzielnie przedstawiciel handlowy. Czas montażu na miejscu w punkcie handlowym to ok. 5 minut,  instalacja jest prosta i całkowicie beznarzędziowa, a instrukcja montażu czytelna i intuicyjna . Dodajmy do tego wymienność paneli reklamowych na ściankach lodówki, a uzyskamy idealny nośnik komunikacji marki w przestrzeni handlowej.
W wersji „premium” lodówka ma lokalizator GPS i możliwość diagnostyki, czyli zdalnego monitoringu wysokości temperatury i poboru prądu.

Aktualnie pracujemy nad wersją wyposażoną w tzw. inteligentną półkę, która przesyła do bazy informacje o wadze wyłożonych produktów, a tym samym pozwala na precyzyjne zatowarowanie. Przy tym projekcie współpracujemy z Politechniką Rzeszowską – mówi Grzegorz Wielopolski.

W najbliższym czasie z zaletami lodówki Unicooler będzie można się zapoznać na Kongresie Alkoholi i Napojów 19 września. Firma Art Progres zapowiada, że produkt można elastycznie dopasować do potrzeb klienta – zarówno pod względem liczby półek, jak i temperatury.

Jak się robi taką innowację?

Art Progres to nieduża firma, zatrudniająca 50 osób. Specjalizuje się w projektowaniu materiałów reklamowych typu POS. Właściciel wykorzystując swoje doświadczenia w branży chłodniczej zaprojektował rozwiązanie łączące oczekiwania marketerów i przedstawicieli handlowych. Unicooler jest opatentowany, ale to niejedyny unikalny projekt Art Progres.

To klienci zmuszają nas do innowacyjności .Mamy na swoim koncie już kilkanaście patentów. Ale nie jest łatwo robić innowacje w małej firmie; w zasadzie musimy liczyć na siebie, nie dostaniemy żadnego instytucjonalnego wsparcia finansowego. Nasze prace nad projektem Unicoolera trwały 2 lata. W tym czasie finansowaliśmy się wyłącznie z zysku. Dlatego tak ważne jest utrzymanie płynności finansowej, co w naszym przypadku gwarantuje faktoring– opowiada Grzegorz Wielopolski.

Z badania Bibby MSP Index wynika, że aż 63 proc. polskich MŚP w ogóle nie wprowadza u siebie innowacji. To zagrożenie zwłaszcza w okresie nadciągającego spowolnienia gospodarczego. Z satysfakcją obserwuję, że coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się do faktoringu jako motoru napędowego rozwoju firmy– mówi Jerzy Dąbrowski, prezes Bibby Financial Services.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *