Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Dlaczego nawet mała firma powinna inwestować w reklamy internetowe, czyli kilka słów o Google Ads

Reklamy są nieodłączną częścią biznesu – również tego online. O ile w przypadku działalności stacjonarnej zdarza się, że klienci po otwarciu lokalu sami do niego zaglądają, kiedy przechodzą obok, w internecie jest to praktycznie niemożliwe. Mnogość stron internetowych i ciągła walka o wysoką pozycję w wyszukiwarce sprawiają, że bez odpowiedniej promocji swoich usług można na zawsze pozostać anonimowym. Stąd wiele firm – zarówno jednoosobowych działalności, jak i biznesów z milionowym budżetem – inwestuje w reklamy internetowe. A jednym z najlepszych wyborów jest w tym wypadku Google Ads.

Czym jest Google Ads?

Google Ads (do niedawna Google Adwords) to internetowy program reklamowy od firmy Google. Umożliwia promowanie swoich usług online. Ilość narzędzi, które użytkownik ma do dyspozycji, pozwala mu na dotarcie wprost do grupy docelowej. Możliwe to jest między innymi poprzez ustawienie lokalizacji, czasu wyświetlania reklam czy konkretnych słów kluczowych. Reklama od Google wyświetlana jest w wyszukiwarce w formie tekstowej albo jako reklamy graficzne w sieci reklamowej. Płatności w Google Ads opiera się natomiast na metodzie PPC (pay per click). Oznacza to, że użytkownik nie ponosi kosztu za wyświetlenie reklamy, a jedynie za samo uzyskanie pożądanej reakcji użytkownika przeglądarki – kliknięcie w wyświetlony tekst czy grafikę.

Czy warto korzystać z Google Ads?

Odpowiedź na to pytanie brzmi – zdecydowanie! Zalety Google Ads są ogromne. Przekonały się o tym na własnej skórze nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim powstające biznesy, które nie dysponują milionowym budżetem reklamowym. Mali przedsiębiorcy nie mają czasu ani środków na zagłębianie się w tajniki pozycjonowania strony i zastanawianie nad tym, jak dobierać słowa kluczowe. Czasem decydują się wprawdzie na zatrudnienie agencji marketingowej, ale i to może nie wystarczyć w starciu z wielką korporacją, której strona oceniana przez Google jako wiarygodna i chętnie odwiedzana wciąż będzie wygrywać walkę o miejsce w Top10. Na SEM, czyli ogół działań związanych z widocznością strony, wpływa jednak nie tylko SEO, ale też PPC, czyli właśnie Google Ads. A że każdy użytkownik internetu odpowiedzi szuka najpierw w Google, to potencjał jest naprawdę wielki.

Największe zalety Google Ads

Czas na konkrety, czyli największe zalety Google Ads. Jest ich naprawdę wiele, ale na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim:

  • Ogromny zasięg Google – chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak duże znaczenie dla współczesnych użytkowników internetu ma wyszukiwarka. To w nią wpisują hasła i to nie tylko takie jak „buty na obcasie” czy „notariusz Warszawa”. Właśnie tutaj internauci szukają też odpowiedzi na swoje pytania czy nawet rozwiązań problemów, pytając „jak złagodzić migreny” czy „na co zwrócić uwagę przy wyborze kanapy do salonu”. Potem wystarczy już tylko wcisnąć klawisz enter i oto pojawiają się dziesiątki czy nawet setki stron z odpowiedzią na wpisane zapytanie. A co jeśli wśród nich znajdują się osoby szukające rozwiązań, które może zaoferować konkretny przedsiębiorca? No właśnie – trzeba zadbać o to, by firma została dostrzeżona.
  • Możliwość tworzenia pożądanej reklamy – największa różnica między docieraniem do potencjalnych klientów przez Google Ads a przy użyciu innych metod, to zamiar odbiorców treści. Korzystając z Instagrama, nie szukają oni odpowiedzi na swoje pytania. Tym bardziej nie robią tego, idąc ulicą, kiedy ktoś wciska im do ręki ulotkę. Reklama od Google Ads trafia jednak właśnie do osób szukających konkretnych rzeczy. Nie jest więc niechciana. Wręcz przeciwnie – może dać użytkownikowi właśnie to, czego szuka. Wszystko dzięki doborowi odpowiednich słów kluczowych i dostosowania innych parametrów do grupy docelowej
  • Pełna kontrola nad prowadzoną kampanią – zatrudniając agencję marketingową czy innego eksperta od działań online, trzeba im zaufać. Trudno odnaleźć się w skomplikowanych raportach, a cały proces organizacji kampanii reklamowej wymaga dużo czasu i zasobów. Google Ads można natomiast używać nawet na własną rękę, bez zewnętrznej pomocy. Wystarczy zdobycie podstawowej wiedzy. Co jednak najważniejsze – nie trzeba z góry określać, kiedy kampania ma zostać rozpoczęta czy zakończona i ściśle trzymać się tych dat. W razie potrzeby możliwa jest modyfikacja prowadzonych działań, zatrzymywanie czy ponowne rozpoczynanie kampanii. W ten sposób można dopasować podejmowane działania do potrzeb i możliwości firmy.
  • Kontrola nad budżetem – bardzo często internetowa kampania reklamowa pochłania więcej pieniędzy, niż zakładano na początku. W przypadku Google Ads jest jednak inaczej. Użytkownik reklam Google ma możliwość ustalenie dziennego budżetu czy maksymalnych stawek. W ten sposób zyskuje pewność, że nie wyda więcej, niż chce i to nawet, jeśli nie monitoruje stale swojego budżetu.
  • Wyniki szybsze niż przy SEO – działania SEO są bardzo skuteczne. Wie o tym każdy, kto poświęcił na to czas i zasoby. Teksty z odpowiednimi frazami, linkowaniem i wartościowym contentem mogą znacząco zmienić pozycję strony w wyszukiwarce. Problem w tym, że nawet świetne operowanie SEO nie zapewnia spektakularnego sukcesu. To proces, który wymaga czasu – niekiedy nawet nie miesięcy, ale lat. Z Google Ads jest inaczej – wyniki można zaobserwować naprawdę szybko, a i zwiększenie zasięgów staje się znacznie łatwiejsze. Nie trzeba poświęcać też czasu i energii na ciągłe wyszukiwanie słów kluczowych czy linków, które zwiększą pozycję strony w sieci, choć najlepsze efekty niewątpliwie daje właśnie połączenie SEO i PPC, które razem składają się na tzw. SEM.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *