Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

4 najciekawsze programy lojalnościowe ostatnich lat, które przyniosły firmom duże zyski

Programy lojalnościowe to jedna z najlepszych metod zwiększania sprzedaży. Tym bardziej, że inwestowanie w utrzymanie przy sobie dotychczasowych klientów wiąże się z mniejszymi kosztami niż pozyskanie zupełnie nowych. Podjęte w tym kierunku działania należy jednak dostosować do specyfiki biznesu i grupy docelowej.  Tym samym to, co idealnie sprawdzi się w jednej firmie, niekoniecznie zda egzamin w drugiej. Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie z tego sprawę. Z tego powodu najciekawsze programy lojalnościowe ostatnich lat znacznie się od siebie różnią, mimo że wszystkie przyniosły firmom duże zyski.

1. Sephora zapewnia szeroki wybór

Problem wielu programów lojalnościowych polega na tym, że płynące z nich korzyści wcale nie są atrakcyjne dla potencjalnego stałego klienta. Jeśli uda się wybrać propozycje, która spodoba się części osób, to zwykle wciąż nie jest to cała grupa docelowa. I nic w tym dziwnego, bo niezwykle trudnym zadaniem jest trafienie w gusta wszystkich. Rozwiązanie problemu znalazła Sephora.  Uznała, że najciekawsze programy lojalnościowe z punktu widzenia większości klientów to te, które zapewniają im możliwość wyboru. Ma to znaczenie po pierwsze dlatego, że w ten sposób łatwiej jest zadowolić wszystkich, a po drugie – klient czujący, że ma większy wpływ na całą transakcję, jest bardziej zadowolony z zakupów. W programie lojalnościowym Sephora Beauty Insider firma postanowiła więc pozostawić decyzję w rękach klientów. Mogą sami zdecydować, czy chcą wymienić zebrane punkty na karty podarunkowe, rabaty, a może ekskluzywne produkty z limitowanej serii.

2. Program lojalnościowy Starbucks – kopalnia informacji o klientach

Starbucks to jedna z tych firm, która dużą wagę przykłada do psychologii marketingu. Nie tylko wykorzystuje w swoich sklepach efekt przynęty, ale także na wiele sposobów dba o zadowolenie klientów i pracowników. Jednym ze świetnych pomysłów wprowadzonych przez Starbucks był także program lojalnościowy Starbucks Rewards obsługiwany z poziomu aplikacji. Po pierwsze, dzięki takiemu zorganizowaniu programu lojalnościowego klienci nie muszą stale nosić ze sobą karty, na która będą zbierać punkty. Cały system oparty jest tez na grze, co sprawia, że kupujący stają się jeszcze bardziej zaangażowani i zadowoleni z zakupów. Dla Starbucks’a program lojalnościowy to natomiast istna kopalnia wiedzy. Za pomocą aplikacji firma może gromadzić informacje o nawykach klientów i dzięki temu dostosować ofertę idealnie do ich potrzeb.

3. Według REI Co-op najlepsze programy lojalnościowe to te, w których wpływ pozostawia się klientom

Z programami lojalnościowymi jest jeden poważny problem – wszyscy klienci zdają sobie sprawę, że tak naprawdę chodzi przede wszystkim o zysk. A z tą świadomością nawet, jeśli oferta jest atrakcyjna, można nieco bardziej sceptycznie podchodzić do kolejnych zakupów. Rozwiązanie tego problemu firma REI Co-op. Oferowany przez nią program lojalnościowy skupia się nie tyle na konkretnych rabatach, ale na wpływie, jaki zyskuje lojalny klient. Już za sprawą kwoty wysokości 20 dolarów może on zostać dożywotnim członkiem REI Co-op. W ten sposób nie tylko przynależy do pewnej społeczności i wartości firmy stają się mu bliższe. Czerpie też z tego tytułu wiele korzyści – może otrzymać 10% zwrotu ze wszystkich zakupów, korzystać z tzw. „wyprzedaży garażowych”, a nawet ze zniżek na konkretne doświadczenia.

4. Apple udowadnia, że programy lojalnościowe nie zawsze są potrzebne

Apple przeczy wszystkim zasadom i trendom obowiązującym w marketingu. Jego strategia jest nieco inna niż konkurencyjnych marek. Mianowicie żadnego klasycznego programu lojalnościowego wcale nie ma, a klienci i tak wracają po więcej. Jak to możliwe? Apple – zamiast skupiać się na rabatach czy promocjach – bardzo wiele środków i czasu poświęca na budowanie świadomości marki. Teraz telefony czy laptopy ze słynnym jabłkiem kojarzą się nie tylko z jakością, ale przede wszystkim z byciem modnym, nowoczesnym i co tu dużo mówić – w dobrej sytuacji finansowej. Produkty od Apple posiada większość osób zajmujących wysokie stanowiska czy prowadzących dobrze prosperujący biznes. Z tego powodu wszyscy klienci, którzy chcą poczuć się podobnie, też sięgają po produkty Apple. A potem, gdy spodoba im się takie wyobrażenie o sobie, chętnie wracają po więcej. I chodzi tu niekoniecznie właśnie o same produkty, ale o związane z nimi wrażenia.

Zobacz też: 

Program lojalnościowy – czym jest i czemu każda firma powinna o nim pomyśleć?

Lojalni klienci, czyli jak skłonić kupujących do regularnego korzystania z oferty

Call To Action, czyli sposób na skuteczne zachęcanie do działania

 

Jeden pingback

  1. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *