w

Ranking najbardziej angażujących atrakcji na eventy firmowe

eventy firmowe

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak stworzyć niezwykły, angażujący event, o którym będzie się mówić jeszcze długo po jego zakończeniu? Wydarzenie, które zaproszeni goście będą wspominać z sentymentem zastanawiając się, czy w ich życiu powtórzy się coś równie ekscytującego? Pomyślmy zatem, co zrobić, aby przygotowana przez nas impreza była dla jej uczestników niezwykłym przeżyciem i przyglądnijmy się pokrótce przykładom atrakcji, które w sposób wyjątkowy angażują osoby w nim uczestniczące, stając się przez to niezapomnianymi eventami

W jakim celu firmy i osoby prywatne organizują eventy?

Biorąc na tapet najbardziej angażujące uczestników atrakcje, przede wszystkim musimy zastanowić się, jaki jest cel organizacji eventów przez przedsiębiorców i osoby prywatne. Nie ulega bowiem wątpliwości, że każda organizowana impreza realizowana jest z myślą o późniejszych korzyściach. Firmy organizują ciekawe atrakcje czując potrzebę poprawy jakości pracy pracowników poprzez integrację czy też pragnąc dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszej grupy klientów. Chcą być postrzegane jako przedsiębiorstwa nowoczesne, proekologiczne, “wychodzące frontem” do swych kontrahentów. Z drugiej strony osoby prywatne też często angażują się w organizację takich wydarzeń. Chcą bowiem pochwalić się swoją wiedzą czy umiejętnościami. “Sprzedać się” w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Niezależnie jednak od pobudek, celem każdego organizatora imprezy jest utrzymanie maksymalnego zainteresowania, aktywizacja uczestników i stuprocentowe zaangażowanie każdego z nich.

Najbardziej angażujące atrakcje na eventy firmowe

Nie ulega wątpliwości, że współczesny świat oferuje niezliczone możliwości w zakresie eventowych atrakcji. Powszechny dostęp do nowoczesnych technologii, dostępność “od ręki” licznych, ciekawych usług z obszaru eventowego, a także prostota komunikacji i “wymiany doświadczeń” powodują, że w kwestii pomysłów na nieszablonową, angażującą gości czy pracowników imprezę, ograniczeniem może być wyłącznie nasza kreatywność. Mając zaś na uwadze wspomniane już w artykule cele takiego wydarzenia, możemy pokusić się o stworzenie swoistego rankingu firmowych atrakcji, które z pewnością zachwycą uczestników i nie pozwolą im zapomnieć o wydarzeniu przez długi czas:

  • Gry terenowe oraz zabawy integracyjne – bardzo powszechna rozrywka pozwalająca na zacieśnienie więzi między pracownikami, jak również na wzmocnienie zespołu poprzez wspólne dążenie do celu.
  • Warsztaty czy szkolenia, które pozwolą na rozwijanie kompetencji pracowników, a także zdobycie nowej wiedzy i umiejętności.
  • Konkursy, zawody sportowe, a także aukcje, loterie, wyścigi – pozwalają na rywalizację między pracownikami, przez co wzrasta motywacja i zaangażowanie. Sprzyjają ponadto promowaniu zdrowego stylu życia. Jest to też okazja do zdobycia atrakcyjnych nagród.
  • Koncerty i inne występy artystyczne – mają pozytywny wpływ na psychikę, sprzyjają relaksowi i dobrej zabawie. Pozwalają też na odstresowanie się po ciężkim dniu pracy.
  • Degustacje i pokazy kulinarne – pozwalają na “zasmakowanie nowego”, jak również poznanie nowych kultur kulinarnych – jest to więc również świetna okazja do integracji.
  • Prezentacje i wystawy będące okazją do zaprezentowania swoich produktów i usług, a także pozwalające poznać nowe rozwiązania i technologie.
  • Pracownicze wyjazdy motywacyjne do SPA, czy na łono natury – idealna recepta na odpoczynek i relaks z dala od miejsca pracy, pozwalająca pracownikom nabrać nowych sił, regenerująca organizm.
  • Zabawy team buildingowe, które pozwalają na budowanie niezwykłej więzi w zespole poprzez wspólne działanie oraz rozwiązywanie problemów. Takie zabawy przyczyniają się do zwiększenia efektywności i wydajności pracowników.

Wykorzystanie nowych technologii do organizacji eventów firmowych

Prócz eventów tradycyjnych – wyjazdów na łono natury, graniu w planszówki czy zawodowych warsztatów, bardzo popularne stają się ostatnio imprezy z wykorzystaniem nowych technologii. Należą do nich:

  • Spopularyzowane w czasie pandemii COVID-19 telekonferencje, wykorzystujące rozmaite platformy do zdalnego zarządzania eventami – narzędzia nieustannie ewoluujące, umożliwiające od dawna czynny udział uczestników w imprezie, a nie tylko bierne obserwowanie wydarzenia zza ekranu komputera.
  • Atrakcje wykorzystujące technologię wirtualnej czy rozszerzonej rzeczywistości, które pozwalają na zapewnienie uczestnikom niezwykłych doświadczeń. Rozwiązanie VR umożliwia przede wszystkim organizację wydarzeń wirtualnych, jednak sprawdza się również doskonale jako wzbogacenie eventów stacjonarnych.
  • Technologie do transmisji wydarzeń na żywo – pozwalają na dotarcie z treścią eventu do szerszej publiczności za pośrednictwem platform streamingowych takich jak YouTube, Facebook Live czy Twitch. Warto wspomnieć że platformy te również stale ewoluują, starając się na bieżąco spełniać oczekiwania ich użytkowników.

Angażujący event firmowy – wiele zależy od uczestników

Nie ulega wątpliwości, że zadanie przygotowania idealnego, angażującego klientów bądź pracowników wydarzenia firmowego do najprostszych nie należy. Niezależnie jednak od tego czy planujemy integrację naszych pracowników, promocję firmy czy też przyświeca nam inny cel w organizacji wydarzenia, powinniśmy pamiętać o jednym: każdy – czy to klient czy pracownik czy zaproszony gość – powinien w takim evencie chcieć uczestniczyć. A nie – jak to niestety często się zdarza – robić to z obowiązku.

Ranking najbardziej angażujących atrakcji na eventy firmowe Nowyoutsourcing.pl Publikacja powstała we współpracy z firmą Twój Event zajmującą się organizacją eventów i obsługą imprez firmowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

logo olx

Decyzja Prezesa UOKiK – OLX będzie zwracał pieniądze za „pakiet ochronny”

Jak doceniać pracownika

Jak doceniać pracownika?