Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Dynamiczny rozwój polskiego rynku usług wsparcia sprzedaży – optymalizacja procesów dystrybucji stanowi istotne źródło przewagi konkurencyjnej i podnosi efektywność biznesu

Optymalizacja kosztów i poprawa procesów dystrybucji pozwalają na zwiększenie efektywności biznesu i stanowią źródło przewagi konkurencyjnej. Specjalizująca się w tego typu usługach grupa ASM GROUP działa zarówno na rynku polskim, jak i we Włoszech. Plany warszawskiej spółki zakładają w najbliższym czasie wejście na inne rynki zagraniczne, a także debiut na rynku regulowanym GPW.

– Prowadzimy w tej chwili intensywne prace dotyczące generalnie całej Europy Zachodniej, pracujemy z partnerami, którzy pomagają nam budować i rozmawiać z potencjalnymi firmami, na liście jest sporo podmiotów zainteresowanych współpracą, natomiast na ten moment jeszcze nie chciałbym mówić o szczegółach – mówi Adam Stańczak, prezes zarządu ASM GROUP

Niezależnie od rynku, sektor wsparcia sprzedaży charakteryzuje się dość jednolita strukturą przedmiotową. Różnice leżą m.in. w innych przepisach prawnych czy lokalnych uwarunkowaniach biznesowych. Nie mniej grono kontrahentów spółki ASM GROUP jest podobne i w wielu przypadkach firma współpracuje z tymi samymi podmiotami zarówno w Polsce, jak i na rynku włoskim.

– Czerpiemy z doświadczeń obu krajów, często komunikujemy się z klientami w Polsce i zagranicą po to, żeby procesy, które funkcjonują gdzieś tam we Włoszech i w Polsce zunifikować, ustandaryzować, aby dać klientom jednolite rozwiązania – wyjaśnia Stańczak.

Usługi wsparcia sprzedaży i outsourcingu na polskim rynku w ostatnich latach ulegają dynamicznemu rozwojowi. Dotyczy to zarówno nowoczesnych, jak i tradycyjnych kanałów dystrybucji.

– W ostatnim czasie ten rozwój jest coraz bardziej dynamiczny. Tak naprawdę z naszych usług korzystają wszystkie firmy bez względu na branżę, dlatego że jesteśmy pewnym ogniwem, które pomaga efektywnie sprzedawać – tłumaczy prezes zarządu ASM GROUP.

Ekspert jednocześnie zwraca uwagę na konieczność wsparcia procesu sprzedaży produktu, bez względu na kanał, którym jest dystrybuowany. W dobie intensywnej konkurencji rynkowej, bez pomocy firm wyspecjalizowanych w tym zakresie, realizacja założonych celów sprzedażowych może być niemożliwa do wykonania.

– Pomagamy optymalizować procesy, pomagamy optymalizować koszty po to, żeby po prostu zwiększać efektywność sprzedażową naszych klientów – podsumowuje rozmówca.

ASM Group S.A. od marca 2013 roku notowana jest rynku alternatywnym New Connect, gdzie zalicza się do grona największych podmiotów. W połowie września 2015 roku KNF zatwierdziła prospekt emisyjny w związku z zamiarem o ubieganie się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym GPW.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *