w ,

Reklama na TikToku – kiedy warto w nią zainwestować i co zrobić, by była skuteczna?

reklama na TikToku
reklama na TikToku

TikTok jest stosunkowo nową platformą, za to niezwykle popularną. Obecnie korzystają z niej ludzie aż w 150 krajach. Oznacza to, że możliwości są ogromne i marki na całym świecie mają szansę wykorzystać ten kanał do realizacji swoich celów marketingowych. Jak w takim razie działa reklama na TikToku?

Dlaczego reklama na TikToku się opłaca?

Nie ma co ukrywać – reklama na TikToku nie w każdym przypadku będzie idealnym rozwiązaniem. Nie istnieją zresztą takie metody marketingowe, które zawsze przynoszą te same, świetne efekty. Wiele zależy przecież od produktów, które oferuje firma, od jej klientów oraz ich przyzwyczajeń.

Nie zmienia to jednak faktu, że ta platforma ma duży potencjał i to z kilku powodów.

Przede wszystkim TikTok to miejsce, w którym gromadzi się cała rzesza osób z pokolenia Z. Jeśli więc firma oferuje właśnie produkty czy usługi tworzone z myślą o tej grupie odbiorców, nie ma właściwie lepszego sposobu na dotarcie do nich.

Liczy się jednak nie tylko ilość, ale i jakość, a dokładniej to, na ile reklama wywiera wpływ. W przypadku TikToka wskaźnik zaangażowania jest naprawdę wysoki. Młodzi ludzie spędzają w tej aplikacji nawet kilkadziesiąt minut dziennie. Są więc zaangażowanymi odbiorcami, do których całkiem łatwo dotrzeć z reklamą.

Ten rodzaj reklam świetnie wpasowuje się przy tym w obowiązujące trendy. Współcześni użytkownicy lubią krótkie, ciekawe wideo. Z tego powodu tak dużą popularnością cieszą się zresztą rolki na Instagramie i właśnie TikTok. A opracowanie reklam zgodnych z przyzwyczajeniami współczesnych odbiorców jest przecież kluczem do sukcesu.

Kiedy reklama na TikToku przyniesie dobre efekty?

Oczywiście, jak to zostało wspomniane, nie jest tak, że reklama na Tik Toku zawsze będzie dobrym pomysłem. Jak przy każdej formie marketingu, tutaj również wiele zależy od grupy docelowej. Nie każda firma znajdzie odbiorców swoich produktów czy usług właśnie na tej platformie, a nawet jeśli – niekoniecznie będzie to najlepsza forma promowania swojej oferty.

Zanim więc w ogóle podejmie się jakiekolwiek działania w kierunku opracowania reklamy na tę platformę, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie – czy warto? Biorąc pod uwagę dane, z których wynika, kto najczęściej korzysta z TikToka, można uznać, że taka reklama opłaca się, gdy:

  • grupą docelową są młode osoby (do 35 roku życia),
  • oferta kierowana jest do kobiet, szczególnie w wieku 18-25 lat,
  • marka zamierza prowadzić działania w Azji lub na Bliskim Wschodzie.

Jaki jest cel reklamy?

Przed opracowaniem reklamy, trzeba określić, jaki ma być jej cel. Do wyboru pozostaje kilka rozwiązań:

  • zasięg, a więc dotarcie do większej liczby odbiorców,
  • ruch – np. skierowanie użytkowników na stronę internetową,
  • instalacja aplikacji,
  • wyświetlenia wideo,
  • konwersje – skłonienie użytkownika do konkretnego działania (np. do zakupu),
  • generowanie leadów – uzyskanie danych kontaktowych użytkowników.

W jaki sposób reklama ma być rozliczana?

TikTok oferuje kilka możliwości rozliczeń reklamy. Są to:

  • CPM – cena ustalana jest za 1000 wyświetleń
  • CPV – koszt za wyświetlenie wideo
  • CPC – koszt za kliknięcie w reklamę.

Jak przygotować reklamę na TikToku?

Wprawdzie w reklamach liczy się przede wszystkim kreatywność i dopasowanie komunikatu do konkretnej grupy odbiorców. Zadbanie o kilka podstawowych kwestii z pewnością jednak wpłynie na skuteczność tego rodzaju reklamy.

Po pierwsze – długość trwania. Maksymalny czas reklamy to 60 sekund. Użytkownicy TikToka przyzwyczajeni są jednak do krótkich filmów i ten maksymalny czas może okazać się dla nich za długi. Przyjmuje się, że optymalnie reklama powinna trwać 21-34 sekundy.

Po drugie – przyciągnięcie uwagi. Aby użytkownik nie pominął reklamy, trzeba zainteresować go czymś już na starcie. Pierwsze sekundy są więc decydujące.

Duże znaczenie będzie mieć także użycie zarówno dźwięku, jak i napisów. Z jednej strony ogromne znaczenie ma oczywiście dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa. Według badań najlepiej sprawdzają się szybkie utwory. Równie ważne są jednak napisy, szczególnie te zawierające wezwanie do działania.

Co równie ważne – TikTok jest specyficznym kanałem. Tutaj raczej nie ma miejsca na podniosłe, poważne przekazy. Reklamy powinny być pozytywne, autentyczne oraz inspirujące. Warto więc skupić się raczej na wesołych treściach, które jednocześnie będą spójne z marką i jej przekazem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Galopująca inflacja w Polsce

wprowadzenie na rynek sezonowych produktów

Jak skutecznie wprowadzać na rynek sezonowe produkty? Przydatne porady od Commplace