w

Pierwsze kroki na Instagramie – o czym pamiętać, by prowadzić skuteczny marketing?

mobile marketing
pierwsze kroki na instagramie

Instagram nabiera coraz większego znaczenia z punktu widzenia osób działających w branży e-commerce. Odpowiednio planując treści i dbając o wiele aspektów technicznych na profilu, można skutecznie zwiększać zasięgi, liczbę osób zainteresowanych ofertą, a co za tym idzie – także zyski. Pierwsze kroki na Instagramie mogą się jednak okazać wyzwaniem dla osoby, która nie jest zaznajomiona z zasadami prowadzenia profilu. Istnieje jednak kilka kwestii, które mogą znacznie to ułatwić.

Po pierwsze: odpowiednio przygotowane konto biznesowe

Aby korzystać z Instagrama w celach marketingowych, trzeba założyć konto Instagram Business albo przełączyć konto osobiste na konto profesjonalne. Kolejnym krokiem będzie zadbanie o to, by profil prezentował się jak najbardziej zachęcająco i już na start znacznie zwiększał szanse na budowanie zasięgów.

Warto zacząć od ogólnych kwestii, takich jak podanie danych kontaktowych, stworzenie opisu, który nie tylko będzie interesujący, ale też zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych. Jako że pierwsze wrażenie ma ogromną moc, trzeba też wybrać odpowiednie zdjęcie profilowe.

To jednak dopiero początek. Oprócz tego koniecznie trzeba zadbać o klikalne hashtagi w opisie profilu – to znacznie ułatwi pracę z algorytmem Instagrama. W przypadku prowadzenia siostrzanego profilu, strony internetowej czy działalności w innych mediach społecznościowych, warto też dołączyć do profilu klikalne linki.

Strategia treści, czyli co publikować

Kolejny aspekt to zaplanowanie treści. Pierwsze kroki na Instagramie mogą okazać się trudne, szczególnie że zasięgi są wtedy niewielkie i trudno zdobyć nowych obserwujących. Można zwiększyć swoje szanse na sukces za pomocą kilku czynności, opisanych niżej. W pierwszej kolejności warto jednak wiedzieć co będzie się publikować. Na początku znaczenie ma przede wszystkim regularność, dlatego przed wystartowaniem z profilem warto mieć gotowych przynajmniej kilka postów.

To, co dokładnie znajdzie się na profilu, zależy od grupy docelowej, a także od samej marki. Na pewno przyda się jednak stworzenie własnej strategii treści. Warto w niej skupić się przede wszystkim na tym jak wyróżnić się spośród konkurencji, czym można zainteresować odbiorców i jak ich nakłonić do pisania komentarzy czy zostawiania serduszek.

Hashtagi to podstawa

Każda osoba prowadząca profil na Instagramie i chcąca czerpać z niego zyski musi dużo uwagi poświęcić hashtagom. Mają one ogromne znaczenie – to właśnie na ich podstawie można wyszukiwać powiązane posty. Niektórzy użytkownicy śledzą nawet te hashtagi, które szczególnie ich interesują. Dobierając odpowiednie frazy do swoich postów i działalności można więc łatwo powiększać grupę docelową. Znaczenie ma jednak nie tylko jakość hashtagów, ale także ich liczba.

Potencjał stories

Instagram stories obecne są w aplikacji dopiero od kilku lat. Funkcja zapożyczona ze Snapchata cieszy się jednak ogromną popularnością. Wielu użytkowników w wolnej chwili przegląda wszystkie stories obserwowanych profili. Warto więc wykorzystać to do promocji swojego biznesu. Można to zrobić chociażby poprzez:

  • udostępnianie treści tworzonych przez swoich odbiorców,
  • przypominanie o promocjach czy kończących się ofertach,
  • komentowanie i informowanie o wydarzeniach związanych z branżą, w której się działa,
  • poznawanie potrzeb odbiorców poprzez zostawienie im ramki na zadawanie pytań/ wyrażenie opinii,
  • pokazywanie marki od bardziej ludzkiej strony – zmniejszanie dystansu.

Dwa pierwsze kroki na Instagramie do szybkiego zwiększenia zasięgów

Duże znaczenie na Instagramie ma oczywiście liczba osób obserwujących profil. O zwiększenie swojej popularności można zadbać na kilka sposobów. Jedną ze sprawdzonych metod będzie przeprowadzenie konkursu. To świetny sposób, by o firmie zrobiło się głośniej, szczególnie jeśli jednym z warunków uczestnictwa stanie się udostępnienie danego postu czy oznaczenie marki na swoim stories.

Podobny efekt pozwolą uzyskać różnego rodzaju bonusy oferowane w zamian za udostępnienie profilu i zostawienie komentarza pod postem – to mogą być kody zniżkowe czy chociażby krótkie ebooki albo poradniki. Wielu obserwujących chętnie skorzysta z okazji, by otrzymać coś za darmo, za to profil firmowy w ten sposób zwiększy swoje zasięgi.

Współpraca z influencerem

Dużą popularnością cieszy się także influencer marketing na Instagramie. Można wykorzystać zasięgi innej osoby jakoś związanej z grupą docelową danej firmy, by wypromować swój profil, produkty czy usługi. Oczywiście to wiąże się z kosztami i to często niemałymi, bo zwykle im więcej obserwujących, tym wyższe stawki za taką współpracę. Nie zmienia to jednak faktu, że dobrze opracowana współpraca z influencerem może zaprocentować i przynieść duże korzyści.

Artykuł przygotowany we współpracy z Agencją In Hot Water Company

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Staff Augmentation

Twój zespół IT potrzebuje dodatkowego wsparcia w pracy nad projektem? Staff Augmentation sprawdzi się tu znacznie lepiej niż tradycyjny outsourcing!

biuro do pracy hybrydowej

Biuro hybrydowe – projektować je niczym miejskie sąsiedztwo