w

Reklama zewnętrzna dla małych i średnich przedsiębiorstw przy ograniczonym budżecie

reklama zewnętrzna
  • W Polsce działa 2,15 miliona małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią 99% wszystkich podmiotów gospodarczych w kraju.

  • Mimo to, wiele firm zmaga się z problemem niskiej rentowności, co prowadzi do ich likwidacji.

  • Od początku pandemii zaobserwowano trend spadkowy w liczbie małych i średnich przedsiębiorstw.

  • Pomimo wyzwań gospodarczych i ekonomicznych stojących przed sektorem MŚP, warto zainwestować w reklamę zewnętrzną.

  • Reklama zewnętrzna to skuteczna, długoterminowa i opłacalna strategia promocyjna.

  • W następnych punktach przedstawimy praktyczne porady dla MŚP, które chcą wykorzystać reklamę zewnętrzną jako narzędzie promocji swojej działalności.

Wybór nośników

Pierwszym krokiem do skutecznej reklamy zewnętrznej jest wybór odpowiednich nośników. Przeprowadzenie analizy rynku, które są najbardziej popularne i efektywne w danej lokalizacji, może pomóc w dotarciu do określonej grupy docelowej i zoptymalizowaniu działań reklamowych. Asortyment wśród nośników jest ogromny.

Tablice reklamowe, banery, citylighty, reklamy na pojazdach, czy drzwiach marketów- to tylko część z nich. Wybór nośnika zależy od wielu czynników m.in. od charakterystyki odbiorców i ich nawyków, a także od celów marketingowych przedsiębiorstwa.

 Nie potrzebne są ogromne nakłady finansowe, by dotrzeć do grupy docelowej. Istotne jest zdefiniowanie, jakie są cele i do kogo chcemy dotrzeć. Maksymalizacja skuteczności reklamy – nawet przy ograniczonym budżecie – to przede wszystkim dobór odpowiednich nośników. Świetnym przykładem jest Smart Citylight. W porównaniu do klasycznego billboardu, to mniejszy format, bliżej odbiorców. Nośnik, który daje możliwość wynajęcia np. jednej z trzech części. To ekonomiczne rozwiązanie, dające duże zasięgi– wyjaśnia CEO Recevent Robert Dąbrowski.

Projektowanie efektywnych komunikatów

Kolejnym kluczowym elementem skutecznej reklamy zewnętrznej jest projektowanie komunikatów, tak by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Ważne, żeby były przekonujące, łatwe do zrozumienia i zapadające w pamięć.

Proste, czytelne grafiki, krótkie i zwięzłe treści są kluczowe w tworzeniu przekazu reklamowego. Przemyślany dobór kolorów, czcionek i zdjęć może dodatkowo wzmocnić oddziaływanie reklamy.

Należy pamiętać, że kreatywność i oryginalność mają ogromne znaczenie. Chcesz wyróżnić się reklamą? Ważne są angażujące treści i nieszablonowe myślenie

Monitorowanie i optymalizacja

Monitorowanie efektywności i dostosowywanie strategii w oparciu o uzyskane wyniki to ważny element skutecznej reklamy zewnętrznej.

Śledzenie wskaźników takich jak ilość odsłon, CTR (współczynnik klikalności), czy konwersje pozwalają ocenić kampanię i podejmować odpowiednie działania. Dzięki temu można zoptymalizować wydatki reklamowe i skoncentrować się na tych kanałach i komunikatach, które przynoszą najlepsze rezultaty.

A w jaki sposób monitorować skuteczność reklamy w outdoorze?

Ważne jest, aby zaplanować monitorowanie skuteczności reklamy zewnętrznej przed jej rozpoczęciem i odpowiednio skonfigurować narzędzia pomiarowe. Kombinacja różnych metod monitorowania może dostarczyć kompleksowego obrazu skuteczności kampanii reklamowej w outdoorze – wyjaśnia CEO Recevent Robert Dąbrowski. – Warto także wyznaczyć KPI i sprawdzać, czy komunikat dociera do odpowiedniej liczby osób. Jeśli nie, to w trakcie trwania kampanii trzeba podejmować odpowiednie kroki, by wzmocnić przekaz, np. za pomocą SMS-ów.

Maksymalizowanie skuteczności reklamy zewnętrznej dla małych i średnich przedsiębiorstw przy ograniczonym budżecie wymaga przemyślanego podejścia i strategii. Wybór odpowiednich nośników reklamowych, projektowanie efektywnych komunikatów, czy wykorzystywanie lokalnych możliwości promocji to kluczowe czynniki sukcesu.


  1. Polacy lubią reklamy w kinach
  2. 7 pomysłów na program lojalnościowy
  3. Coraz więcej osób wybiera komunikację miejską. Tam warto się reklamować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CZYM JEST workation

61 proc. Polaków nie wie, czym jest workation, a 23 proc. nie widzi potrzeby wprowadzenia work-life balance w pracy

cross-selling i up-selling

Rosną oczekiwania Polaków wobec płatności online [RAPORT AUTOPAY]