Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Reklama firmy w internecie to nie tylko Google Ads. Jak jeszcze można promować swoje usługi?

XXI wiek to złoty czas dla reklam, szczególnie tych w internecie. Teraz mogą być wyświetlane nie tylko użytkownikom w każdym miejscu na świecie, ale w dodatku algorytmy dostosowują je do preferencji odbiorców. Dzięki temu marketing internetowy jest niezwykle opłacalny. Reklama firmy w internecie to dobry sposób, by stać się rozpoznawalnym, zdobyć nowych odbiorców czy budować świadomość marki.

Jakie korzyści niesie za sobą reklama firmy w internecie?

Marketingowcy, blogerzy czy osoby aktywnie udzielające się w internecie wkładają wiele wysiłku w promowanie swoich stron w internecie. Ich działania koncentrują się zarówno wokół tego, jak dobierać słowa kluczowe i optymalizować stronę pod względem bezpłatnych wyników wyszukiwania, jak również wokół płatnych opcji. Choć samo SEO może przynieść już sporo korzyści, to znacznie większą siłę oddziaływania ma bowiem właśnie płatna reklama firmy w internecie. Nie wszystkie osoby zdają sobie jednak sprawę, że reklama cyfrowa umożliwia budowanie świadomości marki. Poprzez analizowanie zachowania i potrzeb odbiorców oraz ich reakcji na płatne reklamy można natomiast tworzyć skuteczne treści, a więc zadbać o wysoki content, w ten sposób umacniając pozycję eksperta i realizując cele biznesowe. Ze względu na te wszystkie korzyści warto zainteresować się reklamą firmy w internecie. A jeśli już zapadnie decyzja o poczynieniu takiej inwestycji, warto przyjrzeć się dostępnym propozycjom i wybrać te najlepiej dostosowane do potrzeb danej działalności.

Reklama w mediach społecznościowych

Już kilka lat temu mówiło się, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz. I wciąż pozostaje to aktualne. Facebook to od dawna już nie tylko miejsce, w którym można rozmawiać ze znajomymi czy zapoznać się z najważniejszymi informacjami z ich życia. To także świetne miejsce do reklamowania działań swojej firmy, zarówno poprzez sam fanpage, jak i poprzez płatne reklamy. Ogromna ilość aktywnych użytkowników sprawia, że taka reklama firmy w internecie może trafić do milionów osób jednocześnie. Ale media społecznościowe to nie tylko Facebook, ale także Instagram czy ostatnimi czasy także TikTok. Promowanie swoich usług w tych wszystkich social mediach ma wiele zalet, wśród których wymienić należy przede wszystkim:

  • Możliwość docierania do określonej grupy odbiorców
  • Wykorzystanie różnorodnych formatów reklam (fotograficznych, wideo czy fabularnych)
  • Możliwość inwestowania w konkretne działania reklamowe.

Współpraca z influencerem

Media społecznościowe można użyć także do nawiązania współpracy z influencerem. Wykorzystując jego własne zasięgi, można w ten sposób trafić do dużej liczby odbiorców potencjalnie zainteresowanych daną usługą czy produktem. Taka reklama firmy w internecie może przynieść naprawdę duży zysk. Wynika to przede wszystkim z faktu, że influencer postrzegany jest przez swoich odbiorców jako pewnego rodzaju autorytet. Chętnie korzystają więc z jego rekomendacji i sami sięgają po polecane produkty. Jest jednak jeden haczyk – influencer powinien mieć zapewnioną dużą swobodę przy tworzeniu reklam. Narzucenie mu konkretnej treści czy przekazu może przynieść więcej szkody niż pożytku. Wówczas istnieje bowiem duża szansa, że reklama wypadnie nienaturalnie i odbiorcy stracą zaufanie zarówno do firmy, jak i do samego influencera.

SEM i SEO

Promocja firmy w internecie nie może się obyć także bez SEM i SEO. Innymi słowy – należy zadbać o dobór odpowiednich słów kluczowych i pozycjonowanie tekstów pod konkretne frazy. Pozwoli to zyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Skupienie się na frazach najczęściej wpisywanych przez grupę docelową może być też świetną wskazówką przy tworzeniu nowych treści.

Samo SEO jednak nie wystarczy. Dla osiągnięcia dobrych wyników konieczne jest także zainwestowanie w płatne reklamy. I tutaj oczywiście świetnie sprawdzą się Google Ads. Dzięki nim dana firma może znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwania, w tzw. SERP i to nad wynikami bezpłatnymi. Tym samym firma może przyciągnąć uwagę odbiorców w łatwiejszy i niemal natychmiastowy sposób. Co więcej, płatne reklamy tego typu nastawione są na konkretne frazy. Oznacza to, że wiedząc, jak dobierać słowa kluczowe pod reklamy, można trafić z prezentowaną treścią wprost do grupy docelowej.

Reklama natywna

Przesyt reklam sprawia, że internauci coraz bardziej się na nie uodparniają i powoli stają się nimi zmęczeni. Właśnie dlatego obecnie sprawdzają się mniej konwencjonalne i bardziej subtelne formy. Wśród nich na uwagę niewątpliwie zajmuje reklama natywna. Cała idea skupia się wokół tworzenia ciekawej, merytorycznej treści, w której sam reklamodawca pozostaje właściwie jedynie tłem dla prezentowanych informacji. Reklama natywna kreowana jest w taki sposób, by nie wyróżniać się spośród innych, niereklamowych treści na stronie. Po zapoznaniu się z nią odbiorca powinien mieć poczucie, że czegoś się dowiedział i że nie zmarnował w ten sposób swojego czasu. Co więcej, dobra reklama natywna będzie chętnie udostępniana dalej, tym samym przyciągając następnych potencjalnych klientów i pomagając w budowaniu zaangażowanej widowni.

Zobacz też:

Pozycjonowanie lokalne to klucz do skucesu każdej firmy. Nawet tak małej jak Twoja

Brief marketingowy – czemu jest tak ważny i jak prawidłowo go przygotować?

Jak pokierować działaniem klienta, by od kliknięcia w ofertę płynnie przeszedł do zakupu, czyli kilka słów o metodzie AIDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *