w ,

Pozycjonowanie lokalne to klucz do skucesu każdej firmy. Nawet tak małej jak Twoja.

Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne

Prawdopodobnie słyszałeś o tym, że lokalne pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych aspektów marketingu cyfrowego. Aby w pełni zgodzić się z tą tezą musisz mieć zwięzłe pojęcie, czym dokładnie jest lokalne SEO, jakie jest jego znaczenie w dzisiejszym świecie i jak wpływa na współczesny biznes.

W każdej, nawet najmniejszej branży, skuteczne pozycjonowanie to dosłownie „być albo nie być” dla Twojej firmy w internecie. Dlaczego lokalne pozycjonowanie zajmuje tak dominującą pozycję i jak opracować silną strategię SEO?

Co to jest lokalne pozycjonowanie?

Lokalne SEO ma na celu zapewnienie, że Twoja firma zostanie znaleziona w takich wyszukiwarkach jak Google i Bing, przez ludzi szukających jej w swojej okolicy. Najważniejszym aspektem tego narzędzia jest to, że służy ono do promowania widoczności Twojej firmy poprzez poprawę Twoich lokalnych rankingów wyszukiwania. Celem jest, aby Twoje dane kontaktowe pojawiały się na górze stron wyników gdy konsumenci szukają produktów lub usług, które oferujesz w Twojej okolicy. Wyszukiwanie danych firm obejmuje pewne lokalizatory takie jak; miasto, kod pocztowy, zakres usług itp. oraz algorytm, który wybiera geolokalizację osoby i dostarcza wyniki wyszukiwania z danego obszaru.

Jaka jest różnica między SEO a lokalnym pozycjonowaniem?

Być może słyszałeś już wcześniej o SEO. Jeśli nie, pojęcie to dotyczy działań polegających na optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarkach internetowych na całym świecie. Słowem kluczowym dla różnicy między opisywanymi zagadnieniami jest „globalność”. To jest to, co sprawia, że SEO i lokalne SEO różnią się od siebie. Pozycjonowanie lokalne jest bardziej ukierunkowane na odbiorców w pobliżu Twojego biznesu. SEO jest bardziej uogólnionym pojęciem, które w swoim zakresie obejmuje również lokalne SEO. Rozpoznanie tej różnicy w obu przypadkach pomoże Twojej firmie wypracować lepsze metody reklamy w sieci.

Znajomość podstaw SEO powinna być umiejętnością każdego właściciela małego biznesu. Lokalna firma nie powinna jednak poprzestawać na ogólnym SEO. To przecież Twoja najbliższa okolica jest najczęściej źródłem największego dochodu. Kiedy korzystasz z wyspecjalizowanej formy SEO, która jest skierowana do konsumentów, którzy są najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy, to właśnie wtedy osiągniesz najwyższy ROI i zauważysz lepsze wyniki.

Dlaczego to tak istotne?

Pytanie o to, dlaczego lokalne SEO jest niezwykle ważne, jest podobne do zapytania o istotę SEO jako takie. Z pewnością będziesz chciał, aby klienci znaleźli właśnie Twoją firmę podczas zakupów. Dlatego też musisz stworzyć solidną strategię pozycjonowania i marketingu w mediach społecznościowych, tak abyś przez cały czas pozostawał w centrum uwagi konsumentów.

Oprócz tego, że skuteczne pozycjonowanie pozwala na uzyskanie większego zwrotu z inwestycji, może pomóc w lepszej penetracji lokalnego rynku. Lokalne SEO jest niezwykle ważne, zwłaszcza jeśli prowadzisz działalność w określonym obszarze usług. Lepsze pozycjonowanie pomaga w kierowaniu Twoich potencjalnych klientów do fizycznej lokalizacji poprzez uwidocznienie informacji biznesowych osobom poszukującym danej usługi w okolicy.

Lokalne SEO jest idealnym narzędziem dla mniejszych firm lub dla tych, których działanie jest uzależnione od konkretnego obszaru. Może to być kluczowy czynnik wykorzystywany do promocji imprez, miejsc turystycznych i usług, a nawet domów weselnych lub miejsc kultury.

Nie należy jednak myśleć, że lokalne pozycjonowanie jest istotne tylko dla mniejszych firm. Ma to również ważne znaczenie dla dużych międzynarodowych korporacji i firm z wieloma lokalizacjami w różnych krajach. Duże firmy muszą rozważyć SEO na skalę międzynarodową, krajową i lokalną. Wszystkie trzy podejścia wymagają innego zestawu taktyk. Potrzeba czasu, aby zrobić to dobrze, ale warto. Wyniki mówią same za siebie.

Nawet firmy wysyłkowe i te, opierające swoją działalność o internet nadal mogą korzystać z rozwiązań lokalnego SEO. Przykładem tego może być sprzedawca internetowy, który optymalizuje strony i podsekcje dla różnych obszarów dostaw. Innym przykładem jest tworzenie postów na blogach, które obejmują lokalne tematy i wydarzenia, które są istotne dla danych obszarów, dzięki tym zasięgom można lepiej sprzedawać swoje produkty.

Artykuł powstał przy współpracy z SEMLINK – agencją SEO specjalizującą sie w pozycjonowaniu lokalnych firm.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowe benefity pracownicze: konsultacje z psychologiem i wsparcie w opiece nad dziećmi

biuro rachunkowe

Jak znaleźć dobre biuro rachunkowe?