w ,

Pozycjonowanie sklepów internetowych – skuteczne porady

pozycjonowanie sklepów internetowych

Prowadzisz sklep internetowy, jednak nie wiesz, w jaki sposób zwiększyć jego pozycję w wyszukiwarce Google? Chcesz zwiększyć sprzedaż, zyskując jeszcze większą popularność w sieci? Niestety zadanie to nie powiedzie się bez optymalizacji strony internetowej. Wiele czynności możesz wykonać samodzielnie, jednak w przypadku braku czasu lub chęci do samodzielnego zgłębiania wiedzy, skorzystaj z pomocy profesjonalnych firm zajmujących się wzmacnianiem pozycji w wyszukiwarce!

Jakie korzyści daje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Wiele osób uważa, że pozycjonowanie sklepu internetowego to wyłącznie działanie na rzecz poprawy pozycji w wyszukiwarce. Tak naprawdę wymienić można tutaj szereg innych korzyści, takich jak:

  • Zwiększenie liczby klientów
  • Umocnienie pozycji marki na rynku,
  • kreowanie pozytywnego wizerunku firmy,
  • wzrost zysków,
  • zwiększenie rozpoznawalności własnej marki na tle innych,
  • promocja sklepu w sieci,
  • możliwość rozwoju przedsiębiorstwa (poszerzanie oferty produktów, zatrudnianie pracowników).

W jaki sposób pozycjonować sklep internetowy? Poznaj 5 przydatnych rad!

1. Poprawa optymalizacji strony

Poprawa optymalizacji strony to nic innego jak poprawa jej czytelności, dodanie zakładek, a także zaplanowanie struktury naszego sklepu. Błędem, który powielany jest przez sklepy internetowe, jest kopiowanie opisów producenta lub innych opisów stworzonych przez właścicieli konkurencyjnych sklepów. Na poprawę pozycji sklepu w sieci wpływa przede wszystkim unikatowy, okraszony odpowiednią ilością i jakością słów kluczowych opis usług, produktów oraz artykułów blogowych na stronie. W trakcie tworzenia opisów kategorii i artykułów warto uwzględniać nagłówki blogowe H1-H6, które preferowane są przez wyszukiwarkę Google. Warto zaznaczyć, że profesjonalny wizerunek strony internetowej poniekąd przekłada się na postrzeganie firmy jako bardziej rzetelnej i profesjonalnej w oczach klientów. 

2. Linkowanie wewnętrzne

Bardzo ważną kwestią jest także linkowanie wewnętrzne, które polega na tym, że w przypadku jednego produktu dodajemy linki, które prowadzą do innego produktu na naszej stronie. Przykładem może być tutaj stylizacja składająca się z głównego produkt oraz produktów pobocznych, których linki dodajemy do opisu. Warto wdrożyć także system komentarzy na dole sklepu internetowego. Wzrasta wówczas wiarygodność sprzedawcy.

3. Dobór słów kluczowych

Tak naprawdę słowa kluczowe mają swój największy udział w pozycjonowaniu sklepu internetowego. Jeżeli dobierzemy je w sposób umiejętny oraz w optymalnej ilości, możemy liczyć, że nasza pozycja w wyszukiwarce wzrośnie. 

4. Weryfikacja szybkości strony internetowej

W przypadku, kiedy strona internetowa ładuje się długo, klienci najczęściej z niej uciekają. Sprawna i szybka strona internetowa z pewnością zmniejszy frustrację wśród klientów i zachęci ich do zakupów. Szybkość strony ma także wpływ na pozycję w Google. Analizę szybkości strony warto zlecić profesjonalistom. 

5. Meta title i meta opis

Meta opisy i tytuły należy dokładnie przemyśleć, a także dobrać ich charakter pod wyszukiwarkę i rodzaj sklepu internetowego. Warto zadbać o to, aby w przypadku produktów sklepów tworzyły się automatycznie zwłaszcza wtedy, kiedy na stronie mamy ich setki. Kiedy jednak skupiamy się na nieco węższym segmencie naszej działalności, warto rozważyć wprowadzenie oryginalnych, niepowielanych meta opisów i meta tytułów. Warto zaznaczyć, że opisy te widoczne są od razu w wyszukiwarce Google. Meta title to główny, wytłuszczony napis określający zawartość strony, natomiast meta opis to streszczenie tego, co znajduje się na stronie (informacje te zawarte są pod wytłuszczonym tytułem w Google). 

Pozycjonowanie sklepów internetowych – skuteczne porady Nowyoutsourcing.pl Agencja SXO – semcore.pl
Nasze strategie marketingowe to unikalne połączenie SEO i UX. Dowiedz się więcej odwiedzając naszą stronę Semcore

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wavemaker: Orlen, McDonald’s, Lidl i Biedronka najmocniej kojarzone ze wsparciem w czasie pandemii COVID-19

Rząd wydłuża konsultacje nad ustawą o cyberbezpieczeństwie. Może ona doprowadzić do wzrostu cen usług telekomunikacyjnych