Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak zwiększyć potencjał SEO swojej strony, wprowadzając kilka drobnych, ale ważnych zmian?

Każdej osobie mającej własną stronę internetową zależy na tym, by znajdowała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Zdobywanie czołowych miejsc w SERP zależy jednak od spełnienia wielu warunków. Niewątpliwie zwiększenie widoczności SEO ma w tym kontekście duże znaczenie. I choć pozycjonowanie strony to czasochłonne zajęcie wymagające konsekwencji i cierpliwości, to już dopilnowanie kilku podstawowych kwestii może przynieść dobre efekty.

Aktualizacja treści

Publikowanie nowych postów to jedno. Równie duże znaczenie ma jednak aktualizowanie już zamieszczonych treści. Niektóre wpisy mogą cieszyć się dużą popularnością, ale i równie szybko tę popularność utracić. Dzieje się tak dlatego, że konkurencja, widząc, że dany temat ma potencjał, często też decyduje się go opracować i nieraz robi to lepiej – korzystając z dodatkowych źródeł, które pojawiły się w międzyczasie, dodając nowe słowa kluczowe z dużym potencjałem czy poszerzając temat o dodatkowe informacje. Warto więc stale przeglądać dawne treści i je aktualizować – w ten sposób zwiększa się szanse na uzyskanie lepszych wyników w wyszukiwarce.

Nowy punkt widzenia

Gdyby przyjrzeć się blogom firm działających w tej samej niszy, można zauważyć jedno – powtarzalność. Wynika to przede wszystkim z faktu, że większość marketerów używa podobnych narzędzi i strategii. W efekcie na większości stron można znaleźć artykuły na podobne tematy i pozycjonowane na te same lub niemal te same frazy.

Użytkownicy nie lubią powtarzalności. Google też nie. Czy to jednak oznacza, że trzeba zrezygnować z tematów, o których pisze konkurencja? Zdecydowanie nie! Nie bez powodu inne strony tworzą konkretne artykuły – to właśnie o tych rzeczach potencjalni klienci czy osoby odwiedzające stronę najbardziej chcą czytać. Zamiast więc rezygnować z postów na dany temat, można przyjąć nieco inny punkt widzenia.

Artykuł, który będzie zupełnie inny niż te od konkurencji, z pewnością przyciągnie uwagę. Jeśli zostanie dobrze przygotowany, odegra też dodatkową rolę w ramach content marketingu. Oryginalność tekstu wpłynie również na zwiększenie widoczności SEO – oczywiście to pod warunkiem, że zadba się także o pewne podstawowe elementy związane z pozycjonowaniem tekstu.

Proste sposoby na zwiększenie widoczności SEO

A skoro już mowa o tych podstawowych elementach, to warto zwrócić uwagę na kilka mających znacznie zarówno podczas uaktualniania starych treści, jak i zamieszczania nowych:

  • Opis meta – w opisie obowiązkowo musi znaleźć się fraza, pod którą pozycjonowany jest tekst. Wiele osób jednak w ogóle zapomina, by taki opis uzupełnić. Warto też pamiętać, że to właśnie ten fragment wyświetli się w wyszukiwarce. Oprócz spełniania swojej funkcji pod kątem SEO powinien też zachęcać użytkownika do kliknięcia w link.
  • Tytuł SEO – równie ważny element to tytuł SEO. W nim również powinna się znaleźć fraza kluczowa. Tytuł powinien być konkretny, informować użytkownika, o czym jest artykuł, zachęcać do kliknięcia, a jednocześnie zawierać w sobie słowo kluczowe.
  • Wydłużenie czasu trwania sesji – jeśli odwiedzający stronę spędzają na niej niewiele czasu, algorytm Google uznaje, że treść nie jest interesująca. Istnieje jednak prosty sposób na urozmaicenie treści, zatrzymanie użytkowników na dłużej, a co za tym idzie – zwiększenie widoczności SEO. Wystarczy wzbogacić treści o dodatkowe materiały, takie jak filmy. Ich odtwarzanie wymaga od użytkownika mniej zaangażowania niż czytanie. Jednocześnie aby obejrzeć cały film, trzeba czasem poświęcić na to kilka minut. Tym samym czas spędzony na stronie znacznie się wydłuża.
  • Linkowanie do podstron – wiele stron zapomina także o linkowaniu do podstron. Tymczasem to znacznie ułatwia nawigację na stronie. Przykładowo, użytkownicy chcący przejrzeć na stronie danego sklepu odzieżowego ofertę sukienek, mogą wybrać odpowiednią sekcję już na etapie wyników wyszukiwania. Zamiast więc wchodzić na stronę główną sklepu i dopiero wybierać podstronę, klikają w nią już podczas zapoznania się z SERP.
  • Linkowanie wewnętrze – o zwiększenie widoczności SEO można zadbać także, wprowadzając linkowanie wewnętrzne. W ten sposób użytkownicy mogą łatwiej przemieszczać się między postami. Dla Google to z kolei znak, że właściciel danej strony tworzy powiązane ze sobą treści. Taka strona z punktu widzenia wyszukiwarki będzie więc bardziej atrakcyjna.

  1. Prezenty firmowe dla pracowników: kiedy warto je wręczać i jak wybrać odpowiednie?
  2. Jak współpraca dwóch firm może przynieść obopólne korzyści, czyli kilka słów o modelu B2B2C
  3. Logo to ważny element marki. Jak przygotować je samodzielnie?

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *