Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Polska jest głównym producentem świec w Europie

Polska jest głównym producentem świec w Europie, a wartość ich eksportu przekracza w ostatnich latach 0,5 mld euro. Polskie świece wygrywają z konkurencją jakością, estetyką i wykonaniem, a polskie firmy doskonałą logistyką, która umożliwia im dostarczanie świec do najdalszych zakątków świata. W 2019 r. 41% świec w krajach UE i 18,7% w ujęciu globalnym, które kupiono na prezenty lub do świątecznego przystrojenia domów, pochodziło z Polski.

 
Świece, zwłaszcza te w szklanych opakowaniach, stanowią też świetną alternatywę dla klasycznych upominków. Ze względu na szeroki wybór idealnie nadają się jako prezent dla bliskiej osoby. Producenci zakładają, że w najbliższych latach to właśnie świece w szklanych opakowaniach będą najczęściej wybierane przez klientów.
Już w grudniu ubiegłego roku stacja CNBC informowała, że w czasach pandemii co prawda maleje sprzedaż klasycznych kosmetyków o 17%, ale rośnie, i to aż o 13%, sprzedaż dyfuzorów i świec zapachowych. Hitem sprzedaży za oceanem okazały się zestawy upominkowe, w których znajdowały się świece w połączeniu z balsamem – ich sprzedaż wzrosła o 22%. Nie inaczej było w Polsce. Według danych z badań prowadzonych przez agencję badań Nielsen sprzedaż kosmetyków do makijażu spadła o 16% (294 mln zł mniej niż w 2019 r.), produktów do golenia o 6%, produktów do pielęgnacji twarzy o 3%, kosmetyków do stylizacji włosów o 16%, a zapachów o 5%. W tym samym czasie wzrosła sprzedaż płynów do kąpieli (o 13%) i świec zapachowych (o 28%)1 .
To jasny sygnał, że klienci, pomimo ograniczeń wynikających z lockdownów, pracy zdalnej, nie chcą rezygnować z dotychczasowych form regeneracji i relaksu. Wyniki wskazują na istotne zmiany w nawykach zakupowych konsumentów, którzy coraz śmielej kreują swoją prywatną przestrzeń na domowe SPA. Przy czym, należy zauważyć, że  jest to połączenie dwóch podstawowych produktów: płynów do kąpieli i świec zapachowych, które tworzą klimat i nawiązują wprost do zabiegów oferowanych w profesjonalnych salonach SPA – stwierdziła Dagmara Biela – niezależny business & marketing advisor. – A kiedy jak nie teraz w czasach VUCA, potrzebujemy bodźców, które pozwolą nam się zatopić w świat naszych zmysłów – bo dzisiaj  eleganckie, szklane świece to nie tylko zapach i stworzony nastrój lecz także biżuteria dla naszych wnętrz.  Jestem przekonana, że trend wzrostowy w kolejnych okresach zostanie utrzymany – dodaje Dagmara Biela.
Dane pozyskane z badań firmy Mintel GNPD (Global New Products Database) przeprowadzonych w 2020 roku pokazują, że po dwóch latach spadku sprzedaży w czasie pandemii nastąpiło odwrócenie trendu i wzrost sprzedaży świec zapachowych i dyfuzorów, w porównaniu z rokiem 2019. Z ogólnej liczby nowych produktów wprowadzonych na rynek w ciągu ostatnich trzech lat, 35% z „segmentu rynku masowego” to świece, a nieco ponad 6% to dyfuzory.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *