w

Jak zaplanować nową stronę www, by klienci walili drzwiami i oknami?

Jak zaplanować nową stronę www, by klienci walili drzwiami i oknami?

Każdy kto prowadzi firmę pewnie zdaje sobie sprawę, jak ważna może być strona www. Sam fanpage na Facebooku raczej nie wystarczy. Tam łatwo Twojemu Klientowi wsiąknąć. Niby przegląda to co publikujesz, ale za chwilę widzi już coś innego i scrolluje dalej.

Ale kiedy potencjalny Klient wskoczy już na Twoją stronę www to łatwiej będzie Ci go zatrzymać. O ile nie zapomnisz o kilku ważnych rzeczach.

Bo to nie jest tak, że zamawiasz stronę, dodajesz zakładki: o firmie, kontakt i oferta, gdzie wymieniasz zakres sprzedawanych produktów lub usług od myślników. To niestety trochę za mało.

Droga dla Klienta

Tu nie ma miejsca na przypadek. To nie jest tak, że Klient wejdzie na stronę główną, później sprawdzi ofertę, a następnie sprawdzi dane kontaktowe i zadzwoni. Gdyby coś takiego wystarczyło to każda firma odnosiłaby sukces 🙂

Trzeba zaplanować Klientowi drogę. A wręcz poprowadzić go za rączkę. Od pierwszego wejścia aż po zakup.

Po pierwsze ustal cel

Każda strona internetowa powinna mieć swój cel. Strony nie budujesz tylko po to, żeby była. Nie tylko po to, żeby umieścić jej adres na wizytówkach, ulotkach czy na różnych ogłoszeniach w internecie.

Nie ograniczaj swojej strony tylko do tego, aby umieścić tam informacje o firmie, ofertę i dane kontaktowe. W ten sposób wyrzucasz tylko swoje pieniądze w błoto.

Twoja strona powinna mieć jakiś konkretny cel. Co może być celem Twojej strony? Może to być np.:

  • kontakt z Twoją firmą (np. wysłanie formularza kontaktowego, maila lub wykonanie telefonu)
  • zakup produktów lub usług (najprościej wyjaśnić to na zasadzie sklepu internetowego są tam umieszczone różne produkty a celem strony jest ich sprzedaż)
  • pozostawienie opinii (jeśli chcesz aby Twoi Klienci pozostawiali na stronie opinie o tym, co od Ciebie kupili, to możesz stworzyć specjalną stronę, której celem będzie właśnie to)
  • pozostawienie adresu email (celem strony jest to, aby odwiedzający podawali w formularzu swój adres email, dzięki temu masz zgodę aby wysyłać do nich swoje oferty)

Oczywiście celem strony może być samo zapoznanie się z ofertą czy też realizacjami Twojej firmy, ale według mnie jest to znowu wyrzucanie pieniędzy. Bo takie cele możesz osiągać przy okazji i są to tylko cele poboczne. A Ty chcesz przecież pozyskiwać Klientów i zarabiać pieniądze.

I mając już ustalony cel strony, zaprojektuj teraz ścieżkę, jaką każda osoba, która się na niej zjawi dotarła do celu. Chodzi o to, aby strona prowadziła Klienta za rękę i krok po kroku prowadziła do tego, co jest Twoim założeniem.

Budowa ścieżki dla Klienta krok po kroku

Tutaj płynnie przechodzimy do ostatniego punktu w tym materiale – ścieżki. Ścieżka ma prowadzić do celu i nic na tej ścieżce nie powinno odwracać gościa na Twojej stronie od tego, by został Klientem.

Na przykład jeśli celem Twojej strony jest pozyskiwanie Klientów na budowę domu, to ścieżka powinna wyglądać następująco:

Krok 1: Problem

Rozdmuchaj problem, jaki może posiadać osoba chcąca wybudować własny dom. Może to być wizja posiadania własnego ogródka, którego nie ma w bloku. Może to być hałas, jaki panuje w mieście i chęć posiadania nieruchomości w cichej okolicy, ale niedaleko od miasta. Może to być mała powierzchnia mieszkania w stosunku do większego metrażu domu.

Krok 2: Rozwiązanie

Twoim rozwiązaniem problemów rozdmuchanych w kroku pierwszym jest oczywiście posiadanie własnego domu. A budowa domu od zera powoduje, że Klient ma wpływ na jego szczegóły.

Krok 3: Oferta

Kiedy już Klient zdaje sobie sprawę z problemów, jakie go trapią i z tego, że ich rozwiązaniem może być posiadanie własnego domu, zaoferuj mu swoją usługę.

Krok 4: Wymówki

Oczywiście nie żyjemy w świecie idealnym i każdy, kto zapozna się z wcześniejszymi trzema krokami będzie miał jakieś uwagi lub obiekcje. Na podstawie rozmów ze swoimi dotychczasowymi Klientami na pewno wiesz, które z nich pojawiają się najczęściej. W kroku czwartym zbij najczęstsze wymówki swoimi komentarzami.

Krok 5: Opinie i referencje

Twoja oferta może być piękna ale mimo wszystko Twoi przyszli Klienci chcą wiedzieć, jak wygląda Twoje doświadczenie w tym zakresie i poznać opinie innych. Kolejny krok na ścieżce powinien odpowiadać właśnie za ten temat.

Krok 6: Wezwanie do akcji

Ostatni krok, czyli zachęcenie osoby, która właśnie przejrzała Twoją stronę, do podjęcia niezobowiązującego kontaktu z Tobą. Może to być chociażby pozostawienie numeru telefonu lub adresu email. Dzięki temu możesz się z nimi skontaktować w przyszłości.

Być może w Twoim przypadku pojawią się jeszcze jakieś kroki pośrednie. W niektórych branżach proces decyzyjny jest długi i może trwać nawet kilka miesięcy. W innych decyzje podejmujemy w ciągu kilku minut a nawet sekund. Schemat jednak pozostaje niezmieniony.

Bardzo ważne jest to, o czym już wspomniałem – czyli aby po drodze nic nie odciągało tych osób. Jeśli ścieżka będzie zaprojektowana zgodnie z odpowiednią kolejnością i prowadziła do celu, to częściej będzie on realizowany przez osoby wchodzące na stronę.

I tutaj jest ostatnie zadanie na dziś dla Ciebie. Ustal co jest celem Twojej strony i jak powinna wyglądać ścieżka prowadząca od gościa na stronie do zostania Twoim Klientem.

Artykuł powstał przy współpracy z Pawłem Kępą
Tutaj zobaczysz, co zrobić dalej: https://www.pawelkepa.pl/pl,109,jak-zrobic-strone-internetowa-w-wordpress-krok-po-kroku-w-30-minut-(bez-programowania)?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Catering dietetyczny

Catering dietetyczny jako rozwiązanie dla osób zabieganych

czym jest SLA

Wdrożenie i co dalej? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie rozwiązań ICT