Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Outsourcing procesów biznesowych – wyższy stopień zaufania

Outsourcing procesów biznesowych, czyli BPO niesie ze sobą korzyści usprawnienia wydajności i przepływu danych. Zlecenie zewnętrznej firmie wykonywania tak ważnych dla firmy procesów, jak płace i zarządzanie kadrami, jest tak samo opłacalne, jak ryzykowne. W tej branży  doświadczenie i wiedza liczą się bardziej niż gdziekolwiek indziej.

Rynek usług BPO przeżywa obecnie rozkwit, a zainteresowanie outsourcingiem procesów biznesowych jest coraz większe. Dlatego też pojawia się coraz więcej propozycji rozwiązań i usprawnień oraz dostawców takich usług.

O poufności informacji

Wypatrując kolejnych źródeł oszczędności, outsourcing procesów biznesowych może nieść za sobą zwiększenie jakości realizowanych usług, uwolnienie ukrytych zasobów, a także zyskanie czasu na realizacje strategii firmy. Wiąże się z tym zaufanie zewnętrznej firmie w pełnym tego słowa znaczeniu, powierzając jej poufne informacje, między innymi o wysokości zarobków. Często też przedsiębiorcy obawiają się utraty kontroli nad procesami kadrowo-płacowymi po przekazaniu ich usługodawcy. Wszelkie obawy rozwiewa jednak fakt, że wraz usługami BPO oferowany jest także skuteczny system zabezpieczania danych oparty o wyspecjalizowane narzędzia IT.
IMPEL Business Solutions, wraz z całym pakietem kompleksowych usług w dziedzinie kadr i płac, oferuje również, na specjalne życzenie zamawiającego, testowe obliczenie wynagrodzeń. Przed rozpoczęciem współpracy odbywa się też szczegółowe zapoznanie z potrzebami klienta, po którym następuje konfiguracja systemu dedykowanego do obsługi klienta.

Outsourcing procesów biznesowych – najczęstsze błędy

Jednym z najczęstszych i głównych grzechów przedsiębiorstw jest zamknięcie się na nowe modele organizacyjne i brak elastyczności. Firmom zwyczajnie brakuje czasu na rozważenie innych rozwiązań dostępnych na rynku. Według wyników ogólnoświatowej ankiety przeprowadzonej w 2013 roku przez EY, prawie 1/3 firm przyznała się do korzystania wyłącznie z wewnętrznych modeli kadrowo-płacowych.
Działy HR odczuwają również stałą presję związaną z koniecznością ciągłego poszukiwania oszczędności i odnajdywania nowych sposobów na ograniczenie kosztów. Outsourcing usług kadrowo-płacowych pozwala na obniżenie kosztów utrzymania nawet o 40%. Choć znaczne oszczędności to kluczowy czynnik przemawiający za rozwiązaniami BPO, nie jest jedynym, który warto brać pod uwagę. Istnieje bowiem wiele innych korzyści dla klienta, które mogą zostać przeoczone, jeśli skupiamy się jedynie na cieciu kosztów.

Outsourcing procesów biznesowych to przede wszystkim zwiększona wydajność, wiedza i doświadczenie, którymi dzielą się wykwalifikowani specjaliści i analitycy. W dobie obecnej, niepewnej sytuacji gospodarczej w kraju, ranga i zaufanie do BPO wzrasta, a kompleksowe dopasowanie usług pod potrzeby klienta często decyduje o przyszłości firmy.

Pełny pakiet wsparcia procesów biznesowych w postaci rozwiązań dla kard oraz działu płac oferują firmy ADP Polska oraz IMPEL Business Solutions.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *