Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Tysiące produktów w sklepie internetowym – jak nad nimi zapanować podczas sprzedaży?

Każdy kto prowadzi rozbudowany sklep internetowy lub zastanawia się nad założeniem takowego, musi liczyć się z tym, że będzie musiał mierzyć się z wieloma trudnościami natury organizacyjnej. Choć sama forma sprzedaży jest dość wygodna – zarówno dla Sprzedawcy, jak i Klienta, to już zapanowanie nad tysiącami produktów może okazać się czasochłonne.

Może zdarzyć się, że hurtownia z którą współpracujemy wycofuje dany produkt lub zabrakło go na jej magazynie, a tymczasem klienci zdążyli zamówić kilka sztuk, gdyż wciąż były dostępne w ofercie sklepu. Co wówczas robić? Dzwonić do każdego z przeprosinami? Pewnie to pomoże, ale czy taka osoba wróci kiedyś w przypadku ponownej chęci zakupu? A może robić wszystko ręcznie? Tylko czy manualna zmiana cen, ponieważ główny dystrybutor zmienił stawki, jest w ogóle racjonalna na dłuższą metę?

Tysiące produktów wymaga automatyzacji

Zarządzanie asortymentem rozpisanym na kilkanaście kategorii i liczącym sobie kilka tysięcy lub więcej produktów nie może obyć się dziś bez narzędzi automatyzujących. Podobnie jak proces składania zamówienia, także i stan magazynu, cennik, dostępność, czy czas realizacji można łatwo korygować na skalę masową. Wystarczy, że platforma sprzedażowa, z której się korzysta dopuszcza wdrożenie kilku popularnych mechanizmów, które stosują wiodące sklepy internetowe na całym świecie. Wówczas, poprzez cykliczne aktualizacje, każdy wirtualny sklep z tak szeroką ofertą może spokojnie funkcjonować i skupić się na budowaniu relacji z kupującymi oraz rozbudowie i ulepszaniu asortymentu oraz standardów sprzedaży.

Stany magazynowe

Sklepy internetowe biorą zwykle towar z hurtowni. Te, których asortyment liczy sobie tysiące produktów, korzysta nierzadko z wielu dystrybutorów różnych marek – bo np. chce zapewnić swoim klientom różnorodność wyboru w ramach jednej grupy wyrobów. Może to mieć związek między innymi z chęcią budowania oferty w oparciu o większy przedział cenowy. Internet działa jednak błyskawicznie, więc przy tak dużej ilości towaru trudna jest ręczna aktualizacja oferty, a tym bardziej mało efektywnym było by ciągłe manualne włączanie i wyłączanie produktów, które pojawiają się w hurtowni, to znów znikają z jej stanu. Można to jednak zautomatyzować i przeprowadzić tzw. bezpośrednią integracji w oparciu o XML, co umożliwia wymianę danych pomiędzy różnymi systemami.

Aktualizacja cennika i nowości na rynku

W podobny sposób, jak aktualizacja stanów magazynowych odbywa się również aktualizacja cennika. Wszystko to oczywiście trzeba odpowiednio przygotować, dlatego warto upewnić się, że platforma sklepowa, z której korzystamy, oferuje taką usługę. Integracja z hurtownią ma ten plus, że przy stałej współpracy dystrybutor będzie właściwie wykonywał wszystkie aktualizacje za nas. Wystarczy jedynie określić odpowiednie godziny migracji danych i gotowe.

Co się zaś tyczy nowości na rynku to bezpośrednia integracja z hurtownią zapewnia ogromną oszczędność czasu związanego z generowaniem każdej karty nowego produktu z osobna. Jeśli dodatkowo sprzedawany model jest w kilku kolorach, a na rynek wchodzi kilkanaście takich wyrobów, to korzyści są ogromne i liczy się je w dziesiątkach roboczogodzin. Pracownikom sklepu pozostaje jedynie kontrola nad standardami i działaniem przy pomocy panelu administracyjnego oraz oczywiście wygodne pobieranie danych do wysyłki, a następnie pakowanie zamówionych produktów.

Dziękujemy portalowi Redcart.pl za współpracę merytoryczną.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *