w ,

Sejfy hotelowe – bezpieczeństwo czy zbędny wydatek?

sejfy hotelowe

Sejfy hotelowe są stałym wyposażeniem hoteli o podwyższonym standardzie, ale coraz częściej można je spotkać także w hotelach 2 lub 3-gwiazdkowych. Czy warto umieszczać sejf w pokoju hotelowym? Zdecydowanie tak! Zakup sejfu hotelowego poprawia poczucie bezpieczeństwa gości oraz odciąża pracowników hotelowych.

Przewodnik po sejfach hotelowych

Sejf hotelowy powinien być niewielkich rozmiarów, żeby nie zajmował zbyt dużo miejsca w pokoju. Jednocześnie musi pomieścić rzeczy, które są chętnie chowane przez gości hotelowych, czyli portfel, kluczyki do samochodu lub biżuteria. Klienci biznesowi często umieszczają w sejfie laptopa, dlatego, jeżeli w naszym obiekcie często zatrzymują się osoby w podróży służbowej, warto zwrócić uwagę na pojemność sejfu oraz dodatkowe funkcje, takie jak możliwość ładowania urządzenia umieszczonego wewnątrz skrytki. Czym jeszcze się kierować podczas wybierania sejfu hotelowego? 

  • Marką – z marką wiąże się określona jakość sejfu, a tym samym poziom bezpieczeństwa rzeczy pozostawionych w sejfie przez gości hotelowych. Popularne marki, takie jak Wolf, zabezpieczają wnętrze dwoma ryglami, które można otworzyć 3-6 cyfrowym kodem elektronicznym. Na sejfach Wolf istnieje możliwość umieszczenia logo i nazwy hotelu. Personalizacja sejfu wpływa pozytywnie na jego odbiór przez gości i działa korzystnie na ogólny wizerunek hotelu.
  • Mocowaniem i umiejscowieniem sejfu – wśród oferty sejfów hotelowych znajdziemy sejfy do kotwienia w podłodze lub w ścianie. Wybór rodzaju mocowania zależy od aranżacji pokoju, ponieważ nie zawsze jest możliwość przytwierdzenia skrytki do ściany. Popularnym rozwiązaniem jest schowanie sejfu do szafy, co dodatkowo utrudnia zadanie potencjalnemu złodziejowi, jednak w takim przypadku produkt nie powinien być przymocowany do szuflady, którą bardzo łatwo wyciągnąć.
  • Alternatywnymi sposobami na otworzenie sejfu – goście hotelowi łatwo zapominają kod pin, który sami nadali, dlatego sejf hotelowy musi mieć możliwość otwarcia w inny sposób oraz zresetowania nadanego kodu zabezpieczającego. Popularną metodą jest klucz, który znajduje się w recepcji lub tzw. mastercode, czyli uniwersalny kod pozwalający na otwarcie sejfu. Warto pamiętać, żeby dostęp do klucza oraz mastercodu mieli jedynie zaufani pracownicy hotelu, którzy nie udostępnią ich dalej osobom trzecim.

Sejf hotelowy czy depozyt w recepcji?

Sejfy hotelowe umożliwiają schowanie drogocennych przedmiotów na czas nieobecności gościa hotelowego. Zdarza się, że hotel oferuje depozyt w recepcji, ale jest to niezbyt dobre rozwiązanie z kilku powodów:

  • Przedmioty znajdują się daleko od pokoju gościa hotelowego, co obniża jego poczucie bezpieczeństwa.
  • Pracownicy recepcji są obciążeni dodatkowymi obowiązkami oraz obarczeni odpowiedzialnością za pozostawione przedmioty, które mogą kilkunastokrotnie przewyższać wartość pobytu gościa w hotelu.
  • Klient hotelu nie może w dowolnym momencie odzyskać swoich przedmiotów – recepcja musi być czynna (zdarza się, że w obiektach nie funkcjonuje całodobowa recepcja), a ponadto gość musi czekać na ewentualne zameldowanie lub wymeldowanie innych gości, którzy akurat znajdują się w recepcji.

Depozyt na recepcji jest niewygodnym rozwiązaniem dla wszystkich stron, dlatego hotele odchodzą od umożliwienia pozostawienia cennych przedmiotów w lobby. O wiele bardziej komfortową opcją są sejfy hotelowe, które są w całości do dyspozycji gościa hotelowego i ma on do nich nieograniczony dostęp.

źródło: sklepsejfy.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pracownicy z ukrainy

Czy czeka nas masowy odpływ pracowników z Ukrainy?

pandemia

Komentarz branżowy: Jak pandemia zmieni polski przemysł spożywczy?