Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Przedsiębiorcy, którzy nie zdecydują się na pozycjonowanie stron WWW stracą bardzo wiele. Ich konkurenci tymczasem zwiększają swój zasięg i trafiają do potencjalnych klientów nawet poza granicami kraju. Warto więc uważniej spojrzeć na ten temat i zrozumieć mechanizmy pozycjonowania oraz optymalizacji treści strony internetowej.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google
Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Nowoczesne strony WWW

Współczesne strony internetowe znacząco różnią się od tego, co mogliśmy przeglądać paręnaście lat temu, o latach dziewięćdziesiątych już nie wspominając. Dzisiejsze witryny mają dużo ciekawszy design i są wyposażone w zróżnicowane rozwiązania interaktywne. Sporą rolę odgrywają w tym wszystkim urządzenia mobilne, które umożliwiają przeglądanie internetu palcami. Co najważniejsze jednak, nowoczesne treści są zoptymalizowane pod pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google.

Jeszcze całkiem niedawno mało kto przykładał do tego wagę, ale dziś dobre miejsce w wynikach wyszukiwania Google to dla wielu portali sprawa ważniejsza niż atrakcyjny design czy nawet domena. Rzecz w tym, że algorytmy Google są obecnie wyjątkowo sprawne w zapewnieniu internautom jak najbardziej precyzyjnych wyników podczas wyszukiwania treści. Poza tym sama liczba stron WWW jest wręcz kosmiczna i przebicie się przez ten gąszcz to nie lada wyzwanie. Dlatego właśnie, z punktu widzenia biznesu, najlepsze strony internetowe to takie, które są perfekcyjnie zoptymalizowane i bez trudu pojawiają się na szczytowych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Co to jest Google Search Console?

To darmowa usługa Google, która pozwala obserwować, jak poszczególne strony WWW radzą sobie w internecie. Dla przedsiębiorcy, który prowadzi – dajmy na to – sklep obuwniczy w systemie e-commerce to sprawa wręcz priorytetowa. Jeśli pozycja jego serwisu jest gdzieś daleko w wynikach wyszukiwania, szanse na dotarcie do klientów są bardzo niskie. No bo kto przeczesuje wyniki Google dalej niż te pierwsze dwie, trzy karty? Konkurenci owego sklepu obuwniczego lepiej wykorzystali usługi Google, w związku z czym mają wyższe pozycje i tym samym pozyskują uwagę ludzi wyszukujących dany temat.

Google Search Console pozwala wskazać pewne kierunki, w które powinni udać się przedsiębiorcy, jeśli chcą poprawić pozycjonowanie stron, jakie do nich należą. Google może wysłać alerty, kiedy wykryje kłopot z indeksowaniem treści. Algorytmy wyszukiwarek internetowych opierają się też na linkach umieszczonych w sieci i konsola Googla pozwoli zbadać ich skuteczność oraz ocenić wartość względem pozycji w wyszukiwarce.

Na czym polega optymalizacja SEO?

Działania SEO, czyi Search Engine Optimization, są skierowane na poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Chodzi zarówno o poszczególne słowa kluczowe, jak i kompleksową optymalizację techniczną strony. Wszystkie treści na stronie powinny być dostosowane pod konkretne trendy i wymogi internautów, którzy interesują się danym tematem.

Znajomość preferencji wyszukiwania oraz ogólnych zachowań konsumentów w internecie jest czymś istotnym. Optymalizacja strony internetowej dotyczy również umiejętnego linkowania i tworzenia tzw. anchorów. Takie elementy znacząco ułatwiają pozycjonowanie stron i zwiększają ruch w danej witrynie.

Profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych można uzyskać poprzez zatrudnienie specjalistów w tej dziedzinie. Niejeden przedsiębiorca już się przekonał, że samodzielna optymalizacja treści oraz korzystanie z Google Search Console jest dużo trudniejsze, niż się to na pierwszy rzut oka wydaje. Dobór i umiejscawianie linków oraz słów kluczowych w sposób „przeźroczysty” bywa wyzwaniem i czasami wymaga zaawansowanych programów do optymalizacji SEO.

Poza tym pozycjonowanie to nie jest jednorazowa akcja. O to trzeba dbać regularnie. Trzeba umieć analizować dane z konsoli Google i wdrażać korekty. Internet nie jest jednostajny. To środowisko bardzo płynne i mocno reaguje na nowe trendy czy zmiany społeczne, które dzieją się zarówno globalnie, jak i na podwórku za rogiem.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Generalnie rzecz ujmując, to zakres działań optymalizacyjnych skierowany na najbliższe otoczenie klienta. Wspomniany powyżej właściciel sklepu obuwniczego może osiągnąć lepsze wyniki, jeśli jego treści zostaną dopasowane do węższego kręgu odbiorców w najbliższej okolicy. Profesjonalne pozycjonowanie stron o charakterze lokalnym opiera się więc na znajomości danego terytorium. Czy to jedno miasto, czy region – trzeba wiedzieć, jaki typ konsumentów stanowi większość rynkową oraz co tych ludzi interesuje. To samo dotyczy topografii oraz umiejętnego korzystania z nazw regionalnych.

Tworzenie swojskiej atmosfery to coś bardzo przydatnego. Optymalizacja stron pod tym właśnie kątem znacząco pomaga w tworzeniu więzi danej firmy z konsumentem. Wykreowanie marki „po sąsiedzku” i utrwalenie takiego zjawiska w świadomości odbiorców może zadecydować o sukcesie lub porażce danego przedsiębiorstwa. Nie inaczej jest w przypadku osób publicznych. Politycy na przykład są gotowi zapłacić dobre pieniądze za skuteczne pozycjonowanie lokalne.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.