w

Czym jest pozycjonowanie lokalne i co musisz o nim wiedzieć?

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to dość specyficzny rodzaj optymalizacji witryn. Często bywa ono nazywane szansą dla małych firm na to, by skutecznie wybić się na tle konkurencji. Zwykle przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że przy pomocy Google można dotrzeć do użytkowników na całym świecie, ale czasem pożądany jest całkowicie odwrotny efekt. Wobec tego czym jest pozycjonowanie lokalne i co musisz o nim wiedzieć?

Pozycjonowanie lokalne – czym ono jest?

Z pozycjonowaniem lokalnym można się również spotkać pod nazwą local SEO. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to szereg działań, które mają na celu wyeksponowanie witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak nie chodzi tu o wszystkie wyniki, a jedynie te, które są powiązane z konkretną lokalizacją.

Nie należy jednak twierdzić, że pozycjonowanie lokalne to jedynie optymalizacja witryny pod kątem konkretnych fraz kluczowych, w których został również uwzględniony dopisek oznaczający lokalizację. Pod uwagę bierze się również sytuacje, w którym to samo Google określiło pozycję użytkownika sieci i na tej podstawie zaproponowało mu najtrafniejsze wyniki wyszukiwania.

Warto zaznaczyć również fakt, że lokalne SEO nie jest związane jedynie z poprawą widoczności danej strony internetowej. Daje ono bowiem również możliwość wyeksponowania marki w tak zwanych wynikach wtrąconych. Zalicza się do nich np. Google Maps, czy wizytówkę Google Moja Firma.

Na jakiej zasadzie działa pozycjonowanie lokalne?

By zrozumieć zasadę działania pozycjonowania lokalnego, trzeba w pierwszej kolejności zaznajomić się z mechanizmami Google. Jak wiadomo wyszukiwarka ta zbiera informacje nie tylko o samych stronach internetowych. Wyszukiwarka ma bowiem również dostęp do informacji, które gromadzone są chociażby w Google Maps.

Co więcej, jest ona wstanie precyzyjnie określić pozycję użytkownika, który poszukuje w sieci danej frazy. To właśnie na tej podstawie, może ona idealnie dopasować proponowane wyniki wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne, ma więc za zadanie pokazać algorytmom Google, że to właśnie ta witryna najlepiej pasuje nie tylko do wpisanej przez użytkownika frazy, ale także do jego lokalizacji. Jak łatwo można się domyślić, pozycjonowanie lokalne jest szansą dla mniejszych przedsiębiorstw, które dopiero co wchodzą ze swoimi usługami na rynek.

Lokalni przedsiębiorcy mogą dzięki niemu pozyskać klientów z najbliższej okolicy, a także sprawić, że znacznie wyróżnia się na tle konkurencji. Warto zaznaczyć, że klienci poszukujący usług jak najbliżej siebie wykazują większe tendencje do faktycznego skorzystania z nich czy dokonania danego zakupu.

Czy pozycjonowanie lokalne to kwestia jedynie miasta?

Okazuje się, że local SEO to nie tylko i wyłącznie pozycjonowanie pod frazę kluczową i dane miasto. Wyniki lokalne często mogą być jeszcze bardziej sprecyzowane. Wówczas można mówić nawet o pozycjonowaniu nawet na daną dzielnicę, które pozwala jeszcze efektywniej pozyskać lokalnych klientów.

Warto także zaznaczyć, że internauci coraz częściej, ufając lokalizacji Google, wpisują do wyszukiwarki frazę kluczową z dopiskiem „blisko”. To również zalicza się do pozycjonowania lokalnego, w którym firmy powinny znaleźć swoje miejsce, szczególnie jeśli okoliczna konkurencja nigdy nie śpi.

Dopisek „blisko” do danej frazy kluczowej staje się wśród polskich użytkowników Internetu coraz powszechniejszy i związane jest to z chęcią szybkiego i skutecznego odnalezienia danego produktu czy usługi. Jak więc łatwo się domyślić, pozycjonowanie lokalne na tę frazę, może okazać się ogromnym sukcesem.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Pozycjonowanie-stron-wroclaw.net

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magento 2 vs Shopify

Magento 2 vs Shopify: Porównanie dla Przedsiębiorców E-commerce

strona internetowa firmy z branży medycznej

5 elementów, które musi zawierać strona internetowa firmy z branży medycznej