w

Zestawienie CRM-ów dla agentów i pośredników sprzedaży nieruchomości 

Adam-Bialas-1-CRM
Adam-Bialas-1-CRM

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ważne i istotne jest umiejętne zarządzanie relacjami z klientami, które stanowią podstawę w sukcesie przeprowadzanych transakcji handlu nieruchomościami. Prezentowane CRM-y (Customer Relationship Management) są wszechstronne i intuicyjne, oferują pełne spektrum działań od wycen czy prezentacji nieruchomości, po strategie komunikacyjne oraz pomoc w budowaniu zaangażowania klientów, rozwoju organizacji i zapewnieniu wykorzystania spersonalizowanego doświadczenia w zakresie marketingu i sprzedaży.  

Po raz pierwszy na rynku przygotowałem niezależne zestawienie eksperckie 7 wybranych dedykowanych dla tego sektora CRM-ów. Powinno to ułatwić ich analizę i wybór najbardziej użytecznego rozwiązania dla konkretnych potrzeb klientów.

Na 35-40 tysięcy szacuje się łączną liczbę agentów nieruchomości w Polsce.  Natomiast licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami posiada około 17 tysięcy osób, ponieważ od 2014 roku zawód ten został zderegulowany i nie jest ona wymagana do jego wykonywania. Ich podstawowym narzędziem pracy jest oprogramowanie CRM dla nieruchomości. Są to systemy spełniające różnorodne wymagania agentów, pośredników i firm z tej branży. 

Od zarządzania przychodzącymi zapytaniami, poprzez przygotowywanie ofert cenowych, aż po sprzedaż mienia – systemy CRM dedykowane dla nieruchomości dbają o kompleksowe zarządzanie tymi ważnymi  procesami. Na naszym rynku z powodzeniem działa kilkunastu dostawców systemów CRM dla pośredników handlu nieruchomościami. Każdy z nich ma inną strategię biznesową oraz oferuje i rozwija swój oryginalny system. 

Wybór najlepszego systemu zależy od naszych potrzeb i wykorzystania konkretnych funkcjonalności. Przedstawiona analiza ułatwia bliższe poznanie oferowanych na polskim  rynku rozwiązań CRM dla agentów i pośredników nieruchomości. Proces ten zapewni wybór optymalnego rozwiązania z korzyścią dla rozwoju firm i wzrostu liczby sfinalizowanych transakcji – ocenia Tomasz Porowski, właściciel Biura Nieruchomości Premium Pantera Invest w Warszawie.

Pośrednicy w handlu nieruchomościami nie są jednomyślni w kwestiach zakresu i ważności funkcjonalności, dlatego najtrudniejszym zadaniem był wybór pytań, których liczba zamknie się w ciekawej do pokazania tabeli stworzonej na podstawie informacji uzyskanych od dostawców. Firmy zostały zaprezentowane w kolejności alfabetycznej.  

  • Tabela z zestawieniem CRM-ów (wysłałem w jpg)

  • lub jako link do https://cutt.ly/lzBGeHx  POBIERZ ZESTAWIENIE CRM    

Dodałem także kwestie opisowe związane z wyborem ścieżek rozwoju systemu oraz jego zalet na tle konkurencji. Czym firma odróżnia się od konkurencji i jakie plany rozwojowe ma na najbliższe 2-3 lata?

Agencja5000

Morizon-Gratka utworzyły w ubiegłym roku jedną grupę, w ramach struktury Ringier Axel Springer AG (RASM), jednego z największych wydawców medialnych w Europie. W efekcie powstała największa grupa specjalistycznych serwisów ogłoszeniowych w Polsce, która wspierana zasięgiem mediów partnerskich RASM, może zagwarantować jedne z najwyższych na rynku wskaźniki widoczności i skuteczności ogłoszeń. W nadchodzących latach użytkownicy, przede wszystkim pośrednicy nieruchomości oraz deweloperzy, zyskają nowe narzędzia gwarantujące generację jeszcze większych zasięgów i skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Morizon-Gratka skupi się także na opracowaniu nowych produktów, wykorzystujących międzynarodowe know-how RASM w obszarze ogłoszeń internetowych.

ASARI 

ASARI to system CRM klasy Business Intelligence, stworzony z myślą o użytkowniku. Można go budować i dopasowywać do preferencji i profilu firmy. Jest w pełni mobilny, przez co można na nim wygodnie pracować zarówno na telefonie jak i komputerze. Posiada zaawansowany moduł raportowy do wielowymiarowej analizy danych w trybie live oraz system BPM automatyzujący pracę i komunikację marketingową. Uzupełnia go aplikacja ASARI TRACKER do automatycznego monitoringu telefonicznej komunikacji z klientem. Cały czas ulepszamy nasze produkty (ASARI CRM, ASARI TRACKER, ASARI WWW) o funkcje i moduły, które usprawnią działanie firm z różnych segmentów rynku nieruchomości. Równolegle udoskonalamy też nasze systemy w sposób umożliwiający ich wszechstronne wykorzystanie w każdej branży. Poza projektowaniem narzędzi stawiamy również na ich świadome stosowanie. W tym celu rozwijamy szkolenia i edukujemy naszych klientów, pomagając im zdobywać szczyty biznesowych możliwości w modelu Business Intelligence.

EstiCRM

Jako jedyni posiadamy zarówno aplikację mobilną CRM, jak i darmowy monitor połączeń. Spośród wszystkich systemów tylko EstiCRM posiada dwukierunkową integrację z ogólnopolskim systemem MLS i z bazą rynku pierwotnego Platforma Mieszkaniowa. Elastyczna umowa pozwala na rozpoczęcie działalności bez ryzyka (brak wypowiedzenia i minimalnego okresu umowy) lub sprawne i darmowe przeniesienie bazy z innego programu. Stronę internetową biura jesteśmy w stanie uruchomić w ciągu jednego dnia. W ciągu najbliższych 2 lat wprowadzimy szereg usług usprawniających pracę w branży nieruchomości, takich jak “Wyszukiwarka ofert prywatnych” czy “Asystent agenta” wyposażony w sztuczną inteligencję. Wdrożymy zupełnie nową aplikację mobilną, będziemy kontynuowali rozwój usługi “Strefa dla Klienta poszukującego i sprzedającego”, oraz uruchomimy m. in. “Moduł Zarządzania Najmem”. Naszym celem jest przekroczyć w przyszłym roku liczbę 1000 biur nieruchomości korzystających na co dzień z EstiCRM.

Galactica

Jesteśmy liderem w branży oprogramowania dla biur nieruchomości. Z naszych rozwiązań korzysta największa liczba biur w Polsce. W systemie Virgo 2.0 funkcjonuje blisko 2 mln ogłoszeń, którymi zarządza blisko 13 tys. agentów. Naszych klientów obsługujemy kompleksowo oferując pełną gamę usług dodatkowych m.in. moduł wirtualnych wizyt i zdalnych prezentacji nieruchomości, usługi z drona, oferty bezpośrednie, animacje reklamowe, strony internetowe, obsługę poczty e-mail czy nawet sklepy internetowe. Posiadamy własną serwerownię w której bezpiecznie przechowujemy dane, posiadamy największy wśród konkurentów dział serwisu i wsparcia klienta. Klienci cenią nas za rzetelność, sprawną obsługę, doradztwo i wsparcie, które udzielamy od ręki. Co roku inwestujemy pół miliona złotych w rozwój naszego produktu, gwarantując naszym klientom rozwijający się produkt, zawsze aktualny technologicznie i dostosowany do oczekiwań klientów. W naszym nowym Centrum Badawczo-Rozwojowym, zamierzamy projektować kolejne innowacyjne rozwiązania dla rynku nieruchomości w Polsce. Skupimy się na projektach związanych z analityką internetową, automatyzacją obsługi klientów, wirtualizacji pracy agenta i współpracą między biurami. Jednocześnie będziemy nadal poszerzać nasze usługi z dziedziny wirtualnej rzeczywistości VR, aby praca agenta mogła przebiegać bez zakłóceń nawet w przypadku stanów nadzwyczajnych (np. pandemia).

IMO

Niska cena przy zachowaniu najwyższej jakości usługi i obsługi. Pośrednik jest traktowany jak partner, doradzamy w każdym aspekcie. Zgłoszenia od klientów są realizowane od ręki lub w ciągu kilku godzin. Strona WWW jest realizowana bez udziału pośrednika. Wszystkie funkcje są w cenie, brak limitów, tj. nieograniczona liczba eksportów, ofert itp. Jesteśmy jedynym partnerem portalu Gumtree.pl. Plany rozwojowe to m. in. odświeżenie interfejsu oraz wdrażanie nowych funkcji zgłaszanych przez klientów.

LocumNET Online (LNO)

Stałość firmy i pewność zastosowanych rozwiązań, także indywidualne podejście i wsparcie dla klienta (czyli nie tylko email…). Plany na przyszłość, to rozwój aplikacji mobilnej, doskonalenie rozwiązań poprzez wprowadzanie zmian wg analizy potrzeb klientów.

MediaRent

Możliwość zakupu wieczystej licencji na program + stronę www, możliwość tworzenia indywidualnych stron www. Dotychczasowy rozwój uzależniony był od informacji zwrotnych/sugestii klientów i taka forma rozwoju pozostaje bez zmian.

Autor / fot. © Adam Białas, ekspert rynku, dziennikarz biznesowy, menedżer agencji komunikacji i marketingu.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jak finansować innowacje

Rekrutacja pracowników w Gdyni: jak skrócić czas obsadzania wolnych etatów?

brand awareness

Czym jest brand awareness i jakie ma znaczenie w kontekście sprzedaży?