Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Prowadzenie bloga firmowego

Agencje marketingowe dobrze wiedzą, że blog firmowy stał się wyznacznikiem jakości. Dowiedz się jak go prowadzić, aby przyciągnąć czytelników, a następnie zamienić ich na Twoich klientów.

Blog to doskonałym sposobem na promocję firmy. Daje on o wiele więcej możliwości niż reklamy czy bannery. Za pomocą treści promujemy naszą markę i przekonujemy potencjalnego klienta do nas i naszych usług. Tam przedstawiamy informacje o marce produkcie jego przydatności i możliwości eksploatacyjnych.

Korzyści z bloga

Dzięki blogowi możemy skutecznie wspomóc pozycjonowanie strony. Zawartość w tekście długich fraz kluczowych tzw. long-tail pozwala wypromować stronę. Mnogość niekoniecznie trafnych wyników wyszukiwania na jedno słowo kluczowe sprawiło, że internauci coraz bardziej precyzują swoje potrzeby. Wykorzystując tą tendencję można wypromować swoją markę do TOP 10 wyników wyszukiwania nie będąc wcale pierwszym graczem na rynku.

O czym blog

Jest to jeden z najczęściej omijanych tematów. Pisanie artykułów wymaga jednak i doświadczenia jak i kunsztu tzw. „lekkie pióro”. Dobrze napisaną treść czyta się przyjemnie, lekko i zapamiętuje najważniejsze frazy. W tekst możemy wpleść odpowiednie frazy kluczowe. Treść powinna być na temat naszej branży naszych produktów ale nie w kontekście reklamy. Piszemy raczej poradniki, które będą przydatne naszym klientom i nie tylko.

Jak nas widzą

Tak o nas napiszą. A wszystko zobaczą właśnie na blogu. Jeśli nasze treści będą na temat rozwiązywać dobrze problemy. My zostaniemy w takim wypadku ekspertami w danej branży. Więcej osób nam zaufa jeśli widzi, że znamy dany produkt od podszewki i sami go stosujemy, używamy. Do tego nie zapominajmy o Google, które wyraźnie promuje nowe treści. Niestety należy pamiętać o czymś takim jak plagiat, którego kategorycznie unikamy. Skopiowanie treści z innej strony to raczej droga w dół niż w górę.

Jaki blog

Nie każdy ma na tyle talentu do dobierania słów, żeby napisać z sensem to co chce przekazać. Jednak można się zdecydować na fotorelację takie połączenie tekstu z fotografią opisywanego przedmiotu jest bardzo ciekawe dla odbiorcy. Jednak nie w każdej branży jest to możliwe jak i nie zawsze jest czas i możliwość, aby biegać z aparatem. Z powodzeniem można zlecić pisanie tekstu czy prowadzenie całego bloga firmie pozycjonującej.

Rodzaje blogów

Wśród wszystkich form przekazu treści nadal dużą role odgrywa słowo pisane. W Polsce nie ma zbyt wielkiej konkurencji jeśli chodzi o wartościowe treści na blogach firmowych. Szczególnie jeśli jest to traktowane po macoszemu przez małe firmy. Jest to jednak jeden z najbardziej opłacalnych i przynoszących największe zyski dla firmy. Jednak obserwuje się tendencję od kilku lat na coraz większą popularność filmów instruktażowych.

Tekstu w sieci jest ogrom i mogło by się wydawać, że przebicie się przez tą masę jest trudne o ile nie wręcz niemożliwe. Nic bardziej mylnego, treść wartościowa w sieci żyje własnym życiem i jest jak piłka na fali cały czas podawana dalej. Konkretne rozwiązania zawarte w artykułach obronią się same, a przy okazji wypromują firmę. W Polsce nadal jest mało wartościowych blogów firmowych szczególnie prowadzonych przez małe firmy, a szkoda bo jest to świetny sposób komunikacji z klientem.

Artykuł pomogła zredagować Agencja Marketingowa z Rzeszowa – BerdCode.

 


Zobacz też:

Miejskie warunki z dala od miejskiego zgiełku? Ursus!

Na czym polega zarządzanie projektami i jak zarządzać projektem?

Pozycjonowanie lokalne to klucz do skucesu każdej firmy. Nawet tak małej jak Twoja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *