w

Opiniotwórcze media: Rzeczpospolita utrzymuje prowadzenie jako najbardziej wpływowe medium w Polsce; Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza również na podium

opiniotwórcze media

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) podał najnowsze dane dotyczące najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Według raportu, Rzeczpospolita utrzymuje swoją dominującą pozycję z blisko 3,2 tysiącami cytowań w innych redakcjach. Tuż za nią plasuje się portal Wirtualna Polska, który był cytowany prawie 3,1 tys. razy. Gazeta Wyborcza zamyka podium z 2,9 tys. odwołań.

opiniotwórcze media

„Rzeczpospolita z wynikiem blisko 3,2 tys. cytowań w innych tytułach otwiera najnowszy ranking Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce,” zauważa IMM.

Wyważony udział różnych typów mediów

Ranking pokazuje, że 33% udziału w najczęściej cytowanych mediach mają portale internetowe takie jak Wirtualna Polska, Onet i Interia. Gazety i dzienniki, w tym Rzeczpospolita i Gazeta Wyborcza, mają udział 27%, podobnie jak stacje telewizyjne TVN24, TVN, Polsat News i TVP Info. Stacje radiowe, z RMF FM i Radio ZET na czele, stanowią tylko 13% udziału.

opiniotwórcze media

Szczegółowe kategorie

W kategorii stacji telewizyjnych liderem pozostaje TVN24 z wynikiem 1,5 tys. cytowań, natomiast wśród stacji radiowych dominuje RMF FM, cytowany ponad 1,7 tys. razy. Co do portali internetowych, Wirtualna Polska utrzymuje prowadzenie z 3,1 tys. odwołań, zaś w dziedzinie tygodników i dwutygodników na czele jest Wprost. Wśród miesięczników i dwumiesięczników lideruje Forbes, a w zestawieniu portali ekonomiczno-biznesowych najwyżej plasuje się portal Money.

opiniotwórcze media

opiniotwórcze media opiniotwórcze media opiniotwórcze media

Szeroki wpływ Rzeczpospolitej

Rzeczpospolita, jako najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy, odnotowała największy wzrost liczby cytowań, zwłaszcza w kontekście sondażu IBRIS dotyczącego obecnego poparcia wyborczego. PiS zdobyło poparcie na poziomie 33,4%, podczas gdy Koalicja Obywatelska traci do partii rządzącej 7,2 punktu procentowego.

W raporcie podkreślono również, że różnorodność źródeł i typów mediów w Polsce pozostaje na stabilnym poziomie, co świadczy o bogactwie krajobrazu medialnego w kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SPONSORING

Na czym polega sponsoring i czy warto w niego zainwestować?

Inflacja wyhamowuje. Czy Polacy to zauważyli? Inquiry prezentuje najnowszy raport (II kwartał 2023 r.)