w

Rozwój rynku zabezpieczeń w Polsce

rynek zabezpieczen

Według szacunków, większość przychodów w sektorze bezpieczeństwa generowana jest w Stanach Zjednoczonych – w 2021 roku wyniosą one ponad 5 miliardów dolarów. Dla porównania, polski rynek w tym samym okresie wygeneruje przychody na poziomie 28 milionów dolarów. Natomiast ich roczna stopa wzrostu utrzyma się w latach 2021-2025 na poziomie 21,52 proc. Jak pokazują dane z portalu Statista.com, wykorzystanie rozwiązań związanych z bezpieczeństwem wzrośnie z 3,3 proc. w 2021 roku do 9,8 proc. w 2025 roku. Duża część będzie miała związek z rozwiązaniami smart. Według szacunków, w 2021 roku średni przychód z jednego zainstalowanego inteligentnego domu w Polsce wyniesie około 62,19 dolarów.

Dom to ostoja każdego człowieka. Pełni rolę nie tylko miejsca służącego do odpoczynku, rozrywki czy pracy, ale przede wszystkim stanowi oazę bezpieczeństwa. Jeśli chcemy, by cztery ściany były odporne na zagrożenia z zewnątrz, konieczne jest wybranie właściwych zabezpieczeń. Na potrzeby konsumentów dynamicznie reaguje rynek. 

Dynamiczny rozwój rynku zabezpieczeń w kraju nad Wisłą

Jak pokazują dane, sektor zabezpieczeń rozwija się w błyskawicznym tempie zarówno na świecie, jak i w Polsce. 

– Rodzime produkty zapewniające bezpieczeństwo to nie tylko niezwykle bezpieczne drzwi, ale również innowacyjne smartlocki. W zeszłym roku na polskim rynku zadebiutował inteligentny zamek tedee powered by Gerda. Zdalne zamykanie i otwieranie drzwi oraz całodobowa kontrola własnego zamka są dzięki temu dostępne dla każdego na wyciągnięcie… smartfona – komentuje Piotr Gmiński, Prezes Zarządu Gerda.

Szacuje się, że w 2021 roku średni przychód z jednego zainstalowanego inteligentnego domu w Polsce wyniesie 62,19 dolarów, co w przybliżeniu przekłada się na około 231 zł. 

Naturalne jest to, że wartość smart home będzie rosła. Społeczeństwo nakłada na siebie coraz więcej obowiązków, a przecież w dalszym ciągu chce czuć się bezpiecznie. Gdy po pracy biegniemy na siłownię, by później w pośpiechu odebrać dziecko z przedszkola, a po drodze robimy jeszcze zakupy, może zdarzyć się, że zapomnimy zamknąć drzwi do naszego mieszkania. Między innymi z myślą o ciągłym wzroście liczby zadań projektowaliśmy smartlock tedee powered by Gerda – inteligentne urządzenia po prostu ułatwiają ludziom codzienne funkcjonowanie. Możliwość zdalnego otwierania i zamykania drzwi, przekazywanie dostępu do zamka za pomocą telefonu oraz sprawdzenie w aplikacji, czy starsze, bardziej samodzielne dziecko na pewno wróciło ze szkoły do domu, jest już na wyciągnięcie ręki każdego konsumenta – dodaje Piotr Gmiński

Inteligentne zamki motorem napędowym segmentu zabezpieczeń

Według analityków serwisu Statista, rozwój segmentu bezpieczeństwa jest generowany przede wszystkim przez zastępowanie tradycyjnych urządzeń sprzętami podłączonymi do sieci. W tym przypadku produkty, które najdynamiczniej rosną to wspomniane wcześniej smart zamki oraz inteligentne kamery bezpieczeństwa.

– Po roku obecności tedee na polskim rynku widzimy, jak ochoczo przyjmowane są przez naszych konsumentów inteligentne zamki. Choć upowszechnianiu smart-zmianom często może towarzyszyć niepewność, użytkownicy szybko przyzwyczajają się  do innowacyjnych rozwiązań. Każdy, kto wprowadzi inteligentne patenty do swojego domu, po czasie nie wyobraża sobie bez nich życia. W ciągu ostatniego roku naszemu smartlockowi zaufało wielu klientów, dlatego też stale zwiększamy liczbę stacjonarnych punktów sprzedaży tedee. Obecnie zamek można nabyć w 79 sklepach, m.in. w punktach iSpot oraz oczywiście przez internet– konkluduje Paweł Bijata, Dyrektor pionu marketingu w firmie Gerda.

Prognozy smart home, w tym inteligentnych zamków, oraz wciąż rosnąca konkurencja pokazują, że przyszłość rynku rysuje się w jasnych barwach. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sklep internetowy

Jak zrewolucjonizować działanie sklepu internetowego?

storytelling w marketingu

4 proste pomysły na wykorzystanie storytellingu w swoim biznesie