w

Polacy coraz częściej “dodają do koszyka” specjalistyczny sprzęt

usługi outsourcingowe

Skitury, wyprawy wysokogórskie, czy via ferraty zdobywają coraz większe grono entuzjastów w naszym kraju. Niegdyś aktywności zarezerwowane tylko dla nielicznych wyczynowców, teraz uprawiane są przez coraz większą liczbę Polaków. Oczywiście niezbędny jest specjalistyczny sprzęt, który coraz chętniej kupowany jest przez internet. Według danych 8a.pl – największego sklepu górskiego w Polsce obroty w sklepie online wzrosły o kilkadziesiąt procent względem ostatniego roku.

Dynamicznie postępująca digitalizacja i coraz większe znaczenie e-handlu wpływają już na wszystkie aspekty naszego życia, w tym ekstremalne hobby i sporty. Zmieniają się preferencje zakupowe Polaków, ale także ograniczony dostęp do specjalistycznego sprzętu wpływa na to, że coraz częściej robimy takie zakupy przez internet. E-commerce gwarantuje atrakcyjne ceny, szeroki wybór, a przede wszystkim możliwość bezpłatnych zwrotów. Czołowe sklepy internetowe stawiają także na edukację swoich klientów – nagrywają podcasty, prowadzą blogi i kanały na YouTube wypełnione poradami, manualami sprzętowymi czy wywiadami z ekspertami.  

Obserwujemy rosnącą liczbę specjalistycznych e-commerców, dedykowanych wąskiej, dobrze sprofilowanej  grupie docelowej. Chodzi tu przede wszystkim o  e-sklepy skupiające się na danym hobby lub ściśle określonej aktywności sportowej. Wynika to prawdopodobnie z tego, że spora część specjalistycznych sklepów stacjonarnych zauważyła, że przenosząc się do sfery online, są w stanie wyskalować swój biznes z zasięgu lokalnego do krajowego, a nawet i międzynarodowego – komentuje Sławomir Kubicki, General Manager w Tpay, pasjonat górskich aktywności i nurkowania.

Wygodnie i bezpiecznie na e-zakupach i górskich wyprawach

Oczywiście dla nowych e-commerców poprzeczka postawiona jest wysoko. Dziś standardem jest wysyłka w 24h oraz darmowe zwroty. Ponadto Polacy od czasu pandemii szczególnie zwracają uwagę na kwestie bezpieczeństwa i wygody podczas robienia zakupów, co ściśle wiążą się z płatnościami online. Badania zrealizowane na zlecenie Tpay przez SW Research pokazały, że aż 80% internautów, kupując przez internet, wybiera płatności natychmiastowe, a dla 67% operator płatności dostępny w danym sklepie ma istotne znaczenie.

Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy wśród Polaków duży wzrost zainteresowania tematyką górską. Naturalnie przekłada się to na zwiększony ruch oraz obroty w naszym sklepie 8a.pl. Obecnie notujemy wzrost obrotów o kilkadziesiąt procent względem ostatniego roku. Najczęściej kupowane są buty, odzież oraz sprzęt niezbędny do bezpiecznej i komfortowej turystyki w górach. Klienci, chcąc idealnie dopasować rozmiar danego produktu, korzystają bardzo chętnie z pomiarów, których dokonujemy na każdym produkcie odzieżowym i przy obuwiu. Dokładne pomiary pozwalają znacząco zwiększyć możliwość udanego, wręcz idealnego zakupu. Chcąc sprostać tak wielu oczekiwaniom naszych klientów, chcemy otaczać się zaufanymi partnerami, wśród nich jest operator płatności Tpay – mówi Leszek Goździcki, kierownik marketingu e-commerce 8a.pl.

Polacy pokochali górskie emocje

Niegdyś białe szaleństwo i ferie w górach kojarzyły się tylko z klasycznym narciarstwem zjazdowym po trasach w licznie obleganych ośrodkach narciarskich. Dziś Polacy spędzają urlopy nie tylko na orczyku w Białce Tatrzańskiej, czy przechadzkach po Krupówkach. Coraz częściej biorą udział  tzw. turach narciarskich w Tatrach Wysokich, akcji górskiej na Elbrusie, czy też przejściu trudnej ferraty w Dolomitach.

Liczba osób, które spędzają wolny czas w górach jest ogromna. Oczywiście, polskie góry nigdy nie były puste, ale to, co obserwujemy od kilku lat wykracza zdecydowanie ponad to, co się działo jeszcze 10 lat temu. Trekking i narciarstwo trasowe zawsze było popularne i tu możemy mówić jedynie o zwiększonej intensywności. Natomiast od jakiegoś czasu coraz więcej osób się wspina (zarówno w skałach, jak i górach) i uprawia narciarstwo pozatrasowe również za granicą. Coraz częściej ludzie jeżdżą także w Alpy na via ferraty – wylicza Jakub Radziejowski, z Polskiego Stowarzyszenia Przewodników Wysokogórskich IVBV/IFMGA/UIAGM.

Wpływ na coraz bardziej wyrafinowane hobby i uprawiane sporty ma z pewnością wzrost zamożności Polaków. W porównaniu z ubiegłą dekadą, coraz więcej osób może pozwolić sobie na przykładowy tydzień urlopu w Alpach, czy też kupno odpowiedniego ekwipunku wysokogórskiego. Co więcej, istotnym czynnikiem demokratyzującym dostęp do takich aktywności, są również relatywnie niższe ceny specjalistycznego sprzętu niż kilkanaście lat temu. Oczywiście nie można także zapominać o większej świadomości Polaków na temat prozdrowotnego wpływu aktywności sportowej, co w ostatnich latach widać np. po coraz większej liczbie biegaczy w naszym kraju.

Zimowa turystyka górska wymaga odpowiedniego przygotowania i sprzętu, takiego, jak raki, czekan, latarka, lawinowe ABC (sonda, łopata, detektor) i przede wszystkim umiejętności posługiwania się sprzętem oraz odpowiedniego zaplanowania wycieczki. Z nadzieją obserwujemy fakt, że Polacy coraz częściej swoją przygodę z górami zaczynają od kursów turystyki zimowej i lawinoznawstwa pod okiem doświadczonych instruktorów. Pamiętajmy jednak, że w skrajnie trudnych warunkach, z jakimi obecnie mamy do czynienia (wysokie zagrożenie lawinowe), często najważniejsza staje się pokora oraz umiejętność rozpoznania i uniknięcia zagrożenia – wyjaśnia Daniel Giejbatow, ratownik TOPR, wiceprezes Fundacji Ratownictwa Tatrzańskiego TOPR.

Sam aktywnie spędzam czas w górach i za każdym razem podchodzę do nich z wielką pokorą i rozwagą. Bezpieczeństwo jest tu najważniejsze – od kupowanego sprzętu po opiekę doświadczonego instruktora, którego zadaniem jest bezpiecznie doprowadzić nas na wymarzony szczyt lub w odpowiednim momencie przerwać wyprawę. Trudno tu nie wspomnieć także o TOPR, którego każdy z nas może wesprzeć, korzystając z zaprojektowanego przez nas Widgetu One Click Tpay – dodaje Sławomir Kubicki, General Manager w Tpay.

https://fundacja.topr.pl/pomoz-ratowac-w-tatrach/  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Employer branding

Employer branding – które praktyki są dziś skuteczne?

Czym zajmuje się agencja SEO?

Czym zajmuje się agencja SEO?