Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Czym zajmuje się agencja SEO?

Rozwój i rosnąca popularność marketingu internetowego powodują, że z roku na rok pojawia się coraz więcej strategii, metod i technologii związanych z promowaniem firmy w sieci. Trudno się w tym połapać, a co dopiero samodzielnie zaplanować i wdrożyć skuteczne rozwiązanie. Na szczęście przedsiębiorcy mogą skorzystać z pomocy specjalistów, których obecnie na rynku nie brakuje. Czym dokładnie zajmuje się agencja SEO i kiedy warto nawiązać z nią współpracę?

Co wchodzi w skład działań SEO?

SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej to jedno z najpopularniejszych pojęć w świecie digital marketingu. Zwiększanie widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania uznawane jest za podstawę działań promocyjnych dla prawie każdej firmy. Wynika to z faktu, że współczesny konsument stawia swoje pierwsze kroki ścieżki zakupowej w wyszukiwarce – to, czego nie zobaczy na pierwszej lub drugiej stronie SERP (Search Engine Optimization) dla niego nie istnieje.

Jak zwiększyć widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania? W skład działań SEO wchodzą takie elementy jak:

  • Analiza i dobór słów kluczowych – dzięki nim wyszukiwarka może dopasować najtrafniejsze wyniki do zapytań użytkowników. Umieszcza się je w treściach na stronie oraz w niektórych tagach html.
  • Optymalizacja techniczna strony – swoim zakresem obejmuje m.in. uproszczenie kodu źródłowego, optymalizację adresów URL, plików graficznych i meta tagów, przyspieszenie działania strony i stworzenie wersji mobilnej.
  • Tworzenie contentu – w Polsce większość użytkowników kieruje swoje zapytania do wyszukiwarki Google. Dlatego w trakcie optymalizacji trzeba skupiać się na jej wymaganiach. Z racji tego, że to wyszukiwarka tekstowa, bez wartościowego contentu się nie obejdzie. 
  • Linkowanie wewnętrzne – czyli umieszczanie odnośników do kolejnych podstron i sekcji w obrębie domeny. Ułatwia to poruszanie się po stronie (botom indeksującym i użytkownikom), a także wydłuża czas odwiedzin.
  • Linkowanie zewnętrzne – to inaczej pozyskiwanie odnośników z zewnętrznych serwisów. Pomaga budować autorytet strony i zwiększyć zaufanie do niej w oczach wyszukiwarki. 

Jakie usługi świadczy agencja SEO?

Agencja SEO zajmuje się przede wszystkim zwiększaniem widoczności serwisów internetowych. Dlatego do zakresu jej działań zalicza się wszystkie czynności, jakie trzeba wykonać, aby zdobyć dobre miejsce w rankingu. Jednak oprócz wymienionych wyżej elementów procesu SEO, ważne są także inne aspekty. Aby zaplanować skuteczną strategię pozycjonowania, konieczne jest przeprowadzenie szczegółowego wywiadu z właścicielem strony, a następnie przeprowadzenie audytu i przeanalizowanie konkurencji. Wszystkie te aspekty mają wpływ na to, jak będzie wyglądała strategia SEO. 

Kolejnym krokiem jest wdrożenie zaplanowanych działań, ale na tym nie kończy się praca agencji. Nieodłącznym elementem procesu zwiększania widoczności jest analizowanie zmian i sprawdzanie skuteczności, a w razie potrzeby – modyfikowanie strategii.

     

Agencja SEO a agencja SEM – czym się różnią? 

SEM (Search Engine Marketing) to marketing w wyszukiwarce. Do działań w tym zakresie zalicza się wszystko, co poprawia widoczność w naturalnych i nienaturalnych wynikach wyszukiwania. Najczęściej o SEM mówi się w kontekście kampanii reklamowych PPC (Pay Per Click), ale według definicji tego terminu, jego zakres obejmuje również SEO. Zatem agencja SEM przeprowadzi audyt Google Ads i skonfiguruje kampanię reklamową, ale również  

zoptymalizuje stronę pod kątem technicznym, stworzy wartościowy content na potrzeby pozycjonowania i zbuduje profil linków zewnętrznych.

Grafika: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.