w

Magnes na leady, czyli jak zwiększyć liczbę subskrybentów

lead magnet
lead magnet

E-mail marketing wciąż niesie za sobą wiele korzyści. Nic więc dziwnego, że tak wiele firm prowadzących działalność online dba o regularne wysyłanie newslettera czy informacji handlowych do subskrybentów. Aby jednak takie wiadomości odniosły zamierzony efekt, najpierw trzeba pozyskać odbiorców. A sama zachęta „zapisz się na newsletter” zdecydowanie nie wystarczy. I właśnie tutaj przydaje się lead magnet, czyli „magnes na leady”.

Magnes na leady, czyli jak zwiększyć liczbę subskrybentów

Współcześni kupujący zdecydowanie są zmęczeni i przytłoczeni liczbą otrzymywanych wiadomości e-mail. Niechętnie zapisują się na kolejny newsletter. Z drugiej strony e-mail marketing to jedno z niezwykle skutecznych narzędzi marketingu online. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcom zależy, by liczba subskrybentów była jak największa. Stosują więc różne sposoby, by zachęcić odbiorców swoich treści do podania adresu e-mail. Zwykle robią to, oferują coś w zamian. Sytuacja jest korzystna dla obu stron – przedsiębiorca zyskuje kolejny kontakt, a potencjalny klient jakiś bonus.

Warto jednak zdać sobie sprawę, kiedy pozyskiwanie leadów rzeczywiście ma sens, a co za tym idzie – jak powinien wyglądać skuteczny lead magnet. Znaczenie ma tu kilka kwestii takich jak:

  • wartość – potencjalny subskrybent szuka odpowiedzi na pytanie „co mi to da?”. Nie ma co się łudzić, że bezinteresownie poda swój adres mailowy. Trzeba więc zadbać, by to, co może dostać w zamian, wydało się mu dostatecznie wartościowe
  • konkretność – im bardziej konkretny lead magnet, tym lepsza będzie konwersja. W końcu nie bez powodu mówi się, że rzeczy kierowane do wszystkich tak naprawdę są dla nikogo
  • natychmiastowa dostępność – osoby mogące stać się subskrybentami nie będą czekać. Trzeba zaoferować im natychmiastową nagrodę, inaczej nie ma co liczyć na pozyskanie leadów
  • zgodność z celami biznesowymi – lead magnet musi też pozwalać przedsiębiorcy na realizację konkretnego celu. Bezrefleksyjne pozyskiwanie leadów wcale nie przyniesie korzyści. Jeśli nie wie się, czemu mają służyć i nie widzi się realnych zalet poszerzenia listy subskrybentów, jedynie zmarnuje się czas i pieniądze na stworzenie zachęty zapisu na newsletter.

6 sposobów na skuteczny lead magnet

Wiadomo już, jakie są główne cechy, które powinien mieć lead magnet. Teraz warto poprzeć to konkretnymi przykładami.

  1. Kody zniżkowe – jednym z najpopularniejszych sposobów pozyskiwania leadów jest oferowanie w zamian zniżki na zakupy albo dodatkowych bonusów. Z punktu widzenia potencjalnego subskrybenta to rzeczywiście wartościowa, konkretna i natychmiast dostępna oferta. Pytanie tylko, czy równie korzystna okaże się dla przedsiębiorcy. Istnieje spore ryzyko, że wiele osób anuluje subskrypcję po zrobieniu pierwszych zakupów albo będzie zupełnie ignorować kolejne wiadomości, traktując je jak spam.
  2. Organizacja webinaru – z tego powodu lepiej może sprawdzić się np. przygotowanie darmowego webinaru z dostępem jedynie dla osób zapisanych na newsletter. Oczywiście wciąż istnieje ryzyko, że dane osoby wypiszą się z listy subskrybentów tuż po zakończeniu wydarzenia. Przedsiębiorca ma jednak gwarancje, że są to ludzie z konkretnej grupy docelowej. Uczestnicząc w webinarze, nawiązują też pewną więź z firmą, a przedsiębiorca ma szansę budować swoją pozycję eksperta. Tutaj wkracza więc zasada autorytetu Cialdiniego, która znacznie zwiększa szansę na zdobycie zaangażowanych subskrybentów, którzy staną się stałymi klientami
  3. Mini przewodnik lub ebook – na podobnej zasadzie zadziała udostępnienie mini przewodnika lub ebooka. W ten sposób również można budować swój autorytet i pozycję eksperta. Subskrybenci otrzymują natomiast konkretną treść, która może być dla nich przydatna.
  4. Próbki produktów – subskrybentom można jednak równie dobrze udostępnić np. darmowy fragment płatnego ebooka czy jeden tydzień z miesięcznej diety. W ten sposób znów zyskują coś za darmo, ale przy okazji mogą wypróbować ofertę przedsiębiorcy. Jeśli się im spodoba, chętnie zrobią zakupy. Dla przedsiębiorcy jest to więc przy okazji świetna reklama.
  5. Szablony – lead magnets bardzo często sprowadzają się także do oferowania w zamian szablonów. To mogą być przydatne checklisty, kalendarz do wydrukowania czy notatki do odcinków podcastu, które pomogą utrwalić zdobytą wiedzę.
  6. Filmy szkoleniowe – bardzo skutecznym sposobem na pozyskiwanie leadów jest także opracowanie materiałów, które będą dostępne jedynie dla subskrybentów. Mowa tu chociażby o filmach szkoleniowych czy uzupełniających treść dostępną dla wszystkich. To świetny sposób nie tylko na zdobywanie leadów, ale także lojalnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Outsourcing call center

Dlaczego zarządzanie reputacją online się opłaca?

flipping

Kup taniej, wyremontuj, sprzedaj drożej – na czym polega flipping?