Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Materiały reklamowe dla firm – co wybrać, gdzie je zamówić?

Reklama jest dźwignią handlu, dlatego bez względu na to, czym się zajmuje Twoja firma i w jakiej branży działa, dobrze jest zaopatrzyć się w dobrej jakości materiały reklamowe, które będziesz mógł wykorzystać przy jej promocji. To najprostszy sposób, by przy niewielkich nakładach finansowych dotrzeć do klienta i budować świadomość marki. Zamiast jednak zamawiać ulotki w przypadkowej firmie znalezionej na szybko w internecie, dobrze jest zastanowić się najpierw, na jakie materiały najlepiej się zdecydować i co zrobić, aby przyniosły naszej firmie jak najlepsze efekty.

Jakie materiały wybrać?

Agencje marketingowe prześcigają się we wprowadzaniu do swoich ofert coraz to nowych rodzajów materiałów. Okazuje się jednak, że najlepsze efekty wciąż przynoszą te najbardziej tradycyjne: ulotki, plakaty, banery, czy wizytówki. To, które z nich wybierzesz, zależy przede wszystkim od profilu Twojej firmy i tego, w jaki sposób chciałbyś dotrzeć do klientów. Wizytówki sprawdzą się wtedy, gdy spotykasz się z klientami bezpośrednio. Mały kartonik z danymi kontaktowymi wręczony przy pierwszym spotkaniu to najprostszy sposób, by w razie potrzeby klient mógł się z Tobą łatwo skontaktować. Ulotki to dobry wybór wtedy, gdy chcemy dotrzeć do konkretnej grupy docelowej i przekazać jej nieco więcej informacji na temat oferty firmy czy konkretnego produktu. Najlepsze efekty przynoszą, jeśli są wręczane bezpośrednio do ręki potencjalnych klientów, a nie umieszczane w skrzynkach czy za wycieraczkami samochodów. Plakaty i banery służą budowaniu świadomości marki. Dzięki nim można wskazać klientom siedzibę naszej firmy albo poinformować ich o konkretnej promocji.

Jak projektować materiały reklamowe?

Projekt materiałów reklamowych najprościej jest powierzyć profesjonalistom. Bazując na swoim doświadczeniu ,z pewnością będą w stanie podpowiedzieć, jaka forma reklamy najlepiej sprawdzi się w naszym przypadku i na co zwrócić uwagę, by była skuteczna. Jeśli mimo wszystko zdecydujemy się na projektowanie prostych wizytówek, czy ulotek samodzielnie, dobrze jest pamiętać o kilku istotnych zasadach. Przede wszystkim należy zadbać o identyfikację wizualną marki. Jeśli posiadasz własne logo albo Twoja firma jest kojarzona z konkretną kolorystyką, trzeba je wykorzystać w taki sposób, aby klient już na pierwszy rzut oka wiedział, z kim ma do czynienia. Ponadto trzeba pamiętać, że wszystkie materiały powinny być przejrzyste i czytelne. Zarówno na ulotkach, jak i na plakatach należy umieszczać wyłącznie najbardziej istotne informacje. Jeśli dodamy do tego nasze dane kontaktowe, klienci, którzy będą potrzebowali więcej szczegółów, będą w stanie łatwo się z nami skontaktować.

Gdzie zamawiać ulotki, czy materiały?

Chociaż większość właścicieli firm poszukujących drukarni, które mogą wykonać dla nich materiały reklamowe, zaczyna od dużych szeroko rozreklamowanych przedsiębiorstw, nie zawsze jest to dobra decyzja. O ile nie planujemy produkcji ulotek na masową skalę i licznych dodruków, lepszym wyborem wydają się być niewielkie, lokalne drukarnie. W tego typu miejscach możemy liczyć na indywidualne podejście i ofertę dopasowaną do naszych konkretnych potrzeb. Uzgadniając szczegóły projektu, nie rozmawiamy za każdym razem z innym pracownikiem i nie musimy przypominać o tym, co ustaliliśmy na wcześniejszych etapach projektu. Niewielkie lokalne drukarnie często są w stanie zapewnić również krótsze terminy realizacji, co ma znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy chcemy jak najszybciej rozpocząć swoją kampanię reklamową.

Autor:
Artykuł został przygotowany przez Drukarnia Ksero A0 specjalizującą się w druku wielkoformatowym.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *