Recent Reviews

Menu

nowy outsourcing

Skip navigation Menu
  • Wiadomości biznesowe
  • Outsourcing IT
  • Nieruchomości
    • Odzież robocza
    • Catering
    • Ochrona
  • usługi BPO
    • Usługi medyczne
    • Usługi porządkowe
    • Logistyka
    • HR
    • BHP
  • Raporty
  • Redakcja portalu
  • Szukaj

Jesteś tutaj:

  1. Strona główna
  2. Wiadomości outsourcing
  3. Marketing
  4. Logo, logotyp, sygnet – zadbałeś o wszystkie?

Podziel sięFacebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Email

Drukuj

Opublikowano w:

  • Marketing

Logo, logotyp, sygnet – zadbałeś o wszystkie?

30 grudnia 2017, 21:28

Słyszałeś o takich pojęciach jak logo, logotyp, sygnet? To nie do końca to samo! Co dokładnie oznaczają? Koniecznie przeczytaj niniejszy artykuł i dowiedz się, czym różnią się podstawowe elementy związane z identyfikacją wizualną firmy.

Definicja LOGO

Słowo „logo” używane jest w stosunku do graficznego znaku firmowego , złożonego z sygnetu i logotypu razem lub z samego sygnetu lub samego logotypu. W potocznym ujęciu, terminem ,,logo” określa się często każdy z tych elementów zamiennie. Dodatkową częścią logo bywa również hasło firmowe.

Podstawowe elementy składające się na logo firmy:

  • logotyp
  • sygnet
  • hasło firmowe

Jakie cechy powinno posiadać logo firmy?

Odpowiednie logo dla firmy powinno być:

  • oryginalne – dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji
  • proste – proste logo zostanie szybciej zapamiętane przez konsumentów
  • sugestywne – logo powinno nawiązywać do charakteru danej działalności
  • ciekawe – logo powinno skupiać uwagę odbiorców

W jaki sposób stworzyć logo?

Jeżeli zamierzasz zaprojektować logo swojej firmy, musisz zwrócić szczególną uwagę na :

  • format- ważne jest, abyś zaprojektował logo swojej firmy w odpowiednim programie, w którym można obrabiać pliki graficzne.
  • skalowalność- istotne jest, aby logo było wyraźne niezależnie od skalowania. Nie stosuj małych czcionek i dużej liczby elementów.
  • wygląd- pamiętaj o tym, aby Twoje logo było ciekawe i wzbudzało zainteresowanie klientów
  • kolorystyka- odpowiedni dobór kolorów jest niezwykle istotny przy projektowaniu logotypu. Pamiętaj, aby nie łamać zasady trzech kolorów

Logo, logotyp, sygnet - zadbałeś o wszystkie? 1

Co to LOGOTYP

Logotyp – logotypem nazywamy formy graficzne, które stanowią interpretację brzmienia nazwy. Jest to więc ciąg liter lub cyfr i znaków interpunkcyjnych w określonym kształcie graficznym. Znaczenie mają tu wielkość i ustawienie elementów oraz ich styl i kolor.

Tworząc logotyp zastosuj więc:

  • unikalną typografie nawiązującą do marki
  • właściwą przestrzeń między znakami
  • ciekawą kompozycję
  • odpowiednią kolorystykę

Zanim zajmiesz się konstruowaniem logotypu, pamiętaj, aby mieć na uwadze funkcję, jaką ma spełniać. Zastanów się również, jaki projekt wzbudzi zainteresowanie odbiorców oraz podkreśli walory danego przedmiotu lub marki.

Czym jest SYGNET w logo

Sygnetem nazywamy symbol graficzny, który nawiązuje do konkretnej firmy lub produktu. Zazwyczaj używany jest zamiast pełnego logo. Sygnet w połączeniu z logotypem tworzą logo. Popularnym sygnetem jest np. ugryzione jabłko marki Apple lub charakterystyczny haczyk zwany również „Swoosh” firmy Nike.

projektowane.pl/ – Projektowanie logotypów oraz identyfikacja wizualna dla firmy

Otagowane jako:logo, logotyp, projektowanie graficzne, sygnet

Podziel sięFacebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Email

See more

  • Poprzedni artykuł Polscy designerzy o przestrzeni biurowej
  • Back All Entries
  • Następny artykuł Polska Branża IT wciąż rośnie w programistów i rozwija się w krajach CEE

Liczba pingbacków: 2

  1. Pingback: Jak wyróżnić się podczas rekrutacji i dostać pracę?

  2. Pingback: Samodzielne stworzenie logo krok po kroku - o czym pamiętać?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

  • Praca zdalna nie jest już benefitem. Na jakich profitach pozapłacowych zależy obecnie pracownikom?
  • Ekologiczne gadżety reklamowe
  • Inwestowanie w kryptowaluty to nie zawsze gwarancja łatwego zysku. Kiedy warto kupić bitcoina?
  • Kompetencje pracowników zadecydują o pozycji przedsiębiorstwa na rynku
  • Jak wybrać program do faktur vat dla naszej firmy?

Kursy kryptowalut

Wykres bitcoin

Kategorie:

  • BHP
  • Catering
  • E-commerce
  • Forum ekspertów
  • Galerie
  • Gospodarka i Rynek
  • HR
  • Informacje biznesowe
  • Innowacje
  • konferencje
  • konkursy
  • Logistyka
  • Marketing
  • Ochrona
  • Odzież robocza
  • Outsourcing IT
  • Poradnik
  • Property Management
  • Public Relations
  • Q&A – IT
  • Raporty
  • Start-up
  • Temat dnia
  • Usługi medyczne
  • Usługi sprzątające
  • warsztaty
  • Wiadomości biznesowe
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia IT
  • Wywiady

Zobacz więcej:

  • zatrudnienie agencji marketingowej

    Opublikowano w:

    • Marketing

    Skuteczny marketing to podstawa w każdym biznesie. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług agencji

    autor: Asia 11 lipca 2020 22 komentarze

    Niezależnie od branży i skali działalności skuteczny marketing to podstawa. To właśnie od niego w głównej mierze zależy sukces, trwałość firmy i zysk. Przedsiębiorcy coraz lepiej zdają sobie z tego sprawę. Wielu z nich poświęca długie godziny na opracowywanie strategii czy analizę dotychczasowych działań. W efekcie tracą jednak czas, który mogliby poświęcić na zarządzanie firmą. […]

    Czytaj więcej

  • Grupa docelowa - jak ją określić? 3

    Opublikowano w:

    • Marketing

    Grupa docelowa - jak ją określić?

    autor: admin 28 marca 2018 16 komentarzy

    Z każdym razem, gdy tworzymy jakiś przekaz, musimy mieć na uwadze do kogo będzie on skierowany. Do grupy 40 letnich kobiet na stanowiskach menadżerskich zwrócimy się w inny sposób, niż do świeżo upieczonych studentów, rozpoczynających swoją przygodę na uczelni wyższej. Właściwe określenie tego, kto jest naszym odbiorcą jest kluczowe, aby komunikat był skuteczny. Nie możemy […]

    Czytaj więcej

  • SEM i SEO

    Opublikowano w:

    • E-commerce
    • Marketing
    • Temat dnia

    SEM i SEO – czym się różnią i jak wpływają na widoczność strony w internecie?

    autor: Asia 16 września 2020 9 komentarzy

    Marketing internetowy to praktycznie nieodłączna część każdego biznesu. To właśnie świat online umożliwia dotarcie do klientów z każdego miasta, a nawet kraju. Aby jednak było to możliwe, najpierw należy jeszcze zostać zauważonym. Nie wystarczy samo stworzenie strony internetowej, trzeba też zaistnieć w sieci. I właśnie w tym kontekście w marketingu internetowym pojawiają się dwa pojęcia […]

    Czytaj więcej

  • tworzenie strategii marki

    Opublikowano w:

    • Marketing
    • Poradnik

    O czym powinna pamiętać każda firma, tworząc strategię marki?

    autor: Asia 17 września 2020 8 komentarzy

    Strategia marki ma znaczenie zarówno w dużych przedsiębiorstwach znanych już na całym świecie, jak i w małych firmach, które stawiają dopiero pierwsze kroki na rynku. Co więcej, w obu tych przypadkach problemy są raczej podobne, różni się natomiast ich skala. I właśnie tutaj konieczne jest stworzenie strategii marki, która pozwoli nie tylko rozwiązać te problemy, […]

    Czytaj więcej

  • zdobywanie lojalnych klientów

    Opublikowano w:

    • Marketing

    Lojalni klienci, czyli jak skłonić kupujących do regularnego korzystania z oferty

    autor: Asia 2 grudnia 2020 7 komentarzy

    Z pozoru mogłoby się wydawać, że jednym z głównych obszarów zaangażowania firmy powinno być pozyskiwanie nowych klientów. W końcu tyle mówi się o tworzeniu idealnych ofert, zwiększaniu konwersji, eliminowaniu zjawiska porzuconych koszyków czy budowaniu świadomości marki. Z tego powodu wielu przedsiębiorców inwestuje niemałe pieniądze w tworzenie tekstów sprzedażowych i zachęcaniu grupy odbiorców na rożne sposoby, […]

    Czytaj więcej

Chcę raz w tygodniu otrzymywać najważniejsze informacje branżowe:


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Skip navigation Menu
  • Realizacja: HappyProject agencja marketingowa growth hacking ©2016
Wróć do góry