w

74 proc. firm planuje zwiększyć wydatki na inwestycje w IT

Managed services

Firma Colt Technology Services przepytała 250 dyrektorów ds. IT z największych firm. Wszyscy zgodnie uważają, że globalny trend zwiększania wydatków na IT raczej się utrzyma. Ponadto, 74 proc. planuje zwiększyć swoje wydatki, a prawie połowa (43 proc.) sugeruje, że wzrost wyniesie ponad 10 proc.

Indeks Agility CIO 2022, w którym rozmawiano z dyrektorami pionów IT, jest częścią raportu „Uncover the CIO Mindset”. Jak z niego wynika, większość CIO ocenia siebie jako bardziej zwinnych niż ich konkurenci w pięciu zbadanych obszarach – szybkości wdrażania technologii, postępu transformacji cyfrowej, zorientowaniu na klienta, adaptacji ekosystemu i łatwości trwałego wprowadzania technologii – co przekłada się na średnią ocenę indeksu agility, która wynosi 61 na 100. Wynik 50 oznaczałby, że CIO postrzegają siebie na równi z konkurencją, a niższy niż 50 oznacza pozostawanie w tyle za konkurencją.

CIO z całej Azji, Europy, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych ocenili siebie jako najbardziej zwinnych w obszarach w którym tradycyjnie poświęcają najwięcej uwagi, czyli transformacji cyfrowej (63/100) i partnerstwa w ramach ekosystemu (64/100). Raport wykazał również, że CIO w firmach zatrudniających mniej niż 10 000 pracowników i tych, w których wskaźnik adaptacji chmury przekracza 50%, uważali się za najbardziej sprawnych.

Chociaż raport wykazał optymizm wśród CIO, osoby, z którymi przeprowadzono wywiady, zwróciły również uwagę na szereg „luk” – różnicę między tym, gdzie badani znajdują się dzisiaj, a tym, gdzie chcieliby się znaleźć za dwa lata – szczególnie w dziedzinie technologii i w obszarze zorientowania na klienta. CIO postrzegają silne partnerstwo z dostawcami jako sposób, który pomoże im wypełnić te luki, pokazując że skorzystanie z zewnętrznej wiedzy oraz przewodnictwa staje się coraz ważniejsze we wspieraniu ambicji dotyczących zrównoważonego rozwoju, zorientowania na klienta i sprawnego tworzenia sieci.

Ponadto CIO ujawnili, że globalny trend zwiększania wydatków na IT przyspieszany na skutek pandemii, raczej się utrzyma. Większość ankietowanych (74%) planuje zwiększyć swoje wydatki, a prawie połowa (43%) sugeruje, że wzrost wyniesie ponad 10%.

– To naprawdę interesujące, że CIO oceniali się jako bardziej zwinni niż ich konkurenci w tradycyjnych obszarach technologicznych, ale dostrzegali „luki w ambicjach” w obszarach, które być może są dla nich nowe lub nie do końca znane – powiedziała Keri Gilder, dyrektor generalna Colt.

– Oznacza to, że wciąż jest wiele do zrobienia – zwłaszcza jeśli chodzi o zorientowanie na klienta i w odniesieniu do trwałości technologii. Dla CIO stojących przed tymi wyzwaniami współpraca z partnerami zewnętrznymi jest kluczowym elementem tego, jak sprostać tym wyzwaniom i osiągnąć swoje cele – dodała. 

Uznany za wizjonera w raporcie Gartner 2021 Magic Quadrant dla usług sieciowych, Colt otrzymał również nagrodę Frost & Sullivan 2021 European Customer Value Leadership Award. Firma posiada wiodące w branży wyniki Net Promotor Score (NPS), odzwierciedlające wysoką motywację pracowników Colt.

Więcej informacji dotyczących raportu „Uncover the CIO Mindset” na stronie: www.colt.net/go/the-cio-mindset/

O raporcie

Przygotowując raport, Colt przeprowadził rozmowy z CIO w Azji, Europie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Intuit Research pomógł w badaniu poprzez ilościowe ankiety online, przeprowadzone wspólnie z Kantar Research, dzięki którym zebrano odpowiedzi od 250 dyrektorów ds. informatyki w firmach zatrudniających ponad 5000 pracowników. Przeprowadziliśmy również dwa szczegółowe wywiady z dyrektorami ds. informatyki w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych – pierwszym był duży, amerykański detalista, a drugim globalna firma świadcząca profesjonalne usługi z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu uzyskaliśmy dodatkowy wgląd i szczegóły, opierając się na ankiecie 250 podobnym im badanych.


  1. Q&A: 5 najczęściej zadawanych pytań o Outsourcing IT
  2. Czym jest Property Management dla SAP Business One?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

mobile marketing

Trendy w mobile marketingu w 2022

Outsourcing call center

Dlaczego zarządzanie reputacją online się opłaca?