Reklamy produktowe w Google Ads to jedno z najskuteczniejszych narzędzi eCommerce. Aby jednak osiągać najlepsze wyniki, konieczna jest ich odpowiednia optymalizacja. Oto sześć kluczowych sposobów na poprawę skuteczności kampanii produktowych.
1. Konfiguracja celów konwersji
Konwersje w postaci zakupu w sklepie internetowym stanowią fundament każdej kampanii Google Ads dla sklepu internetowego, dlatego ich poprawna konfiguracja jest niezbędna. Mimo popularności Google Analytics, spotykam na codzień wiele kont Google Ads, które nadal nie ma właściwie skonfigurowanych celów konwersji. Kluczowe jest upewnienie się, że transakcje są poprawnie rejestrowane w Google Analytics oraz Google Ads. Następnie należy ustawić podstawowy cel konwersji jako transakcje, a w tym celu podstawowym działaniem powinien być zakup w sklepie. Ważne aby sprawdzić, że działanie podstawowe jest tylko jedno i zbiera poprawnie ilość i wartość transakcji. To umożliwi systemowi optymalizację kampanii pod kątem rzeczywistych zakupów.
2. Wybór odpowiednich produktów do reklamowania
Często dobrym pomysłem jest reklamowanie w Google Ads wszystkich produktów ze sklepu internetowego. Czasami jednak gdy to nie działa lub mamy bardzo dużo produktów, można przyjąć na początek inną strategię. W niektórych przypadkach lepsze efekty można osiągnąć wybierając do reklamy najlepiej sprzedające się produkty lub kategorie produktów, a później stopniowo rozszerzając asortyment w reklamie. Warto skupić się na najlepiej sprzedających się produktach, aby zebrać dane o konwersjach. Gdy kampanii uda się uzbierać minimum kilkadziesiąt transakcji, można stopniowo dodawać kolejne produkty do kampanii lub stworzyć kolejną kampanię z pozostałymi produktami.
3. Podział produktów na odpowiednie kategorie i sezony
Struktura kampanii odgrywa kluczową rolę w jej skuteczności. W zależności od ilości i rodzaju produktów, podział na bardziej szczegółowe kampanie może znacząco poprawić wyniki. Jeśli budżet na to pozwala, warto segmentować kampanię co ułatwi zarządzanie kontem i zwiększy skuteczność kampanii. Obowiązuje tutaj umowna zasada, że każda kampania powinna zdobywać minimum 30 konwersji miesięcznie, co pozwala algorytmowi na skuteczniejszą optymalizację i osiąganie lepszych rezultatów.
Zwykle warto dzielić kampanie ze względu na kategorie produktów lub sezonowość. Można również osobno reklamować produkty od producentów z lepszą marżą lub też osobno reklamować bestsellery, a osobno pozostałe produkty. Obrana strategia zależy od naszych potrzeb i celów. Jeśli jednak nie mamy tutaj żadnych preferencji, można zacząć od jednej wspólnej kampanii dla wszystkich produktów i czasami to właśnie połączenie kampanii stanowi najlepszą optymalizację, szczególnie przy małych budżetach reklamowych.
4. Zarządzanie zasobami w kampaniach Performance Max
Google Ads umożliwia prowadzenie kampanii Performance Max w trybie kampanii produktowej tzw. „feed only” lub z dodatkowymi zasobami reklamowymi. Obie możliwości mogą się sprawdzić, a wybór optymalnej strategii zależy od sytuacji.
Często dobrą strategią jest rozpoczęcie kampanii w trybie „feed only”. To pozwala na skupienie budżetu na reklamach produktowych i zebranie danych o sprzedaży. W momencie, gdy kampania zaczyna przynosić zadowalające rezultaty, warto dodać zasoby reklamowe, takie jak grafiki, filmy i teksty, aby zwiększyć jej zasięg oraz skuteczność.
5. Optymalizacja tytułów produktów
Tytuły produktów odgrywają kluczową rolę zarówno dla algorytmów Google, jak i dla użytkowników. Odpowiednio skonstruowany tytuł zwiększa dopasowanie produktu do odpowiednich słów kluczowych, co poprawia widoczność produktów. Dobry tytuły powinny dobrze opisywać produkt, używając przy tym słów kluczowych oraz zawierać jego najważniejsze cechy np. rozmiar, kolor, markę.
6. Zarządzanie strategią stawek opartą o AI czyli sterowanie docelowym ROASem
Google dysponuje bardzo dobrymi systemami zarządzania stawkami, które determinują to gdzie, kiedy i komu pojawi się nasza reklama. Na początkowym etapie warto skorzystać ze strategii „Maksymalizacja wartości konwersji”, która pozwala systemowi optymalizować reklamy pod kątem jak największego przychodu. Gdy kampania osiągnie odpowiedni poziom stabilności, można przejść na strategię „docelowy ROAS”, co pozwala zwiększyć zwrot z inwestycji.
Zarządzanie strategiami opartymi o AI wymaga zachowania pewnych zasad działania. Kluczowe jest realistyczne określenie docelowego ROAS-u. Jeśli będzie zbyt niski, to reklamy nie będą wykorzystywać potencjału, a jeśli zbyt wysoki, to nie będą się w ogóle wyświetlać. Należy również unikać częstych zmian budżetu i docelowego ROAS i zmieniać je najczęściej co tydzień, a najlepiej co 2-4 tygodnie, ponieważ każda modyfikacja może ponownie uruchomić fazę nauki algorytmu, co na kilka-kilkanaście dni pogorszy wyniki kampanii.
Podsumowanie
Skuteczna optymalizacja kampanii produktowych w Google Ads wymaga dbałości o każdy element – od konfiguracji konwersji, przez wybór produktów i strukturę kampanii, po zarządzanie strategią stawek. Dzięki tym sześciu wskazówkom możesz poprawić efektywność swoich reklam i maksymalizować sprzedaż.
Grzegorz Czajkowski Artykuł powstał we współpracy z Adclick.pl |