Opakowanie, w którym przechowywany jest towar pełni wiele różnych funkcji. Jedna z nich to funkcja marketingowa. Ważne są m.in. kolor, kształt i logo. O tych i innych istotnych cechach opowiemy w poniższym artykule.
NAJWAŻNIEJSZE FUNKCJE OPAKOWAŃ
Opakowania to wyroby przeznaczone do umieszczania w nich produktów tak, by mogły one trafić do konsumenta w niezmienionym stanie. Jeśli są odpowiednio dobrane, to nie tylko pełnią funkcję ochronną, ale też oddziałują na potencjalnych nabywców, zachęcając ich do dokonania zakupu. Ważne, by opakowanie, w którym znajduje się dany produkt, było dopasowane do właściwości towaru. Właśnie dlatego dużo wysiłku wkłada się dziś w ich projektowanie.
TYPY OPAKOWAŃ I ICH PRZEZNACZENIE
Wybór odpowiedniego opakowania powinna poprzedzić dokładna analiza. Przede wszystkim w trakcie wyboru opakowania liczy się materiał wykonania, wielkość, kształt i kolor.
Najpopularniejsze opakowania ze względu na materiał:
- szklane,
- papierowe,
- metalowe,
- drewniane,
- z tworzyw sztucznych jak folia, plastik,
- inne, np. materiałowe.
Każde opakowanie jednak bez względu na to, co się w nim znajduje, powinno przede wszystkim uwzględniać datę przydatności danego towaru po jego otwarciu, być proste w otwieraniu, zamykaniu oraz przenoszeniu oraz praktyczne w składowaniu.
Kształt. Opakowanie powinno przyciągać uwagę Klienta, a także musi być wykonane ze stosunkowo łatwo dostępnych oraz tanich materiałów. Kształt konkretnego opakowania może wpływać na wzrost sprzedaży. Opakowanie, aby spełniało standardy pod względem kształtu, musi być zaprojektowane w ten sposób, aby było praktyczne w użytkowaniu.
Kolor. Powinien przyciągać uwagę, działać na zmysły, może pomóc w identyfikacji marki oraz producenta, niosąc ze sobą odpowiedni ładunek emocjonalny, musi być dopasowany do potrzeb konsumentów i harmonijnie współgrać z rodzajem produktu.
ROLA OPAKOWAŃ PRODUKTÓW W MARKETINGU
W marketingu i reklamie nieustannie walczymy o uwagę naszych Klientów. Im produkty są bardziej podobne do siebie, tym ważniejszy jest element, dzięki któremu mogą się wyróżnić na tle innych. Właśnie dlatego tak istotne jest wyeksponowanie nawet tych subtelnych, niewielkich różnic między produktami oraz stworzenie wrażenia unikalności. Często opakowanie jest określane mianem „niemego sprzedawcy”. Umieszczony tekst oraz grafiki mogą również wpływać na satysfakcję Klienta z dokonanego zakupu. Przykładowo dla Klientów o postawach proekologicznych ważne jest umieszczenie na opakowaniach oznaczeń typu: „produkt bezpieczny dla środowiska”. Takie zapisy z jednej strony zawierają w sobie informacje, a z drugiej są formą reklamy. Dzięki temu potencjalny Klient jest w stanie zwrócić uwagę na aspekty produktu, których do tej pory nie dostrzegał.
TRWAŁE OPAKOWANIA Z NADRUKIEM W OFERCIE FOLMI
Jeśli chcesz nabyć wysokiej jakości opakowania foliowe na swoje produkty, to zachęcamy do przejrzenia naszej oferty na stronie: https://www.folmi.pl/.Jesteśmy w stanie wyprodukować worki dokładnie dopasowane do potrzeb Klienta: w odpowiednim rozmiarze i kolorze, z dedykowanym nadrukiem zgodnie z Państwa życzeniem.
Sprawdź dostępne rodzaje opakowań foliowych w ofercie firmy Folmi: https://www.folmi.pl/oferta
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź