w

Leasing samochodów osobowych. Jaka będzie końcówka roku?

  • Po 3 kwartałach PKO Leasing zanotował ponad 30 proc. wzrost dynamiki sprzedaży w segmencie leasingu samochodów osobowych.

  • Wśród głównych czynników wzrostu firma wymienia poprawę dostępności samochodów u dealerów oraz wyższą dynamikę w segmencie aut premium, w finansowaniu których PKO Leasing się specjalizuje.

  • Największych rabatów należy spodziewać się w segmencie samochodów premium – przeceny mogą przekroczyć nawet 20 proc.

 

Po 9 miesiącach PKO Leasing może pochwalić się wzrostem dynamiki finansowania samochodów osobowych na poziomie ponad 30  proc. w ujęciu r/r.  Wyniki branży leasingowej oraz w ogóle sprzedaży aut w Polsce (ponad 350 tys. rejestracji pojazdów nowych od stycznia do września 2023 r., czyli +10,6 proc. r/r – dane: IBRM Samar) również potwierdzają odbicie rynku samochodów osobowych.

Prognozujemy, że wzrosty zostaną z nami do końca tego roku. To w dużej mierze zasługa klientów instytucjonalnych, którzy odblokowali wstrzymane w zeszłym roku inwestycje i obecnie wymieniają firmowe floty. Poza tym wyraźnie poprawiła się dostępność samochodów. Nie tylko nowych, bo obserwujemy zwiększony ruch także w pojazdach pokontraktowych. Jesteśmy rynkowym liderem w obszarze aut używanych i stanowi on mocny punkt naszego tegorocznego wyniku. Co również istotne, utrzymuje się popyt na marki premium – luksusowe samochody świetnie radziły sobie w kryzysowych latach i to się w tym roku nie zmienia. W tym obszarze także należymy do rynkowej czołówki, a w ostatnich miesiącach kładziemy na niego wyjątkowo silny nacisk – mówi Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing.

Leasing samochodów osobowych: lepsza podaż, wracają rabaty

Widzimy, że na ostatniej prostej 2023 r. dealerzy chętnie sięgają po zgromadzone na placach zapasy i są otwarci na intensyfikację sprzedaży. Nawet jeżeli – jak wynika z danych IBRM Samar – średnia cena nowego samochodu osobowego wzrosła w pierwszych trzech kwartałach o 12 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem, to dzięki kilkunastoprocentowym rabatom klienci są w stanie tę różnicę „zbić”. Poza tym ceny wielu popularnych marek segmentów B i C rosną poniżej wspomnianego wzrostu, na który w dużej mierze wpływają wysokie ceny coraz popularniejszych elektryków oraz aut luksusowych. Myślę, że klienci pozytywnie odbiorą rabaty, zwłaszcza że widać, jak po niepewnym 2022 r. znów chętniej decydują się na finansowanie pojazdów leasingiem – zauważa Maciej Matelski z PKO Leasing.

Leasing samochodów osobowych: koniec roku będzie należeć do segmentu premium?

Tak jak przed rokiem, marki premium są wciąż odporne na zawirowania makroekonomiczne – to m.in. wpływ polityki rabatowej dealerów. W tym roku obniżki cen sięgną w tym segmencie kilkunastu, a w przypadku niektórych marek przekroczą nawet 20 proc.

Co prawda na wybrane modele aut z górnej półki trzeba czekać do 5-6 miesięcy, ale ceny są na tyle atrakcyjne, że nie wpływa to negatywnie na popyt. Także dlatego, że klienci luksusowych aut kierują się przede wszystkim potrzebą, a nie sytuacją na rynku. W efekcie takie czynniki jak np. wysoka inflacja lub kilkumiesięczne oczekiwanie na auto w mniejszym stopniu wpływają na ich decyzje zakupowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kryptowaluty

230 milionów funtów niechcący wyrzucił na śmietnik, czyli jak ludzie gubią hasła do krypto i przy okazji gubią całe fortuny

home office

Dodatkowe wyposażenie dla pracowników, również na home office. Firmy mają 6 miesięcy