w

Czym jest sektor SSC BPO? Poznaj nowe trendy w biznesie

sektor SSC BPO
Concentrated business man in eyeglasses sitting by the table in cafe with laptop computer while talking by smartphone and writing something

SSC i BPO to dwa skróty, z którymi można spotkać się coraz częściej w świecie biznesu. To blisko powiązane zagadnienia, skupione na poprawie efektywności operacji firmy. Te dwa obszary są często traktowane jako wspólna całość, stanowiąca jeden z najważniejszych trendów we współczesnym biznesie – co warto wiedzieć na ten temat?

Definicja i funkcje SSC BPO

SSC, czyli Shared Services Center („współdzielone centrum usług”), ma za zadanie przede wszystkim konsolidować i standaryzować określone funkcje biznesowe w ramach jednej struktury. Celem SSC jest poprawa efektywności operacyjnej poprzez centralizację procesów z zakresu finansów, kadr, IT, zakupów czy obsługi klienta. Stosując tego typu rozwiązania, organizacje mogą osiągnąć oszczędności poprzez efekt skali, a przy tym zapewnić spójność procesów między różnymi działami.

BPO – Business Process Outsourcing, czyli outsourcing procesów biznesowych – to z kolei określenie na zlecanie wybranych procesów biznesowych do realizacji podmiotom zewnętrznym. Firmy korzystają z BPO, by zredukować koszty operacyjne, skupić się na kluczowych kompetencjach oraz uzyskać dostęp do specjalistycznej wiedzy i technologii. W zależności od potrzeb usługi outsourcingowe mogą obejmować m.in. zarządzanie płacami, księgowość, obsługę klienta, wsparcie IT i wiele innych.

SSC i BPO – nowe trendy w biznesie

Zarówno SSC, jak i BPO nieustannie zyskują na znaczeniu w różnych branżach, znajdując zastosowanie w wielu firmach. Nie ma wątpliwości, że popularyzacja takich rozwiązań to jeden z najważniejszych trendów współczesnego biznesu.

Tego typu modele organizacyjne pozwalają przede wszystkim na skupienie się w całości na głównych kompetencjach kluczowych działów firmy, jednocześnie utrzymując dostęp do specjalistycznych usług realizowanych przez odpowiednie podmioty. To z kolei przekłada się na wzrost konkurencyjności, optymalizację kosztów i usprawnienie działania firmy.

SSC i BPO mogą działać w podobny sposób – podstawową różnicą jest fakt, że w przypadku SSC za realizację poszczególnych zadań odpowiada wyznaczony dział firmy, podczas gdy w BPO przedsiębiorstwo nawiązuje współpracę z zewnętrznym podmiotem.

Korzyści wyglądają jednak niemal tak samo, a najważniejsze z nich to zwiększenie wydajności usług i obniżenie kosztów operacyjnych.

SSC BPO – rekrutacja – HRK

Oprócz korzyści dla firm warto także zwrócić uwagę, że sektor SSC BPO oferuje liczne możliwości zatrudnienia dla osób zajmujących się różnymi obszarami. Dostępne pozycje obejmują m.in. stanowiska dla księgowych, analityków czy specjalistów od poszczególnych domen biznesowych. Co ważne, współpraca w tym zakresie może obejmować zarówno krajowe firmy, jak i duże organizacje międzynarodowe.

Aby dowiedzieć się więcej na temat możliwości rozwoju swojej kariery w tym kierunku, warto odwiedzić stronę „SSC BPO – rekrutacja – HRK”. Agencja HRK dysponuje wieloletnim doświadczeniem w obsłudze nowoczesnych procesów biznesowych, dzięki czemu można liczyć na najwyższy standard wsparcia niezależnie od branży czy charakterystyki działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

filtr do mikroplastiku

Polscy naukowcy tworzą filtry do mikroplastiku

Jak uczy się AI? Poznaj kluczowe aspekty, które pomogą Ci wykorzystać AI do zwiększenia efektywności w Twoim biznesie.

Jak działa i jak uczy się AI?