Polskie mleczarnie to fenomen. Z powodzeniem poradziły sobie z rosyjskim embargo, odważnie konkurują na rodzimym rynku z zagranicznymi gigantami i z sukcesem eksportują produkty na cały świat. Dodatkowo sprzyjają im światowe trendy oraz wzrost popytu na sery*. Mimo to niewielu graczy decyduje się wyjść na rynek z ofertą dla inwestorów. Na taki krok zdecydowała się Stara Mleczarnia S.A. – producent ekologicznych serów. Korzystając ze sprzyjającej koniunktury i możliwości jakie daje crowdfunding udziałowy, spółka chce pozyskać od społecznościowego akcjonariatu blisko 400 tysięcy złotych na rozwój.
Popyt na sery w Polsce rośnie, zwłaszcza na te od rodzimych producentów. Dodatkowo moda na ekologię i coraz większa świadomość w zakresie ekologicznej produkcji żywności powodują, że szczególnie interesują nas sery regionalne, włączając te z ekologicznymi certyfikatami. Tu prym wiodą mniejsi producenci. Dlatego Stara Mleczarnia, wytwarzająca ekologiczne sery w tradycyjny sposób, zdecydowała się zainwestować w swój rozwój. W tym celu zamierza sprzedać ponad 7% akcji spółki do społecznościowego akcjonariatu i pozyskać blisko 400 tysięcy złotych.
Spółka zamierza pozyskać fundusze korzystając z możliwości, jakie daje equity crowdfunding i społeczność inwestorów Beesfund.com. Inwestorem może stać się każdy amator tradycyjnych serów, który ma w portfelu 54 złote. Wystarczy wejść na stronę www.akcjasery.pl. Środki pozyskane ze sprzedaży akcji zostaną przeznaczone na zakup nowoczesnych form serowarskich, modernizację hali produkcyjnej oraz otwarcie sklepu internetowego i sprzedaż online. Wszytko zgodnie z wizją firmy, która chce stać się najbardziej innowacyjnym producentem tradycyjnej żywności ekologicznej.
Osoby, które zdecydują się na zakup akcji naszej spółki mogą liczyć przede wszystkim na to, że inwestują w stabilną firmę z tradycjami. A nasze produkty powstają w tradycyjny sposób i są opatrzone ekologicznymi certyfikatami, przez to doskonale wpisuje się w rynkową hossę w kraju i za granicą. Sprzedając akcje chcemy pokazać inwestorom, że branża mleczarska w Polsce to rozwojowy sektor, w który warto zainwestować . – PRZEKONUJE ZBIGNIEW WAZ, PREZES STAREJ MLECZARNI S.A.
Sprzyjające trendy na rynku przetworów mlecznych to wyraźny sygnał, że czas na inwestycje w tym segmencie. W Polsce mamy wielkie spółdzielnie mleczarskie, których łączne przychody przekroczyły już 10 miliardów złotych, jednak niewiele z nich weszło na giełdę. Tym samym polscy inwestorzy pozbawieni są możliwości czerpania korzyści z tego biznesu. Stara Mleczarnia, dzięki odwadze i pionierskiemu podejściu nie tylko ma szansę pozyskać kapitał na rozwój, ale też przynieść zyski zaangażowanej społeczności inwestorów i przyczynić się do większego zainteresowania branżą serowarską. – PRZEKONUJE ARKADIUSZ REGIEC, PREZES BEESFUND.COM.
Stara Mleczarnia ma w swojej ofercie certyfikowane sery ekologiczne produkowane wyłącznie tradycyjnymi metodami. Do produkcji na otwartych wannach serowarskich wykorzystywane jest mleko pochodzące z lokalnych certyfikowanych gospodarstw ekologicznych. Sery pielęgnowane są w wyjątkowych, blisko 100 letnich dojrzewalniach.
W ramach linii Ekologicznej produkowane są wysokiej jakości sery długodojrzewające z Certyfikatem AGRO BIO TEST: Kaszubski chłop, Kaszubski chłopczyk, Bismarck, Gouda, Grif, Edamski. Wśród serów regionalnych Stara Mleczarnia oferuje: Kaszëbsczi Stolëm (Kaszubski Olbrzym), Kaszëbsczi Jantôr (Kaszubski Bursztyn), Kaszubski Kaduk (Kaszubski Kaduk), Kaszëbsczi Dzewùs (Kaszubska Dziewczynka).
*Agricultural Outlook 2017-2026