Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Pozycjonowanie – na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO?

Wybór agencji SEO wbrew pozorom ma znaczenie ogromne – nie tylko z punktu widzenia strategicznego: firma pozycjonerska pomoże skutecznie rozwinąć ci biznes w Internecie, ale także z uwagi na pozostałe uwarunkowania towarzyszące tej decyzji – np. formalności. Decydując się na współpracę z określonym podmiotem rynku SEO warto więc wybrać ten, który oferuje rzetelnie prowadzone działania pozycjonerskie, ale także ten, z którym wypracujemy istotną dla tego rodzaju współpracy bliską relację na linii: agencja – klient. Pamiętajmy, że z uwagi na sam charakter usługi – pozycjonowanie – z założenia powinna być to być współpraca długofalowa, ponieważ tylko taka pozwala na osiągnięcie odpowiednich efektów. Wbrew pozorom to niezwykle istotny czynnik, który często decyduje o skuteczności i efektach naszych poczynań. Na co więc zwrócić uwagę wybierając firmę SEO, na rynku pełnym z pozoru podobnie działających podmiotów?

1. Frazy

To bardzo ważne, by sprawdzić, jakie podejście do pozycjonowanych fraz ma Twoja potencjalna agencja. Na rynku królują obecnie dwa modele: firmy, które dobierają i modyfikują frazy we własnym zakresie, samodzielnie decydując o tym, które rokują dla klienta oraz firmy zawężające prace do fraz, które na początku współpracy dobierają w ścisłym kontakcie z klientem. Oba warianty mają swoje wady i zalety – w pierwszym przypadku możemy w pełni wykorzystywać pojawiający się w obrębie witryny potencjał, lecz musimy mieć świadomość, że całą moc doboru fraz oraz ich zasadności dla naszego biznesu zrzucamy na barki agencji. Druga opcja pozwala nam decydować o tym, które key words pomogą nam wspierać cele naszego biznesu, równocześnie jednak nie daje możliwości tak dynamicznego wykorzystywania fraz, które np. gwałtownie wskoczą na wysokie pozycje do indeksu. Pamiętajmy, że aby frazy wybrane w ramach Key Word Research osiągnęły zadowalające pozycje agencja musi pracować nad nimi co najmniej kilka miesięcy. W tym wypadku nie ma więc mowy o częstej zmianie fraz (zniweczy ona efektywność działań). Warto więc rozważyć, która opcja będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem lub znaleźć agencję, która bazuje w swojej pracy na obu modelach.

2. Po(d)stawa analityczna

Przed rozpoczęciem działań SEO każda firma powinna głęboko przeanalizować potencjał naszej strony, jej stan wyjściowy oraz zaproponować szereg działań, które muszą zostać wykonane, by późniejsze pozycjonowanie dało oczekiwane efekty. W ramach tzw. audytów contentu, kodu, linków czy konkurencji, firma weryfikuje co powinniśmy poprawić w obrębie naszej witryny w ramach późniejszej optymalizacji. Nic z prowadzonych później działań nie powinno mieć charakteru nieprzemyślanego – każde działania w przypadku SEO muszą być precyzyjnie przemyślane i poparte analizą. Podobnie wygląda sytuacja z frazami – bez względu na to, czy firma pracuje na wybranej z klientem liście czy samodzielnie dobiera frazy (oczywiście tematycznie związane z działalnością) zwiększając ogólną widoczność witryny, ich wybór nie może być przypadkowy, lecz musi stanowić wypadkową dokładnych analiz. Sprawdź więc, czy twoja agencja prosi o informacje dotyczące twoich priorytetów biznesowych, chce dostępu do Analitycsa, Search Console czy proponuje ich instalację.

3. Optymalizacja niejednorazowa

To kluczowe, by zalecenia poaudytowe zostały wdrożone w obrębie witryny klienta. Zwykle tego rodzaju działania obejmują współpracę na linii agencja – klient, ponieważ część zmian generuje konieczność wdrożenia ich po stronie klienta lub wymaga od niego pewnych zmian w sposobie późniejszego prowadzenia witryny. Zwykle agencja zajmuje się obudowywaniem witryny odpowiednim contentem, budowaniem struktury linków wewnętrznych, ale także częścią zagadnień technicznych. To ważne jednak, by podczas całego okresu współpracy strona była regularnie kontrolowana. Zarówno ona, jak i biznes klienta rozwijają się – na stronie pojawiają się nowe produkty czy kategorie, zmieniają się także priorytety biznesowe. Warto więc, by obserwacja witryny i jej optymalizacja miała w miarę możliwości charakter ciągły, nie jednorazowy.

4. Raportowanie

Każda rzetelna firma pozycjonerska powinna bieżąco raportować swoją pracę. Pozycjonowanie jest usługą o charakterze długofalowym (na efekty musimy chwilę poczekać), więc zdecydowanie lepiej przebiega ścisła współpraca, w której klient jest stale informowany o postępach i ew. napotykanych trudnościach . Dobrze więc, żeby firma co miesiąc prezentowała swoje osiągnięcia – nie tylko z pozycji fraz dobranych do SEO, ale także ogólnej widoczności strony, ruchu w witrynie, wejść z organica czy zachowań użytkowników. Pozwoli to nie tylko bieżąco relacjonować wykonywane prace, ale także pozwoli zbudować partnerską relację i zaufanie pomiędzy klientem a agencją.

5. Partnerstwo

Współpraca z agencją SEO powinna przebiegać na zasadach partnerskich i wzajemnego zrozumienia celów biznesowych, które chcemy osiągnąć. To bardzo ważne, by dobrze poznać wzajemne oczekiwania względem działań, efektów i wyników. Zwróćmy więc uwagę także na to, że wybierając agencję SEO do współpracy będziemy musieli ściśle współpracować z jej pracownikami. Przed podjęciem wspólnych działań warto więc zweryfikować czy firma zapewni dedykowanego opiekuna, dla twojego projektu, a także czy będziesz miał możliwość rozmawiania z osobą decydującą o technicznych zagadnieniach i kształcie pracy dla twojego serwisu.


Katarzyna Czyrnek – Pełni funkcję Prezesa Zarządu firmy Seology, zajmującej się kompleksową obsługą działań SEO: pozycjonowaniem serwisów, opracowywaniem zaawansowanych audytów i przeprowadzaniem optymalizacji, koordynowaniem kampanii promocyjnych w Google. W firmie odpowiada za wyznaczanie i realizację strategii dalszego rozwoju spółki. Jej pasją jest szeroko pojęty, zorientowany na wysokie wyniki, e-commerce. Jest specjalistką w opracowywaniu złożonych strategii sprzedażowych w sklepach internetowych i platformach B2B. Absolwentka Marketingu i zarządzania oraz zwolenniczka rozwoju osobistego, w chwilach wolnych od pracy jeździ na nartach i czyta dobre książki.

Prz

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Liczba komentarzy: 2

Odpowiedz
  1. Na czym polega wymieniony audyt kodu? Czy chodzi o to, że specjalista SEO jest w stanie zinterpretować jak napisany jest dany serwis i zaproponować wewntualne poprawki programistyczne?

    Jak duże znaczenie ma jakość kodu w pozycjonowaniu stron?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *