w

Litewski fintech Paysera nakłada ograniczenia na przelewy wykonywane do Rosji i na Białoruś

Paysera solidaryzuje się z Ukrainą i w odpowiedzi na agresję wobec niej ze strony Rosji, zdecydowała się wprowadzić ograniczenia, mające wpływ na operacje finansowe z Rosją, rachunki klientów z Rosji itp.

Jakie nastąpią zmiany?

Obywatele Rosji i Białorusi nie będą mogli korzystać z usług Paysera (dane ograniczenie nie dotyczy obywateli Rosji i Białorusi mających zezwolenie na pobyt w innym obsługiwanym przez Paysera państwie). Obecnie posiadane rachunki zostaną zamknięte.

Ze wszystkimi klientami, których bezpośrednio dotknie niniejsza zmiana skontaktujemy się oddzielnie.
Firmy z Rosji i Białorusi nie będą mogły korzystać z rachunków Paysera. Po ogłoszeniu komunikatu wszystkie obecnie funkcjonujące rachunki firmowe zostaną zamknięte.

Środki finansowe przechowywane na rachunkach firmowych rosyjskich i białoruskich przedsiębiorstw zostaną zamrożone do czasu ogłoszenia dalszych sankcji ze strony UE.

Przelewy na rachunki firmowe do rosyjskich i białoruskich banków nie będą realizowane (transakcje między osobami prywatnymi nie zostaną ograniczone, natomiast będą podlegały bardzo starannej i drobiazgowej kontroli – być może będą wymagane dodatkowe dokumenty). Paysera zastrzega sobie prawo stosowania wyjątków względem poszczególnych przelewów do rosyjskich banków.

Przekazy pieniężne otrzymane z rosyjskich i białoruskich banków w poniedziałek (28 lutego – oraz w kolejne dni) będą zwrócone nadawcom.

Klienci Paysera nie będą mieli możliwości wymiany walut na rubel rosyjski (RUB) (środki posiadane w rublach rosyjskich można wymieniać na dowolną obsługiwaną przez Paysera walutę).
Nowe rachunki firmowe nie będą otwierane w przypadku firm, których główny akcjonariusz nie posiada pozwolenia na pobyt bądź pracę w którymś z obsługiwanych przez Paysera państw.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

innowacje w firmie

PARP zaprezentuje wnioski z badania w sektorze komunikacji marketingowej

robotyzacja w firmie

Robotyzacja w firmie – dlaczego warto? Podpowiadamy