w

Brexit obniży kurs złotego i dochody przedsiębiorców

Brexit obniży kurs złotego i dochody przedsiębiorców Nowyoutsourcing.pl

[g1_lead]

Morgan Stanley przewiduje, że wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, spowoduje spadek wartości polskiej waluty, co oznacza wyższe kursy dolara, euro i franka, a co za tym idzie większe koszty dla przedsiębiorców.

[/g1_lead]

Ponad 4 zł za dolara, 4,5 złotego za franka – zdaniem ekspertów w związku z Brexitem musimy liczyć się z dużymi spadkami wartości złotego. Wspomniane analizy przewidują bardzo duże wzrosty, ale nawet mniej radykalne prognozy, dokonane przez HFT Brokers, mówią o wywindowaniu kursu euro do poziomu 4,45 złotego i 4,15 zł za franka.

Wyjście wielkiej Brytanii z UE spowoduje destabilizację rynku, co zaszkodzi walutom uważanym za bardziej ryzykowne, w tym złotemu. To pociągnie za sobą również wzrost cen złota, które w ostatnim czasie biją rekordy.

Zgodnie z prognozami Morgan Stanley, część z europejskich firm, które może doświadczyć nawet kilkunastoprocentowych spadków ich wartości na giełdzie Euro Stoxx 50 . Zmianę z pewnością odczują również Polacy prowadzący działalność na terenie Wielkiej Brytanii lub prowadzący z nią wymianę handlową. Mowa o ogromnym pieniądzach, ponieważ polski eksport do Wielkiej Brytanii w tym roku miał przekroczyć 57 mld złotych.

Polski rynek pracy również odczuje Brexit. Zgodnie z szacunkami Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, nawet 400 tys. osób będzie zmuszonych opuścić Wyspy w związku z brakiem prawa do stałego pobytu. Ich exodus  wpłynie także na polskie firmy, ponieważ imigranci są ważną grupą odbiorców ich produktów poza krajem.

Polski rząd przekonuje, że jest przygotowany na ewentualny Brexit, ale na dzień dzisiejszy nie sposób przewidzeń wszystkich konsekwencji opuszczenia UE przez Wielką Brytanię. Pewne jest jedna, że wyjście nie nastąpi szybko, ale rozłoży się w czasowej perspektywie przynajmniej 2 lat.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wizerunkowy wpływ agencji PR jest nieograniczony Nowyoutsourcing.pl

Wizerunkowy wpływ agencji PR jest nieograniczony

sharing economy

Co przedsiębiorstwa powinny wiedzieć o JPK? – Konferencja