w

Adyen uruchamia rozwiązanie do walki z oszustwami na platformach typu marketplace

work life balance

ADYEN, globalna platforma płatnicza wybierana przez wiele wiodących firm na świecie, uruchomiła dzisiaj funkcję Score. Firma jest pierwszą na rynku z rozwiązaniem opartym na uczeniu maszynowym, które sygnalizuje nietypowe działania i monitoruje zgodność działania platformy.

Analizując dane sprzedawcy i informując o nietypowych zachowaniach użytkowników platformy, Score pomaga klientom Adyen zapobiegać niewłaściwym aktywnościom na stronie. Ponieważ Score zapewnia wgląd w szeroki zestaw sygnałów ryzyka, funkcja ta stanowi istotne wsparcie dla sprzedawców platform w kontekście spełniania procedur zgodności z przepisami. Poprawiając skuteczność i redukując czas poświęcany na weryfikację bezpieczeństwa użytkowników, Score zwiększa skalowalność operacyjną platform.

Zaawansowane algorytmy odgrywają coraz większą rolę w wykrywaniu oszustw w transakcjach za pośrednictwem Internetu, eliminacji nadużyć oraz kradzieży tożsamości. Według danych Narodowego Banku Polskiego, w czwartym kwartale 2020 roku skala oszukańczych transakcji osiągnęła 63 938 operacji na łączną kwotę 13 980 777 zł. Jednocześnie, jak wynika z najnowszych badań firmy Junipier Research, straty z tytułu oszustw związanych z płatnościami online w ciągu najbliższych 5 lat przekroczą 206 miliardów dolarów. 

„Próby wyłudzania danych osobowych i pieniędzy na platformach sprzedażowych to temat, o którym ostatnio wszyscy dużo słyszymy, szczególnie przy stale rosnącej sile ecommerce w Polsce. Dlatego uruchomienie Score cieszy nas wyjątkowo. Teraz możemy w pełni wspierać klientów prowadzących platformy sprzedażowe w monitorowaniu oszustw i integralności procesów podsprzedaży, aby ograniczać takie przypadki. Ponieważ nieuczciwe transakcje i ryzyka naruszenia integralności bezpośrednio wpływają na rozwój naszych klientów, zabezpieczenie tych procesów w odpowiedni sposób jest dla nas najwyższym priorytetem. Ta funkcja daje naszym klientom pełną kontrolę, oferując rozwiązanie, które nigdy nie przestaje się uczyć” – komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

Score jest najnowszym uzupełnieniem technologii Adyen oferowanej platformom typu marketplace, pozwalającym wzmocnić bezpieczeństwo serwisów i zwiększyć ochronę zarówno kupujących, jak i sprzedających. Jednym z pierwszych klientów Adyen, którzy wdrożyli technologię Score w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, jest globalna platforma do gromadzenia funduszy online, GoFundMe. 

„Score pomógł nam świadczyć najlepsze usługi, aby pomóc jak największej liczbie osób – jednocześnie dając naszym klientom pewność, że GoFundMe zapewnia im bezpieczeństwo i ochronę” – powiedział Matthew Murray, Risk & Compliance Director w GoFundMe. „Nieustannie adaptujemy najlepsze narzędzia, aby zapewnić sobie pełny i dokładny obraz profilu ryzyka, dlatego z przyjemnością jako pierwsi wypróbowaliśmy nowe rozwiązanie Score.”  

O Adyen

Adyen (AMS: ADYEN) jest platformą płatniczą wybieraną przez wiele wiodących firm na świecie, dostarczając nowoczesną infrastrukturę end-to-end łączącą się bezpośrednio z Visa, Mastercard i preferowanymi przez konsumentów metodami płatności. Adyen zapewnia bezproblemowe płatności w kanałach internetowych, mobilnych i sklepowych. Z biurami na całym świecie, Adyen obsługuje klientów takich jak Facebook, Uber, Spotify, Casper, Bonobos i L’Oréal. Adyen stale ulepsza i rozszerza swoją ofertę produktów w ramach zwykłego toku działalności. Nowe produkty i funkcje są ogłaszane poprzez komunikaty prasowe i aktualizacje produktów na stronie internetowej firmy.

O GoFundMe

Założone w 2010 roku GoFundMe jest platformą fundraisingową, która łączy ludzi, cele i organizacje charytatywne poszukujące wsparcia z tymi, którzy są w stanie pomóc. GoFundMe zapewnia skuteczną i bezpieczną platformę do zbierania pieniędzy na potrzeby zarówno natychmiastowe, jak i długoterminowe, wywierając jednocześnie wpływ na skalę globalną. GoFundMe inspiruje nadzieję i zmienia życie poprzez dawanie. Znajdź nas na Twitterze, Facebooku i Instagramie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

horeca mice konferencje

Przyszłość sektorów HoReCa i MICE

lejek relacji

Budowanie długotrwałych relacji z klientami przekłada się na większy zysk. Warto więc zwrócić uwagę na lejek relacji