w

Employer branding w nowej rzeczywistości. Jak pandemia koronawirusa zmieniła rynek pracownika?

zwolnienia z pracy

Pandemia Covid-19 nie tylko spowodowała globalny kryzys ekonomiczny, ale wpłynęła prawie na każdy aspekt naszego życia. Nie dziwi więc, że koronawirus wprowadził również nowe zasady na rynku pracy i znacznie zmienił funkcjonowanie wielu firm, także w Polsce. W jaki sposób? Obecnie w naszym kraju aż 2,33 mln osób pracuje zdalnie, z czego 71,7% (1,67 mln osób) z nich zaczęła korzystać z modelu pracy na zasadach home office po wybuchu epidemii[1]. To, co jeszcze wcześniej wydawało się benefitem dla „uprzywilejowanych” pracowników lub dla osób na odpowiednich stanowiskach, dziś stało się oczywistą formą pełnienia obowiązków w „nowej normalności”.

Pracownicy zdali na 5 egzamin z pracy zdalnej. Ich efektywność w tym czasie nie zmalała, a wręcz przeciwnie. Dlatego wielu pracodawców wprowadziło ją na stałe do swoich firm lub postawiło na model hybrydowy. Biznesy, które mogą sobie na to pozwolić, np. biura projektowe, graficzne, agencje kreatywne, itp., deklarują, że nie powrócą już do biur i pracy na starych zasadach. Czy na naszych oczach dzieje się HR-owa rewolucja? Pokażą to najbliższe miesiące. Pewne natomiast jest to, że pandemia zmieniła relację pracownik-pracodawca i ci pierwsi nie mogą już dyktować warunków, jak to miało miejsce dotychczas. Rynek pracownika to już przeszłość? Na czym powinien skupiać się dzisiaj employer branding? Na te pytania odpowiada Agnieszka Surowiec, Dyrektor ds. HR i Komunikacji w Intrum.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

HoReCa nowy portal horecatrends

Nawyki żywieniowe pracujących Polaków. Wyniki badania Dailyfruits

Jak zbudowaliśmy aplikację iTaxi zintegrowaną z Huawei Mobile Services? [case study]