Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Fala zamykania działalności. Polscy przedsiębiorcy w kryzysie

Niesprzyjające otoczenie gospodarcze, nadchodząca recesja i szalejąca inflacja dotykają wszystkich Polaków, jednak najbardziej narażoną grupą są mali i średni przedsiębiorcy. Obecna sytuacja skłania firmy świadczące usługi do szukania nowych rozwiązań dotarcia do klientów. 

  • Według danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w I półroczu przyjętych zostało ponad 104,3 tys. wniosków dotyczących zamknięcia działalności gospodarczej, co stanowi wzrost o blisko 26 proc. rdr. 

Klimat do robienia biznesu w Polsce jest wysoce niekorzystny. Z jednej strony w polskich przedsiębiorców uderzają aspekty makroekonomiczne związane z mocnym spowolnieniem gospodarczym i wysoką inflacją oraz wynikającym z tego znacznym spadkiem siły nabywczej Polaków, czyli de facto głównych odbiorców wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Kryzys pogłębiają kolejne obciążenia fiskalne związane z Polskim Ładem. Sytuacja jest faktycznie bardzo trudna, gdyż w I półroczu br. o ponad ¼ wzrosła rdr. liczba wniosków o zamknięcie działalności. Dane napływające z polskiego przemysłu również nie napawają do optymizmu. Odczyty PMI dla Polski są najniższe od lat i dobitnie wskazują pogłębiające się spowolnienie w gospodarce naszego kraju.

Faktycznie patrząc na obecny sentyment gospodarczy, dane z naszej platformy napawają do optymizmu i pokazują, że z naszą pomocą przedsiębiorstwa się rozwijają jeszcze lepiej niż w zeszłym roku. Usługi są bardzo szeroką kategorią, która relatywnie dobrze radzi sobie w kryzysie. Wynika to z faktu szerokiej kategorii i dywersyfikacji na różne segmenty wchodzące w cały sektor usług. Naturalnie część branż zyskuje w kryzysie, a część traci, analogicznie sytuacja wygląda w trakcie prosperity. Dlatego na dzień dzisiejszy nie obawiamy się dużych spadków zainteresowania usługami na naszej platformie – komentuje Karol Grygiel, członek zarządu.

Firmy z branż usługowych, które zmagają się z problemem pozyskiwania nowych klientów i zleceń, powinny wziąć pod uwagę obecność na Oferteo. Jest to miejsce, które łączy szukających wykonawcy usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Na platformie działa ponad 530 tys. firm, a tygodniowo trafia tu ponad 40 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największym marketplacem dla usług.

W czasach spowolnienia gospodarczego przedsiębiorcy poszukują dodatkowych kanałów i możliwości dotarcia do klientów. Między innymi przez platformy marketplace, takie jak nasza, które mogą stanowić potężny lewar dla ich biznesu. Co warte podkreślenia, wykonawcy, którzy korzystają z naszej platformy dostają precyzyjne informacje o specyfice zlecenia, jego wielkości. Na tej podstawie mogą decydować, które zlecenia ich interesują oraz które dane kontaktowe chcą odkrywać – dodaje Karol Grygiel.


  1. Praca zdalna, jak przygotować do niej firmę?
  2. Robotyzacja w firmie – dlaczego warto? Podpowiadamy
  3. Jak wybrać program do faktur vat dla naszej firmy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.