w

Pracuj wygodnie, efektywnie i optymalnie wykorzystaj swoje biurko dzięki odpowiednim akcesoriom

Pracuj wygodnie, efektywnie i optymalnie wykorzystaj swoje biurko dzięki odpowiednim akcesoriom Nowyoutsourcing.pl

Praca przy komputerze to często całodzienne trwanie w jednej pozycji powodujące narastający dyskomfort, który prowadzi z kolei do spadku naszej efektywności. Chcąc temu zaradzić, wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad oraz odpowiednio wyposażyć biuro: pomyśleć nad wygodnym fotelem, podnóżkiem czy uchwytem na dwa monitory, który dodatkowo zwiększy naszą wielozadaniowość.

Jak więc radzić sobie ze zmęczeniem oraz dbać o ergonomię pracy z komputerem? Według ekspertów wystarczy zacząć od 5 minut przerwy po każdej godzinie pracy przy komputerze i wykonywania prostych ćwiczeń rozluźniających spięty kark, ściągnięte barki oraz zesztywniały kręgosłup w odcinkach lędźwiowym i piersiowym. Systematyczne przerwy i biurowa gimnastyka to dobry początek, za którym iść powinien wybór wygodnie wyprofilowanego fotela z regulacją wysokości siedziska, kąta pochylenia oparcia oraz wysokości podłokietników.

Warto zadbać także o duże biurko oraz zapewnić sobie stosowną odległość od ekranu monitora i jego właściwe położenie względem wysokości oczu. Nie zaszkodzi też zakup małego podnóżka, by wygodnie ułożyć nogi pod biurkiem.

O ile wszystkie powyższe rady zwiększają komfort pracy, o tyle właściwe położenie monitora, a zwłaszcza dwóch monitorów, które wydatnie zwiększają naszą wielozadaniowość, przekłada się na znaczny wzrost wydajności i większą efektywność w wywiązywaniu się z obowiązków zawodowych. Wszyscy znamy szarą, biurową rzeczywistość, gdzie monitory często położone są na książkach czy stosach starych dokumentów tylko po to, by podnieść wysokość ekranu. Warto położyć kres prowizorycznym rozwiązaniom i wyposażyć swoje biuro w funkcjonalny uchwyt na dwa monitory, którego przykładem jest iiyama DS1002C-B1.Pracuj wygodnie, efektywnie i optymalnie wykorzystaj swoje biurko dzięki odpowiednim akcesoriom Nowyoutsourcing.pl

Takie akcesorium pozwala na szeroką regulację wysokości oraz kąta nachylenia zamocowanych w nim ekranów, a tym samym na ustawienie ich w zalecanej odległości od 40 do 75 cm od oczu, tak by kąt patrzenia na ekran mieścił się w zakresie 20 – 50 stopni od linii poziomej poprowadzonej na ich wysokości.

Co ważne, pełna regulacja jest tu możliwa nawet, jeśli jeden z ekranów – do pracy z wykresami – wykorzystujemy w trybie horyzontalnym, a drugi – do czytania dłuższych sprawozdań – w trybie portretowym. Taki zewnętrzny uchwyt to większa wygoda, lepsza wielozadaniowość, dzięki niezależnej regulacji obu ekranów, oraz znaczna optymalizacja przestrzeni na biurku, za sprawą usunięcia dużych podstaw monitorów.

Pamiętajmy zatem o systematycznych przerwach, prostych ćwiczeniach rozluźniających spięte mięśnie oraz wygodnej pozycji w fotelu i właściwym wyregulowaniu pozycji monitora. Korzystajmy z rad ekspertów i zewnętrznych rozwiązań, które pomagają zapanować nad przestrzenią roboczą oraz podnoszą wydajność pracy, przyspieszając wykonywanie określonych zadań.

Warto wspomnieć, że uchwytów tego typu jest więcej i można je dostosować do indywidualnych potrzeb (na jeden lub dwa ekrany, cztery montowane do blatu i jeden wolnostojący). Więcej informacji znajduje się na stronie iiyama.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PayPal: 5 wskazówek dla start-upów Nowyoutsourcing.pl

PayPal: 5 wskazówek dla start-upów

paypal ochrona kupujących

PayPal rozszerza Ochronę Sprzedających w Polsce