Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak zadbać o wodę i kawę, czyli zaopatrzenie na spotkanie biznesowe

Spotkanie biznesowe służy nawiązywaniu bliskich relacji między przedsiębiorstwem a kontrahentem oraz poznaniu wzajemnych potrzeb i celów

Sukces takiego spotkania zależy nie tylko od przyjaznej atmosfery, za którą odpowiadają managerowie czy właściciele firmy, lecz także właściwego zaopatrzenia w takie produkty jak woda i kawa, pozytywnie wpływające na skupienie i zdrowie osób uczestniczących w dialogu bądź prezentacji.

Najczęściej odpowiedzialność za zaopatrzenie w podstawowe produkty zaró2)wno biurowe, jak i spożywcze w małych i średnich firmach spoczywa na jednym z pracowników – np. office managerze. W większych organizacjach mogą to być oddzielne działy zaopatrzenia. Jednak bez względu na liczbę osób odpowiedzialnych za aprowizację dla klienta, który przychodzi na spotkanie, ma znaczenie to, by został odpowiednio ugoszczony.

Jak powinno wyglądać odpowiednie zaopatrzenie na udane spotkanie biznesowe? Obejmuje nie tylko kawę i wodę. Kluczem do sukcesu jest przygotowanie zawczasu niezbędnych produktów i sprawdzenie ich dostępności w firmie. Dostawca wody do firm oraz ekspresów do kawy eden.pl przygotował check-listę przydatną każdemu, kto zajmuje się organizacją spotkań i ich zaopatrzeniem.

  1. Dlaczego warto robić zapasy wody do biura

Jeżeli odpowiadasz nie tylko za zaopatrzenie, lecz także obsługę klientów, każdego dnia musisz być dobrze przygotowany. Spotkanie biznesowe z ważnym klientem, a tu nagle okazuje się, że zabrakło wody? Co robić, jeśli do najbliższego sklepu jest zbyt daleko? Można podać gościowi kranówkę, istnieje jednak ryzyko, że choć smaczna – będzie zanieczyszczona z powodu przepływania przez brudne rury kanalizacji…

Woda jest niezbędna również, jeśli klient poprosi o espresso, do którego należy podać małą szklankę wody. Jeśli nie pije kawy, należy mu zapewnić inną możliwość. Rozwiązaniem zarówno dla małych, średnich, jak również dużych przedsiębiorstw jest zamówienie dostawy wody źródlanej do biura. Stałe zamówienie to gwarancja regularnych dostaw, a dla pracownika, który zajmuje się zakupami – wygoda i oszczędność czasu.

  1. Bez kawy nie ma dobrej atmosfery w biurze

Kawa to jeden z chętniej spożywanych napojów. Już jedna filiżanka poprawia nastrój, podnosi efektywność i koncentrację oraz uprzyjemnia niejedno spotkanie biznesowe. Każdy ma swój ulubiony sposób jej parzenia, dlatego pytając klienta o to, czy napije się kawy, warto również upewnić się, czy życzy sobie podwójne espresso czy latte. Office manager podający napoje i przekąski nie musi jednak wpadać w popłoch, ponieważ nie jest profesjonalnym baristą. Na szczęście zadanie ułatwi ekspres do kawy ziarnistej dla firmy. Jeden przycisk i w mgnieniu oka urządzenie przygotuje dowolną kawę mleczną lub czarną. Zamiast zakupu urządzenia wygodnym rozwiązaniem okaże się dzierżawa ekspresu do kawy dla firm.

  1. Odrobina słodyczy, czyli dlaczego lepiej nie podawać do kawy ciastek z bitą śmietaną?

Oprócz cukru w kostkach na stole w sali, w której odbywa się spotkanie, miłym akcentem są słodkie przekąski. Najważniejsze, aby były świeże i podane w estetyczny sposób. Do kawy idealnie pasują niewielkie kruche ciasteczka, makaroniki lub francuskie rogaliki. Zdecydowanie odradza się częstowanie klienta przysmakami „trudnymi w obsłudze” jak bezy czy ptysie. Kontrahent może się pobrudzić, speszyć i z pewnością nie będzie z tego zadowolony. Zamiast słodyczy można też podać świeże owoce, których nie trzeba kroić ani obierać.

  1. Czas ma znaczenie – wykorzystaj automatyczny ekspres do kawy i dystrybutor wody w firmie

Nikt nie lubi czekać zbyt długo w restauracji na posiłek, a co dopiero na szklankę wody. Pamiętaj, że istotna jest nie tylko punktualne rozpoczęcie spotkania biznesowego, lecz także szybkość i sprawność podania napojów klientowi. A na to ma wpływ dostępność zapasów wody czy kawy ziarnistej. Nie pozwól czekać gościom zbyt długo na szklankę wody lub filiżankę kawy. Co pomoże w sprawnej obsłudze zaproszonych? Po pierwsze – dystrybutor wody, a po drugie – automatyczny ekspres do kawy, który błyskawicznie przygotuje dowolny rodzaj naparu – espresso, caffe latte, cappuccino czy americano. Równie istotną rolę, co szybkość podania oraz jakość naparu, ma właściwy sposób serwowania, czyli kawowy savoir-vivre. Warto poznać jego założenia, aby nie podać najpierw filiżanki szefowi, a dopiero potem klientowi.

Więcej porad, na temat tego, jak organizować zaopatrzenie w wodę i kawę w firmie oraz zadbać o efektywną pracę, znajdziesz na stronie dostawcy wody i kawy do firmy Eden.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *