w ,

Sztuczna inteligencja na rynku reklamy – czy może być skuteczna?

sztuczna inteligencja w reklamie

Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję mają coraz większe znaczenie w marketingu. Celem takich narzędzi jest oszczędność czasu i zmniejszenie ilości błędów. Informacje zostają przetwarzane szybciej  i pozwalają na dotarcie do większej ilości użytkowników.

O skuteczności możemy jednak mówić wtedy, gdy dzięki sztucznej inteligencji nasi klienci zarabiają więcej.

Asystent dobrego wyboru produktu?

Chatboty, wirtualni asystenci, narzędzia mierzące zachowania użytkowników – polscy właściciele stron internetowych szukają coraz to nowszych rozwiązań do zastosowania dla swojego biznesu.
Jednym z wytworem sztucznej inteligencji na rynku reklamy są chatboty. Ich celem jest usprawnienie komunikacji między klientem a wydawcą. Wygenerowanie odpowiednich pytań na podstawie algorytmu i udzielanie prostych odpowiedzi są w stanie zastąpić człowieka. Wiele wydawców w branży marketingu decyduje się właśnie na tę formę rozwiązania dla własnego biznesu.
Z kolei bardziej rozbudowaną formą chatbotów są wirtualni asystenci, którzy korzystają i przetwarzają większe ilości danych i na tej podstawie kierują użytkownika na odpowiedni produkt, ułatwiając mu podjęcie decyzji. Przykładem wirtualnych asystentów mogą być np. Siri – system przeznaczony na systemy operacyjne marki Apple czy też Alexa – głosowa asystentka Amazon, która rozpoznaje naturalny głos człowieka.

Inne rozwiązania dla wydawców sklepów internetowych

Chatboty, wirtualni asystenci, narzędzia mierzące zachowania użytkowników – polscy właściciele stron internetowych szukają coraz to nowszych rozwiązań do zastosowania dla swojego biznesu. Celem jest pozyskanie nowych klientów i sprzedaż. Wydawcy poszukują jednak rozwiązań skutecznych, ale także przyjaznych użytkownikom. Takim rozwiązaniem może być kupno reklamy w oparciu o sztuczną inteligencję. Obecnie stosuje się wiele technologii i zautomatyzowanych sposobów sprzedaży i zakupu reklam.

Pytania, które pojawiają się przy wyborze najlepszego rozwiązania to:

  • Jak zbudować idealną siatkę reklamową bez wysiłku po stronie Wydawcy?
  • Jak wykorzystać aktywność użytkownika w serwisie, żeby uzyskać wysoką widoczność reklam, dzięki czemu reklamodawcy będą chcieli płacić więcej za CPM, a to przełoży się na lepszy przychód dla Wydawcy?
  • Jak uzyskać równowagę pomiędzy zarobkami, a komfortem użytkownika?

Jednym z najnowszych narzędzi, opartym na sztucznej inteligencji jest optAd360 AI Engine.  Może służyć ono wszystkim witrynom niezależnie od ich wielkości, jest przyjazne dla użytkowników oraz wartościowe na reklamodawców. Jarosław Wisłocki (Head of Programmatic Optimization w optAd360) nieustannie obserwuje potrzeby polskich Wydawców oraz Reklamodawców:

Narzędzie oparte o sztuczną inteligencję ocenia przestrzeń w witrynie monitorując zachowania użytkownika oraz strukturę treści i dzięki temu pokazuje reklamę tam, gdzie użytkownik jest aktywny. Wydawca ma więc możliwość zagospodarowania niewykorzystanych dotąd miejsc, nie pogarszając przy tym doświadczenia użytkownika. Sama implementacja narzędzia jest przy tym bardzo prosta i nie wymaga dodatkowych prac programistycznych

Sztuczna inteligencja na rynku reklamy rozwija się bardzo dynamicznie. Nowoczesne rozwiązania sprawiają, że Wydawca może skupić się na tym co robi najlepiej – tj. tworzeniu atrakcyjnych treści w serwisie, a resztą zajmie się sztuczna inteligencja. I zrobi to szybciej, dokładniej i efektywniej niż człowiek.  Co przyniosą kolejne lata i na jakie innowacje oparte o sztuczną inteligencję możemy liczyć w marketingu? Wydaje się, że polscy wydawcy wiedzą o tym coraz więcej!
Źródło: optAd360


  1. Czym zajmuje się agencja SEO?
  2. Marketing online – jak zwiększyć swoją obecność w sieci?
  3. 6 zasad Cialdiniego, czyli podstawowe reguły rządzące światem marketingu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bezpieczny system reklamowy z Google - prezentujemy wyniki raportu Trust & Safety in Ads Nowyoutsourcing.pl

Bezpieczny system reklamowy z Google – prezentujemy wyniki raportu Trust & Safety in Ads

blockchain

Potrzeba zaufania do danych – blochchain korporacyjny