Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak sprawnie przeprowadzić rekrutację w swojej firmie

Odpowiednio dobrane zasoby ludzkie to podstawa funkcjonowania każdego liczącego się przedsiębiorstwa. Zarówno tego mniejszego, jak również większego. W końcu chcemy, aby wszystko u nas funkcjonowało jak w szwajcarskim zegarku. Od tego zależy sukces i powodzenie naszego przedsiębiorstwa. I w tym momencie pojawia się pytanie często zadawane przez wielu ludzi – w jaki sposób należy przeprowadzić proces rekrutacji. Możliwości jest kilka.

Pierwsza rzecz to zamieszczenie ogłoszenia i rozesłanie informacji wśród znajomych i krewnych. W tym celu możemy wykorzystać m.in. bezpłatny portal o nazwie OLX, dawniej znany pod nazwą Tablica.pl. Wiele osób przegląda ten portal, a więc z pewnością ktoś zobaczy nasze ogłoszenie. Pamiętajmy o tym, aby zamieścić tam nasze dane kontaktowe. A w szczególności numer kontaktowy pod którym z pewnością będziemy obecni. Jeżeli nasza firma posiada oddzielny wydział rekrutacji to należy podać numer do niego.

Dobra, mamy już paru kandydatów. Przez telefon możemy ich wstępnie wypytać o różne rzeczy, a jeżeli nasza firma potrzebuje kogoś, kto zna język obcy to możemy dokonać wstępnej weryfikacji już na tym etapie. Ale to zależy od naszych potrzeb i procedur.

Większe przedsiębiorstwa posiadają regulacje i statusy. Po to, aby wszystko przebiegało w sposób sprawny zgodnie ze standardami panującymi w firmie. W procesie rekrutacji ważne jest określenie jakiego kandydata właściwie potrzebujemy. Należy precyzować nasze wymagania względem kandydata w sposób jasny i przystępny. I taki, aby kandydat faktycznie spełniał nasze oczekiwania.

Czy chcemy kandydata z doświadczeniem na podobnym stanowisku czy niekoniecznie. W trakcie rozmowy warto go o to wypytać. I warto dowiedzieć się jaki był jego zakres obowiązków. W ten sposób możemy określić czy sprawdzi się on u nas czy nie. Choć rozmowa to jeszcze nie wszystko, umiejętnie zadając pytania możemy się dużo dowiedzieć o potencjalnym kandydacie.

No dobrze, a co jeżeli na nasze ogłoszenie odpowie więcej osób? Warto umówić się z nimi na konkretny dzień. Oczywiście najpierw należy sprawdzić czy spełniają oni nasze oczekiwania, podczas rozmowy telefonicznej dobrze jest wybadać pewne cechy, a następnie zaprosić kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. I pamiętajmy, że spośród zaproszonych kandydatów przyjdzie jakaś część. Niektórzy poinformują nas o tym, że nie przyjdą na rozmowę, a inni nie. Ludzie mogą czasem zmienić zdanie.

W zależności od rodzaju naszej działalności możemy na rozmowę zaprosić jedną osobę lub więcej. Jeżeli poszukujemy ludzi do call-center i nie wymagamy od nich doświadczenia zawodowego to możemy od razu przejść do wyjaśnienia wszystkich kwestii, zrobienia ewentualnych testów i umówienie się z nimi na szkolenie. Jeżeli chcemy kogoś, kto będzie miał idealne predyspozycje do jakiegoś rodzaju pracy to zapraszamy pojedyncze osoby, z którymi przeprowadzimy dokładną rozmowę. Pamiętajmy o tym, aby każdemu przesłać feedback – taką czy inną drogą.

Po dokonaniu selekcji wstępnej możemy już wręczyć zatrudnionej osobie umowę i zatrudnić ją.

Za warstwę merytoryczną artykułu odpowiada redakcja PortalBiznesów.pl .

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Jeden pingback

  1. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *