w ,

Siła AdWords w e-sklepie

kampania adwords

Na początku działalności w e-commerce pozyskanie klientów jest najtrudniejsze. Coraz większy ruch na stronie i spływające zamówienia dają sprzedawcy motywację do dalszej pracy, firmie zapewniają rozruch. Jak najszybciej znaleźć pierwszych klientów i nie zapłacić za nich fortuny?

Aby osiągnąć sukces w e-commerce nie wystarczy już nawet najlepszy pomysł. Rosnący profesjonalizm branży powoduje, że do swojej pasji trzeba dołożyć wiedzę – z zakresu sprzedaży, marketingu czy logistyki. Doświadczenie specjalistów potrafi jednak słono kosztować, a mało który biznes już na starcie może pochwalić się dużym kapitałem. W 2016 r. Shoper wprowadził dla sklepów działających na platformie usługę Shoper Kampanie, umożliwiającą profesjonalne zaplanowanie kampanii AdWords przy budżecie już od 499 zł miesięcznie. Efekty? Sklepy osiągnęły średni ROAS (Return Of Ad Spend, czyli przychód wygenerowany przez wykorzystany budżet) na poziomie 800 proc. Rekordzista zyskał – 12354 proc. Aktualna średnia jest na poziomie 1200 proc.

Reklama daje szybki zwrot
E-sklepom najszybsze efekty z dostępnych narzędzi promocyjnych daje Google Shopping, który w tym momencie jest dla sklepów najlepszą metodą na pozyskanie wartościowego ruchu. Google Shopping to typ kampanii AdWords, który wykorzystuje plik produktowy sklepu. Na jego podstawie mechanizm AdWords łączy wyszukiwania użytkowników z ofertą sklepu, czym można zarządzać dzięki Google Merchant Center. Taka kompozycja narzędzi szybko pomaga firmom trafić z produktem do odbiorcy na podstawie wyszukiwanego przez niego kontekstu tuż po wciśnięciu klawisza “enter”.

Sprawne ustawienie kampanii już po kilku dniach pozwala zobaczyć realny wzrost liczby klientów i przychodów e-sklepu. Naszą przewagą na starcie jest znajomość sklepów działających na naszej platformie czego nie jest w stanie zapewnić żadna agencja czy najlepszy specjalista. Dzięki temu już od pierwszego dnia wydawania środków na reklamę, robimy to bardzo rozsądnie uzyskując przy tym zaskakujące wyniki. Nie tylko generujemy pierwsze zamówienia “młodym wilkom”, ale zwiększamy wolumen sprzedaży dojrzałym biznesom – mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper. – Naszą ambicją jest, zapewnienie rentowności oraz stabilny wzrost każdego, kto posiada u nas sklep. Obserwujemy wzrost wartości wygenerowanych transakcji średnio o 15 proc. miesiąc do miesiąca. Długo przygotowywaliśmy się do tego by być w tym miejscu, gdzie teraz jesteśmy. Masa testów, prób, porażek, a na końcu sukces. Powstało w pełni automatyczne narzędzie do generowania zamówień. I to nie koniec, ponieważ już pracujemy nad dodaniem kolejnego źródła ruchu, które zapewni sklepom efekt synergii z obecnymi działaniami.

O skuteczności AdWords najlepiej świadczą dane z Shoper Kampanii – po jej uruchomieniu już średnio po godzinie dochodziło do pierwszego zamówienia.

…i DlaGentlemena.pl
Jak w krótkim czasie osiągnąć wymarzone wyniki pokazuje dlagentlemana.pl. Oferta e-sklepu skierowana jest do nowoczesnych gentlemanów, zwłaszcza tych cieszących się bujnym zarostem. Pomady do włosów, olejki, żele czy brzytwy, oraz wiele specyfików potrzebnych do pielęgnacji brody cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Co w połączeniu z uruchomieniem Shoper Kampanii daje ROAS na poziomie 1283 proc. – tylko w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

E-biznes to nie wiara

Nowoczesny e-commerce nie może opierać się wyłącznie na wierze, że “musi się udać”. Aby rozwijać firmę niezbędna jest ciągła nauka nowych umiejętności. Nie trzeba być od razu doświadczonym specjalistą od SEM, ale warto mieć podstawową wiedzę, jak działają mechanizmy, na których opiera się biznes.
Ponieważ wiemy jak wiele pracy ma właściciel sklepu, wyręczamy go tym samym z planowania i przeprowadzania kampanii reklamowych. Wszystko jest bardzo transparentne, klient w swoim panelu administracyjnym widzi dane dotyczące wygenerowanych zamówień, kosztu oraz innych czynników determinujących skuteczność przeprowadzonych działań – dodaje Zientkiewicz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nietypowe rozwiązania w biurze podnoszące efektywność pracowników – poradnik od marki Everspace

profil zaufany, tylko w pierwszej połowie tego roku Profil Zaufany założyło 1,26 mln osób, dzięki czemu liczba Polaków posiadających cyfrową tożsamość sięgnęła 4 mln. Obecnie zbliża się już do 4,5 mln użytkowników.

Badanie na temat polskiego rynku otwartych technologii