Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak samodzielnie wspomóc pozycjonowanie strony?

Z pewnością korzystne dla Twojej firmy oraz strony internetowej jest, gdy pomyślałeś już o wypozycjonowaniu witryny firmowej i zleciłeś zajęcie się tym firmie, która zajmuje się tym profesjonalnie. Czy jest jednak coś, co możesz zrobić samemu, by wspomóc w pozycjonowaniu, a przynajmniej w nim nie przeszkadzać?

Twoje działania i to, co robisz samodzielnie w Internecie wokół swojej strony oraz firmy może mieć na to wpływ. Warto więc pomyśleć przed każdym krokiem w sieci, czy aby na pewno warto go wykonać

Nie kopiuj

Z reguły, w skład usług pozycjonowania wchodzi też przygotowywanie treści na stronę przez copywritera. Dotyczy to jednak podstron, które pozycjonujesz. Na to, co znajduje się na pozostałych, jeśli ta sama firma nie zajmuje się całościową obsługą witryny, masz wpływ Ty sam. Jak się tym zająć? Przede wszystkim – nie kopiuj. „Przeklejanie” treści z innych stron negatywnie wpłynie na pozycję Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Nawet jeśli jest to techniczny opis produktu, mówiący o jego parametrach, który czerpiesz ze strony producenta, warto choćby lekko przeredagować treść, żeby nie była identyczna. Poza tym, przecież zajmując się i pracując w danej branży, to Ty jesteś ekspertem w danym temacie, więc praca nad taką treścią nie powinna stanowić dla Ciebie problemu. Możesz też w ten sposób zyskać coś więcej – pokazać swój profesjonalizm i uczciwe podejście do klientów.

Aktualizuj stronę

Nie pozwól, by Twoja strona „umarła”. Powinien być na niej jakikolwiek ruch z Twojej strony, co ponownie będzie miało podwójnie pozytywne skutki – wpływ na pozycjonowanie oraz budowa wizerunku w oczach klientów. Wprowadź na swojej stronie dział aktualności lub poprowadź bloga. Niedopuszczalna jest też sytuacja, gdy Twoja strona mówi, że oferujesz jakieś usługi, a klient, dzwoniąc do Ciebie, dowiaduje się, że jednak nie są już one dostępne. Informuj o zmianach takich jak te na bieżąco – po to właśnie masz stronę internetową. Firma zewnętrzna zajmująca się Twoją witryną nie zrobi tego za Ciebie, bo po prostu o tym nie wie. Gdy jeszcze dojdzie do tego fakt, że na tę usługę się pozycjonujesz, to nie tylko marnujesz środki na pozycjonowanie, ale jesteś na najlepszej drodze do wizerunkowej katastrofy. Leży to w Twoim interesie, a przy okazji zyskuje także Twoja strona internetowa.

Jakość linków

Linkowaniem pod kątem pozycjonowania także zajmie się agencja interaktywna, czy reklamowa. Podejmując jednak działania na własnej stronie także dodajesz odnośniki do innych stron, bądź w swojej aktywności w Internecie odsyłasz innych do Twojej witryny. Zwróć uwagę na jakość portali w obydwu tych przypadkach. Pozostawiając link do własnej strony na wątpliwej jakości stronie lub odsyłając do niej własnych odwiedzających także możesz zniweczyć starania specjalistów, jacy pracują nad Twoją pozycją w wyszukiwarkach. Jeśli nie jesteś pewny, czy dana strona będzie dobra, to lepiej po prostu ją sobie odpuść. Korzystaj z portali sprawdzonych, mających już jakąś renomę w Internecie, prezentujących dobry poziom. Wtedy możesz być pewny, że Twoja strona nie zaliczy spadków w Google.

Jeśli więc nie wiesz, na czym polega pozycjonowanie, a zlecasz je specjalistycznej firmie, wspomóż ją, przede wszystkim, nie utrudniając jej zadania. Gdy nie jesteś czegoś pewien – zapytaj. Podejmując samodzielnie działania w Internecie, możesz ciągnąć swoją stronę w dół w wyszukiwarkach, jednocześnie wydając pieniądze na to, by firmy zewnętrzne podciągnęły ją do góry. Stąd też biorą się opinie, że pozycjonowanie jest nieskuteczne i niewarte uwagi. Przedsiębiorcy mają pretensje o spadki w wynikach wyszukiwania właśnie do tych firm, nie zastanawiając się nad konsekwencjami własnych ruchów w sieci. Pozycjonowanie naprawdę się przydaje – lepiej działa jednak w wypadku stron wartościowych. Zadbaj o to, by właśnie taką była Twoja.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez firmę Web Lider specjalizującej się w tworzeniu i pozycjonowaniu stron internetowych, a także kampaniach Google Adwords.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *