Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak rekrutuje Impel Security Polska?

impel-security-fota
– Obecnie, kiedy rynek pracy stał się rynkiem pracownika, fachowy pracownik ochrony jest na wagę złota. Z tego względu odpowiednia rekrutacja pełni jeszcze istotniejszą rolę niż kiedyś – mówi Dorota Lisik-Strugała, Kierownik Działu Komunikacji i Projektów HR w Grupie Impel.

Proces rekrutacji rozpoczyna oczywiście identyfikacja braków kadrowych i analiza stanowiska. Profil kandydata jest ustalany wspólnie z Klientem i odpowiada jego oczekiwaniom; jest także dostosowany do wymogów i specyfiki obiektów. Część kontraktów wymaga pracowników posiadających bardzo określone kompetencje. Może to być np. dobra znajomość języka angielskiego (w przypadku ochrony lub recepcji dużych międzynarodowych korporacji), ukończony kurs stewarda (w przypadku imprez masowych) czy kurs kierowców przewożących wartości pieniężne (dla konwojentów).

W firmie Impel Security Polska i spółkach współpracujących, pracowników liniowych rekrutują przede wszystkim ich późniejsi przełożeni. Są oni przygotowywani do tej roli przez ekspertów ds. rekrutacji z centrali firmy. System działa dobrze – menadżerowie oraz szefowie ochrony mają wiedzę operacyjną, dzięki której weryfikują możliwość wykonania danej pracy przez kandydata, a pracownicy działu HR wyposażają ich w odpowiednie narzędzia i wiedzę dotyczącą samego procesu rekrutacji.

Rozmowa rekrutacyjna pełni kluczową rolę w procesie. Pozwala potencjalnemu przełożonemu zbadać predyspozycje kandydata do pracy na danym stanowisku, zarówno psychologiczne (umiejętność reagowania w trudnych sytuacjach, nie tylko kradzieży, ale też zagrożenia zdrowia, pożaru itp.), jak i fizyczne (niektóre stanowiska wymagają np. pokonania dziennie wielu kilometrów). W trakcie rozmowy weryfikowane są też kompetencje i dodatkowe kwalifikacje (np. wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, pozwolenie na broń, obsługa komputera), a także spełnienie warunków formalnych (np. niekaralność). W trakcie rozmowy przełożony informuje też kandydata jakie są oczekiwania i czego konkretnie wymaga praca na danym obiekcie.

Podczas rekrutacji zwracamy szczególną uwagę na motywację kandydatów. Zależy nam na osobach, które chcą się na dłużej związać z firmą, ponieważ inwestujemy w ich rozwój i podnoszenie kwalifikacji. W zależności od stanowiska i wykonywanych zadań, kierujemy ich nie tylko na szkolenie stanowiskowe, ale także np. na kursy kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, a także na szkolenia z pierwszej pomocy, ze standardów obsługi klienta, czy na inne szkolenia związane z wymaganiami obiektu.

W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej ważne jest nie tylko zebranie informacji o kandydacie i przekazanie rzetelnych informacji o stanowisku, ale także wytworzenie pozytywnej atmosfery sprzyjającej podjęciu pracy przez kandydata oraz przedstawienie mu korzyści, jakie wynikają ze współpracy z Grupą Impel. Dzięki temu nawet przy coraz trudniejszych warunkach rynkowych jesteśmy w stanie pozyskiwać nowych kandydatów do pracy w usługach bezpieczeństwa.

Liczba komentarzy: 4

Odpowiedz
  1. Usługi zewnetrzne są dzisiaj coraz bardziej atrakcyjne ze względu na rachunek ekonomiczny. Impel robi to jako pośrednik całkiem dobrze.

  2. Tak sie porobiło, że coraz więcej osób nawet prywatnych korzysta z ochrony. Firmy coraz częściej też decydują się na monitoring 24h. Jako pracownik Impela mam to na bieżąco pod okiem.

  3. Usługi zewnętrzne za posrednictwem np Impela są wygodne dla wielu pracodawców; trochę to jakby dwa pietra ale jest opłacalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *