Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Recepcja w firmie – jak ją urządzić?

Jest jednym z najbardziej reprezentacyjnych miejsc, od którego zaczyna się pierwszy kontakt z firmą. To od recepcji zależy pozytywne postrzeganie marki przez kontrahentów. Miejsce to świadczyć ma o profesjonalizmie i budzić zaufanie.

Przybywający klienci muszą mieć od pierwszego momentu poczucie, że mają do czynienia z poważną, godną zaufania firmą, w której zatrudnieni są kompetentni pracownicy. Na odczucie to ma wpływ nie tylko odpowiednia obsługa, ale też właściwie zaaranżowana, spójna z pozostałymi pomieszczeniami – strefa wejściowa. Do pozytywnego odbioru przyczynia się dobrze wyeksponowane logo firmy, przemyślany dobór mebli recepcyjnych, ich ustawienie, kolorystyka wnętrza, a także właściwe oświetlenie. Powinno być elegancko i efektownie, ale też funkcjonalnie i ergonomicznie, na tyle, aby kontrahenci i osoby obsługujące recepcję mieli zapewnioną wygodę.

Centrum recepcji w większości przypadków jest lada, która ma pomieścić urządzenia biurowe, szafki, szuflady i schowki na dokumenty firmy oraz korespondencję. Jest to miejsce codziennej pracy osoby obsługującej gości, więc musi być wygodne. Ma także zadanie ukryć przed klientami wszystko, co mogłoby zakłócać pozytywny odbiór firmy. Zwykle więc ma od strony zewnętrznej blat zasłaniający biurko, na tyle wysoki, aby można było też wygodnie przy nim stanąć.

Ważne jest usytuowanie lady recepcyjnej względem drzwi wejściowych w taki sposób, aby każdy mógł ją szybko zlokalizować. Zwykle znajduje się ona w centrum lub przy jednej ze ścian. Istotna jest taka organizacja przestrzeni, aby można było się wokół niej swobodnie poruszać. Często w skład wyposażenia recepcji biurowej wchodzi wyłącznie lada. Podyktowane jest to niezbyt dużą powierzchnią na nią przeznaczoną. Jednak nawet niewielkie pomieszczenia można zaaranżować w taki sposób, aby były przestronne, wyposażając je w meble odpowiednich gabarytów. Warto przy tym pamiętać, że nie tylko lada składa się na recepcję. Często bywa, że klienci muszą chwilę poczekać zanim spotkają się z umówioną osobą, dlatego ważne jest zapewnienie strefy, w której będzie można wygodnie usiąść, a nawet wypić kawę. W jej skład mogą wchodzić w wersji minimalistycznej tylko krzesła lub wygodne, reprezentacyjne fotele, sofy i stoliki.

Więcej pomysłów na aranżację i wyposażenie recepcji firmowej można znaleźć na stronie: www.everspace.pl

 

Jeden komentarz

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *